Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, fiksa på bakgrunnene nå.

Men i "Orginal", kommer ikke menyen opp.

Skjønner ikke det helt.. :hmm:

background-position: fixed i div main er ikke riktig... gir deg en error dersom du prøver å validere

 

h4.unf {
text-transform: uppercase;
font-family: "trebuchet ms", tahoma, verdana, sans-serif;
color: #FF9900;
padding: 0px 5px 5px 5px;
text-decoration: line-through  <-mangler en; her
}

mulig dette hjelper.

 

edited litt

Endret av joffar
Lenke til kommentar
Hvordan kan man sikre mapper på en webserver? Kan dette gjøres med CHMOD, eller må man gjøre det på andre måter? Skulle hatt en mappe som er 403, altså forbidden. Nettleseren skal kunne lese fra den, men folk skal ikke kunne komme inn på den uten videre.

Tenker du på passordbeskyttelse eller ganske enkelt å ikke tillate tilgang i det hele tatt?

 

Hvis det siste kan du gjøre det slik:

.htaccess-fil i mappen som skal beskyttes:

<Files *>
Order allow,deny
Deny from all
Satisfy all
</Files>

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Tenker ikke på passordbeskyttelse, nei. Så da får jeg teste ut med .htaccess da :) Men filene som ligger der, skal kunne "ropes på" av f.eks. et form på en annen side. Så det blir vel noe sånt som at hvis man vet filnavnet, får man tilgang elns. Tenker på noe sånt som cgi-bin på serverene til ServeTheWorld er, hvis du skjønner?

 

Hmm.. Kanskje litt klumsete forklart dette her, egentlig :hmm:

Lenke til kommentar
Kommer margin i tillegg til width? I pixler, altså.

Nei, det legges ikke til bredden/høyden på selve elementet, men avstanden fra forrige/neste element.

 

|element|

 

----|margin|----

 

|----padding---|

Ok.

 

Stusset bare på noe, men fikk det til.

 

Og hvis du hadde giddet, så kunne du forklare meg sånn røft hvordan å få en div til å ha fast width og ligge til høyre, mens en div til venstre har 100% width i forhold til den divven til høyre, altså at den blir bredere og videre.

 

Er det noe med position her, eller. Kanskje jeg må slenge det hele inn i en wrap. Jeg har footer og header, og sida er i alt 100% bred og 100% høy.

Lenke til kommentar
Kommer margin i tillegg til width? I pixler, altså.

Nei, det legges ikke til bredden/høyden på selve elementet, men avstanden fra forrige/neste element.

 

|element|

 

----|margin|----

 

|----padding---|

Ser ut til at jeg misforstod hva han spurte etter, men det var det der jeg mente.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...