Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

JEG ser hvorfor et firma helst vil ha en slik tjeneste fra et etablert firma som de kan være sikre på at er der, og ikke plutselig en dag går lei av web eller flytter for å gå på skole, eller begynner i en jobb og ikke tar seg tid til tidligere arbeidsgivere..

 

Poeng - men da er ikkje lenger sigleif i stand til å følge opp kunden - noke eg hadde rekna med at han gjorde over her ;)

Du misser helt poenget her. Det er fullt mulig at Sigleif på 15 kan følge opp kunden. I visse tilfeller kan han sikkert gi bedre og mer personlig oppfølging. Problemet er bare at man ikke vet dette på forhånd. Det at man handler med noen som står med et registret firma i ryggen gir en enorm sikkerhet i forhold til en freelancer av en guttunge.

 

Tingen er at produktet gjerne bare er halve bildet når man skal ha en tjeneste. Rammene tjenesten leveres innen, persistens på tjenesten, kommunikasjonsveier og sikring av tjenesten i framtiden er minst like viktig. Kunden VET ikke om Sigleif kan følge opp eller ikke. Med et firma er det en del av tjenesten, og man kan ta affære dersom denne avtalen ikke overholdes.

 

Sorry å måtte avslutte med et så banalt og oppbrukt poeng, men grow up! Skaff deg en jobb hvor du har beslutningsansvar, start opp et firma selv. Gjør dette i praksis, ikke sitt der og tegn opp scenarier du strengt tatt ikke har peiling på. I din verden har du helt rett - det er bare at din verden ikke er representativ for det du snakker om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1280 * 1024 er på heftig vei til å ta over, takket være LCD. Allikevel har jeg ikke sett noen ledende krefter i designmiljøet signalisere at det nærmer seg tiden for å skifte.

 

Hvor ofte trenger man egentlig mer enn 750 piksler i bredden for å formidle et budskap? Tekstlinjer blir jo alt for lange som det er...

Lenke til kommentar
Spm. ang. PS:

 

Hvordan får jeg f.eks. et område til å bli mere glinsende?

Har du eksempel på "område"? ;)

Finnes mange typer "glinsene"; metallic-glinsene (små pixler her og der som "lyser opp"), glass-glinsene (gjenskinn på visse partier), osv..

Føler meg skikkelig blond nå, men kan du forklare en gang til? :blush:

Lenke til kommentar
index2.php har i alle fall litt liv i seg. :) Hva med å gjøre noe så vågalt som å legge inn noen farger her og der?

Planen var liksom at fargene skulle komme fra bilder i artiklene (selv om det har blitt dårlig med det). Jeg har faktisk en del bilder som skulle vært lagt ut, men etter å ha mistet USB-disken blir det en anelse vanskeligere å legge ut bildene. De kommer sikkert en gang, men ikke med det første :p

Bytter til index2.php.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Mulig det blir litt off-topic det her, men er ikke tilfeldigvis noen her som veit om firefox tolker javascript, altså, lastingen av javascript, på noen annen måte enn IE?

Sliter med å få noe javascript-kode til å virke i firefox. Funker i opera og IE, men ikke i firefox :(

Lenke til kommentar

Takk for tipset! :)

Skrudde på alle sammen, men det hjalp ikke.

 

For å forklare litt nærmere;

Jeg har laget javascriptene mine i firefox på try-it-saken til w3schools, men når jeg flytter de over til siden jeg driver på med, så virker de brått ikke lenger. Tror ikke det har noe å si om jeg legger det i egne filer heller, mener jeg testa det.

 

Scriptet gjør følgene: Det henter ut alle tekst fra ett p-element basert på id, kjører gjennom en regex-sak for bbcode, og plasserer teksten i ett textarea.

 

Ingenting avviker fra det jeg skrev på w3schools sin try-it-editor.

Så jeg sitter fast :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...