potetskrell Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvorfor funker ikke stilvelgeren min i IE, mens den gjør det i Opera og Firefox.Det står at den er der, men man kan ikke se den. Noen som har et bra forslag ? http://design.maraak.com Lenkene til bakgrunnene er ødelagte. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Til bakgrunnene ? EDIT: Hvis du er inne på den "raude" siden i IE så kan du gå til den originale, men ikke omvendt. Endret 7. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Til bakgrunnene ? EDIT: Hvis du er inne på den "raude" siden i IE så kan du gå til den originale, men ikke omvendt. Feks finnes ikke http://design.maraak.com/design/images/tekst.jpg Edit: Dere vet ikke om noen gode artikler om position i CSS? Endret 8. januar 2005 av Ingardj Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ok, fiksa på bakgrunnene nå. Men i "Orginal", kommer ikke menyen opp. Skjønner ikke det helt.. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Ok, fiksa på bakgrunnene nå.Men i "Orginal", kommer ikke menyen opp. Skjønner ikke det helt.. background-position: fixed i div main er ikke riktig... gir deg en error dersom du prøver å validere h4.unf { text-transform: uppercase; font-family: "trebuchet ms", tahoma, verdana, sans-serif; color: #FF9900; padding: 0px 5px 5px 5px; text-decoration: line-through <-mangler en; her } mulig dette hjelper. edited litt Endret 8. januar 2005 av joffar Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvordan kan man sikre mapper på en webserver? Kan dette gjøres med CHMOD, eller må man gjøre det på andre måter? Skulle hatt en mappe som er 403, altså forbidden. Nettleseren skal kunne lese fra den, men folk skal ikke kunne komme inn på den uten videre. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Hvordan kan man sikre mapper på en webserver? Kan dette gjøres med CHMOD, eller må man gjøre det på andre måter? Skulle hatt en mappe som er 403, altså forbidden. Nettleseren skal kunne lese fra den, men folk skal ikke kunne komme inn på den uten videre. Tenker du på passordbeskyttelse eller ganske enkelt å ikke tillate tilgang i det hele tatt? Hvis det siste kan du gjøre det slik: .htaccess-fil i mappen som skal beskyttes: <Files *> Order allow,deny Deny from all Satisfy all </Files> Endret 8. januar 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kommer margin i tillegg til width? I pixler, altså. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei, trenger et raskt svar på dette: filter:Alpha(Opacity=80); er IE-only kode, ikke sant? Er en som klager på Firefox og Opera, og sier at disse ikke støtter hans transparency settings. Skal le av han hvis det er M$-CSS han har brukt :!: Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kommer margin i tillegg til width? I pixler, altså. Ja, det vil jeg mene. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det der er veldig IE-only-CSS, ja. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Tenker ikke på passordbeskyttelse, nei. Så da får jeg teste ut med .htaccess da Men filene som ligger der, skal kunne "ropes på" av f.eks. et form på en annen side. Så det blir vel noe sånt som at hvis man vet filnavnet, får man tilgang elns. Tenker på noe sånt som cgi-bin på serverene til ServeTheWorld er, hvis du skjønner? Hmm.. Kanskje litt klumsete forklart dette her, egentlig Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Tenker du bare på å skru av directory listing? Slik at ingen får listet opp filene, men må vite URI-en for å åpne de? Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kan du hjelpe meg her lokaltog? Har fortsatt problemer med nyhetsscriptet på hjemmesiden min Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kommer margin i tillegg til width? I pixler, altså. Nei, det legges ikke til bredden/høyden på selve elementet, men avstanden fra forrige/neste element. |element| ----|margin|---- |----padding---| Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Om det er det enden mener, så kan du heller bare legge dette i en .htaccess: Options -Indexes Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kommer margin i tillegg til width? I pixler, altså. Nei, det legges ikke til bredden/høyden på selve elementet, men avstanden fra forrige/neste element. |element| ----|margin|---- |----padding---| Ok. Stusset bare på noe, men fikk det til. Og hvis du hadde giddet, så kunne du forklare meg sånn røft hvordan å få en div til å ha fast width og ligge til høyre, mens en div til venstre har 100% width i forhold til den divven til høyre, altså at den blir bredere og videre. Er det noe med position her, eller. Kanskje jeg må slenge det hele inn i en wrap. Jeg har footer og header, og sida er i alt 100% bred og 100% høy. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kommer margin i tillegg til width? I pixler, altså. Nei, det legges ikke til bredden/høyden på selve elementet, men avstanden fra forrige/neste element. |element| ----|margin|---- |----padding---| Ser ut til at jeg misforstod hva han spurte etter, men det var det der jeg mente.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 mener du om hvis du har noe som er 100px bredt, og legger på en 10px margin om den totale bredden blir 120px? gjør hvertfall det med padding :S Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Margin og padding er jo to helt forskjellige ting, margin legges ikke til på elementets bredde, men bestemmer avstanden fra andre elementer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå