Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

er ikke lett dette her altså :dontgetit:

 

men bruker egentlig ikke margin så mye,

pleier å oppnå resultetene jeg er ute etter

med padding.

blir kansje feil i noen sammenhenger det?

 

er det noen sammenhenger man BØR ha marging istedenfor padding?

kansje hvis man skal ha spacing imellom borders :hmm:

da MÅ man jo... og da kommer man tilbake til det at de overlapper,

men da ønsker man det jo...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=357617

 

Auda, har moderatorene blitt like strenge som barneskolelærere i Kina? Den oversikten inneholder jo ikke linker om grafisk design, flash sites, illustrasjoner etc...?

Hmm, misforstod litt intensjonen med den tråden. Allikevel mener jeg dette er et emne som kan overlappe med den allerede eksisterende tråden for oppslagsverk. Derfor har jeg tre alternative forslag:

 

Opprette en egen inspirasjonstråd som stickie

Oversikt og separasjon

Enda en sticie som tar opp plass

 

 

Slå den sammen med oppslagsverk

Færre stickies. Etter min mening logisk plassering for å samle slikt

Man må vite hvor man skal finne det/endre emne på oppslagsverk

 

 

Legge hele greia eksternt

Oversikt og separasjon. Enklere administrasjon når folk kan legge til nye linker selv

Vanskeligere å finne

Lenke til kommentar

Et eget diskusjonsforum for oppslagsverket ser jeg på som unødvendig. Lenkene bør uansett publiseres av moderatorer etter forslag fra brukere, for å forhindre rot.

 

Et ekstra museklikk minsker sjansen for at andre bruker oppslagsverket, og dersom all informasjon er utenfor dette forumet, er det lettere for alle å bruke det.

 

Men hva skal satsningsområdet være? Det finnes drøssevis av sider som lenker til gode ressurser, så vi må finne ut hva målet vårt skal være.

Lenke til kommentar

For det første.. lenker og forklaringer PÅ NORSK.. (er vel ikke sååå mange norske lenkesider, er det?)

Selv om mye lenker er til engelske artikler og sider, kan det lønne seg for å nå f.eks. mest mulig av dette forumets brukere.. ?

 

Og.. Det er alt for mange "lenkesider" som har slik:

Overskrift (f.eks. CSS/(X)HTML RESOURCES)

- liste over lenker uten noen nevneverdig forklaring på hva lenken tilbyr..

- så du MÅ besøke sia for å se hva det er..

 

Og det er lite brukervennlig...

 

 

Og når det er snakk om guider og artikler som beskriver forskjellige teknikker og "metodologier" (kan ikke norske ordet for metodologies) så er muligheten for å legge til review og stemme på kvaliteten på artikkelen/fremgangsmåten en "neat feature".. Gjør det enklere for folk å finne f.eks. den bildeerstattningsteknikken som passer best for dem..

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

Spørsmål 1: Hvilken versjon av Firefox er det snakk om her..? (fant ingen dato eller lignende for artikkelen)

 

Spørsmål 2: Etter det jeg har lest og hørt, så tolker Opera noen ting litt rart (dvs feil). Hva er da poenget med å fullstappe den og toppe CSS-statistikken dersom den tolker ting feil..?

 

I quote:

To conclude. Yes, Mozilla supports a few very useful CSS features that Opera does not, and in general, it has a few less CSS bugs than Opera.

Men for all del, bra at Opera har så bred støtte for CSS, det er det!

Lenke til kommentar

1: Antakeligvis den siste. Ikke noe poeng å sammenligne med en gammel versjon?

 

2: Kan du peke ut spesifikk disse feilene? Jeg tror neppe poenget er å stappe den full av spesifikasjoner og si "Æda-bæda, vi støtter mer CSS enn dere!" eller være "kongen på haugen". Årsaken til at den støtter mer er fordi Opera også fungerer på mobiltelefoner... der kommer "Media query's" og andre saker inn.

 

Også litt morsomt: http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html

Lenke til kommentar

@dan1el: Grunnen til det første spørsmålet var at om artikkelen ble skrevet før f.eks 1.0 kom ut, så kunne jo 0.8 være den nyeste da de skrev den, men ikke nå.

Det andre spørsmålet får andre ta seg av. Mulig jeg surrer, men mener vertfall å ha lest at den tolker noen ting litt rart.

 

@Mikka: Nice..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...