Marvil Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kan man ikke kort og greit si at margin er ytre marg, mens padding er indre marg (av elementetes kanter)..? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Ok, fiksa på bakgrunnene nå.Men i "Orginal", kommer ikke menyen opp. Skjønner ikke det helt.. background-position: fixed i div main er ikke riktig... gir deg en error dersom du prøver å validere h4.unf { text-transform: uppercase; font-family: "trebuchet ms", tahoma, verdana, sans-serif; color: #FF9900; padding: 0px 5px 5px 5px; text-decoration: line-through <-mangler en; her } mulig dette hjelper. edited litt Takk for hjelpen, men dessverre så funket det ikke. Noen andre som ser hva jeg har gjort feil ? Endret 8. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Se bilde.. Margin setter grensen for hvor på dokumentet som kan endres på, men padding bare legger på ekstra... Endret 8. januar 2005 av datating Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Om det er det enden mener, så kan du heller bare legge dette i en .htaccess: Options -Indexes Tusen takk! Det var dette jeg mente, ja Lenke til kommentar
N* Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) noen som kan se hvorfor #foot plutselig har fått 50 margin-left på denne siden? edit: et spørsmålstegn for mye Endret 8. januar 2005 av N* Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Datating: Helt riktig, bare omvendt. Edit @ N*: Det er i FF den vises riktig, sant? Var i alle fall slik den så finest ut ja. Her lukter det prioriterte verdier, evt. IE double float margins: http://www.positioniseverything.net/explor...led-margin.html Endret 8. januar 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
N* Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det er i FF den vises riktig, sant? Var i alle fall slik den så finest ut ja. Her lukter det prioriterte verdier, evt. IE double float margins: http://www.positioniseverything.net/explor...led-margin.html her vises den ikke riktig i noen ting (ff, opera og ie). det ser ut som #foot har fått ekstra margin. egentlig skal den ikke ha noe margin. i ie ser den totalt ødelagt ut, men det tar jeg senere. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ahh... Ble så opptatt av altting i headeren, så jeg glemte at problemet gjaldt #foot (Headeren vises jo forskjellig i IE og FF.) Ganske merkelig problem dette, egentlig. Har du prøvd å fjerne alle float:left;? De ser ganske unødvendige ut, strukturen på sida tatt i betraktning. Lenke til kommentar
N* Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) de satt jeg på når det ikke funka. for å se om det funka da. fjerner de nå jeg. edit: det kommer en del snedige greier når jeg skal validere. problemet ligger sikkert der. men hvorfor validerer den ikke? Endret 8. januar 2005 av N* Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Tror du har glemt å lukke en div og du må ha <body /> ? Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Kan man ikke kort og greit si at margin er ytre marg, mens padding er indre marg (av elementetes kanter)..? Nydelig definisjon. Lest læreboka mi eller? Mener det var ca slik det ble tegnet opp der også Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Tror du har glemt å lukke en div og du må ha <body /> ? Ser ikke slik ut, og body er for øvrig en tag vi lukker på vanlig måte. Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 du må ha <body /> ? Mener du seriøst at du ikke vet hva body brukes til, og hvordan? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jo, jeg ville nok gjort det slik som han, men jeg er ikke sikker på hvordan man _kan_ skrive den og det så ut som det ifølge validiatoren. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Datating: Helt riktig, bare omvendt. ... Lenke til kommentar
N* Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) der fant jeg det ut. nå validerer den. jeg hadde glemt å lukke noen div'er. edit: nå ser det ut som den har fått margin-top edit: fiksa det med float:left. bugger ikke lenger nå vel? Endret 8. januar 2005 av N* Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=357617 Auda, har moderatorene blitt like strenge som barneskolelærere i Kina? Den oversikten inneholder jo ikke linker om grafisk design, flash sites, illustrasjoner etc...? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Vet det. Vi skulle hatt en slik en og. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=357617 Auda, har moderatorene blitt like strenge som barneskolelærere i Kina? Den oversikten inneholder jo ikke linker om grafisk design, flash sites, illustrasjoner etc...? Hmm... er vel egentlig kun til css det er et par eksempler... Men enden har nok en god grunn siden han stenger den! Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Enden er ikke alltid like god med enden. Synes han er litt for streng til å være moderator her. Kunne ikke vi ha en av de faste stor brukerne som moderator her da? Mr. Berg, skomaker eller lokaltog for eksempel. Lenge siden du var her PiRANhA. Fått sparken? Hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå