Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Installerer nå. Er spent, begynner å bli en stund siden sist jeg brukte Netscape. Og det fulgte med noe kalt developer pack. Kan det være for programmet selv, eller for nettsider?

Det er vel noe av de samme verktøyene(Webdeveloper Tool, DOM Inspector) som er med i Mozilla Firefox regner jeg med. Det vil da si at man bruker de når man surfer på webben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For fem minutter siden tok jeg steget og lot Opera bli standardbrowser. Finnes det web developer tool og adblock for Opera?

For 5 minutter siden solgte jeg Audi S6en min og lot en Skoda Octavia bli min standardbil. Finnes det skinnseter og en turbomatet 3liters motor for Skoda..?

 

Hallo ? Hva skjer ?

 

 

Edit: For å være litt OnT, sjekk www.opera.com ellerno. :)

 

Toolbars: her

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Det funket  :thumbup:  Tusen takk

 

Hva synes dere om typografien på siden???

Heil OK, litt lite vekt på overskrifter kanskje, og til dels svært små og utydelige skriftstørrelser. Kan ha noke med at eg sitter på en fæl skjerm, men fortsatt.

 

Alt for anonym tekstfarge i menyen, og alt for kraftig mouseover i menyen er også ting du bør gjøre noke med. Igrunn så var den blå-turkis fargen ikkje særlig pen slik den er brukt i det heile tatt ;)

 

Woho! Ny skjerm på mandag! :D

 

edit:

Ta en titt på www.mezzoblue.com

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Mail til Rune Røsten, nettredaktør på db.no:

 

Hei!

 

Ville bare si at jeg finner det utrolig vanskelig å lese linkene i bildeseriene på db.no. Fargene i linkene og bakgrunnsfargen passer ikke sammen i det hele tatt. Jeg skjønner at den linkfargen som brukes er en standardfarge som brukes over hele db.no, men jeg tror likevel ikke det er noe stor jobb å fikse dette for en så stor nettside som db. Jeg regner også med at dere jobber for at flest mulig skal kunne få så stor glede av sidene som mulig (og dermed kommer tilbake så frekvent som mulig).

 

Etter en rask kikk i kildekodene, fant jeg ut at bildetekstene for bildeseriene ligger inni en boks kalt «tekstbakgrunn» (en klasse).

 

Bare som et forslag, vil jeg foreslå fargen #48C3D2 (RGB 72,195,210). Jeg synes denne er mye lettere å lese på den aktuelle bakgrunnen.

 

Hvis du da legger til

 

.tekstbakgrunn a {

  color: #48C3D2;

}

 

i fila /css2/bildeserie.css, så skal dette være ordnet. Fargen vil da _KUN_ fungere på linker som er inne i den aktuelle boksen i bildeseriene. Alt vil da bare være fest, og dere vil i det minste få EN fast leser som er enda mer fornøyd. Faktisk, så tror jeg det er mange som sliter med akkurat den fargen.

 

Håper dere vil se på saken! Som sagt, kan jeg ikke forstå annet enn at det ikke er verre enn å legge til den koden jeg ga deg over her.

 

- Mikael Berg

[email protected] / [email protected]

http://www.palmekraft.net

 

Muligens litt rotete skrevet :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...