halvardm Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Fikk svar på unrealized.org om samme ting. Du må vertfall bruke html-koden for & istaden for vanlig &. http://web.sofagrisen.net/html/?id=tegn <--- Der har du tegnet. Kan det funke? Eller da vil vi nok miste funksjonen & har med seg hva enn den nå er EDIT: Ok, skal jeg bytte til & der da så skal det funke? EDIT2: Whohoo der funket det. Simpelt! Nå får du og validiert kode PC Endret 9. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 EDIT: Ok, skal jeg bytte til & der da så skal det funke? Da flippet stilvelgeren hos meg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Svaret du fikk på ur.org er jo det samme som du fikk av meg. Men det skader ikke å prøve, men om PoleCat sier det er noe feil med scriptet, tviler jeg på at det er det som er feil. Edit: Hmm... Ingen grunn til at det skulle flippe da. Endret 9. januar 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hmm, det virker fint nå og jeg har validiert kode. <?php foreach($styles as $tittel => $filnavn) { echo ' <a href="'.$self.'?'.$query.'&stilark='.$filnavn.'" />'. $tittel .'</a> <br /> '; } ?> Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Wut!? Funka her også nå gitt. Merkelig. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jepp, men gjør vel ingenting at det er merkelig. Bare det funker.. Vi får tipse lokaltog om det så han får fiksa koden på ur.org Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har tatt en titt på koden nå, noen som kunne tenke seg å teste den nye versjonen? http://www.unrealized.org/vis/stilskifte/ Lenke til kommentar
neb Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 heihei.. trenger litt hjelp.. hvordan kan jeg fjerne den vertikale scrollern som kommer opp når jeg legger til: overflow: scroll; i css dokumentet? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hei alle sammen! Har tenkt til å opprette en mysql database med sammenheng i phpnuke, men jeg har ikke så mye peiling på dette så jeg lurer på om noen som har host hos web10 (eller annet) kan hjelpe meg med hvordan man gjør det. Jeg har gått inn i kontrollpanelet og mysql menyen men der står det : Opprett ny database: [Dokumentasjon] Ingen privilegier ??? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 @Oleeid: Hvis du bruker web10 kan du ikke opprette nye databaser. Å lese FAQ-en hadde kanskje vært en ide. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Evt. hadde det også vært en god idé å lese FAQ-en FØR du bestiller webhotell derfra. Bare én mySQL-database er alt for lite. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) finnes det en attribut man kan skrive inn i body taggen for å definere fonten på hele siden? Eller ikke nødvendigvis i body taggen da... Endret 10. januar 2005 av andesam Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 andesam: For dette har vi CSS: body { font-family:"Trebuchet MS", Verdana, sans-serif; } Fontnavn med flere ord bør ha hermetegn rundt, og for at siden skal være kompitabel sånn ca. over alt, bør vi definere alternative fonter, og til slutt hva slags font som skal velges. Evt. kan du bruke <body style="font-family:"Trebuchet MS", Verdana, sans-serif;"> Lenke til kommentar
neb Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) i CSSen kan du skrive: font: verdana, Georgia, helvetica; evt. font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; eller font: 20pt georgia; så her har du mange muligheter! Edit: mr.Berg kom meg i forkjøpet Endret 10. januar 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
andesam Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) takker Hva må jeg skrive i følgende css "snutt" for å definere størrelsen på teksten? body { font-family:"Trebuchet MS", Verdana, sans-serif; } Endret 10. januar 2005 av andesam Lenke til kommentar
neb Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) du skriver: body { font-family:"Trebuchet MS", Verdana, sans-serif; font-size: 11pt; } Endret 10. januar 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
andesam Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) takker . Må få lært meg css snart nå... Får ikke den font-size attributen til å fungere, er det noen typiske nybegynner feil jeg kan ha gjort? Har følgende style sheet ting på siden: <style> a{ color: #002d94; text-decoration:none; } a:hover{ color : #4b4b4b; text-decoration:underline; } body { font-family:"Trebuchet MS", Verdana, sans-serif; font-size: 8pt; } </style> Når jeg frandrer på font-size greia så skjer det ikke noe... Hva er galt? Endret 10. januar 2005 av andesam Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Dersom teksten er innenfor en tabell (!?), arver ikke denne font-size fra body. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå