Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger litt hjelp her. Er nybegynner som dere sikkert skjønner av dette spørsmålet:

Hvordan setter man opp så f.eks ett bilde og en tabbel blir stående når man klikker på en link. altså bilde på toppen og linker på en av sidene under bildet og teksten på den andre siden under bildet. Det er altså bare teksten som skal endres når man trykker på en link. Regner med at dette gjøres lett med css, men vet ikke hvordan.

Lenke til kommentar
blir ikke unrealized.org oppdatert mer?

siste artikkel er fra november :dontgetit:

har sendt inn et bidrag :D

får håpe det kommer, for den er utrolig lærerik! :thumbup:

Og selvskrevet, ja?

seff :D

alt er selvskrevet :yes:

og det er jo ikke mer en to dager siden jeg sendte inn så jeg skal ikke mase :innocent:

og når jeg sa at den var lærerik så mente jeg ikke mitt bidra :tease:

jeg mente selve siden :yes:

selv om man også lærer noe av artikkelen ;)

Endret av chs89
Lenke til kommentar

Noen som har laget noen design med dynamisk bredde her?

Sliter litt med å få to divs ved siden av hverandre der den ene har fast bredde og den andre skal liksom bare utvide seg etter bredden, har prøvd på det flere ganger før men aldri fått det til.

 

Var så mye enklere når vi brukte tables :(

Lenke til kommentar
Sliter litt med å få to divs ved siden av hverandre der den ene har fast bredde og den andre skal liksom bare utvide seg etter bredden, har prøvd på det flere ganger før men aldri fått det til.

#venstre {
 width: 200px;
}

#hoyre {
 position: absolute;
 margin-left: 200px;
}

 

Noe slikt burde vel fungere? :hmm:

Lenke til kommentar

Nei, det er på grunn av den absolutte posisjoneringen. :(

 

Det kommer litt an på om den faktisk utvide seg eller være der i det hele tatt, om det er et bakgrunnsbilde eller border du ønsker, kan du vel alltids legge det som bakgrunn i body?

 

Kommer som sagt helt an på designet.

Lenke til kommentar

Hmm, tøft dilemma der, egentlig.

Finner lite om det på google og, der er det bare tables det går i.

Og ja, den boksen er veldig viktig, for den skal nemlig vis innholdet på siden :p

 

Fant også ut at den bugga -totalt- i IE6 og, skrifta bare forsvant :p

Tar gjerne i mot flere tips :)

Lenke til kommentar

Nå har det seg vel egentlig slik at menyen som jeg har på den ene siden aldri skal bli hverken større eller mindre, mens innholdet skal bli så stort/lite det bare vil. Uansett, så fikk jeg det heldigvis til :)

 

Det ble litt ut av det Polecat skrev, og litt egentriksing, men det funker nå i "de 3 store" :p

 

edit: link i sigg hvis noen lurer, nevner også at siden er midlt sagt uferdig :)

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Dette er nok litt OT men dere kan det og jeg fant ikke annet sted å spørre om dette:

 

Når jeg skjekker hvilken browser jeg bruker med et script i ASP.NET får jeg dette:

*User Agent - Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3)Gecko/20041001 Firefox/0.10.1

*Browser - Netscape

*Version - 5.0

*Major Version - 5

*Minor Version - 0

*Platform - WinXP

*ECMA Script version - 1.3

*Type - Netscape5

 

Det jeg lurer på er hvorfor det det står at Browser = Netscape når jeg bruker FF.

Er FF egentlig Netscape?

 

Dere kan prøve på siden selv og se:Siden

Endret av Doffar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...