Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var denne veldig lik denne?

Nei, de ligna, men er ikke plagiater av den grunn.

«Er denne velidig lik denne?»

«Nei, de ligna»

 

Er ikke det omtrent det samma..? (dvs motsigende)

Var forsåvidt ingen som sa plagiat heller, akkurat slik som forrige gang du sa det.

 

Edit: Uansett, uten å ha sett for mye på siden og koden, så vil jeg mene at siden er ganske lik den andre.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Var denne veldig lik denne?

Nei, de ligna, men er ikke plagiater av den grunn.

«Er denne velidig lik denne?»

«Nei, de ligna»

 

Er ikke det omtrent det samma..? (dvs motsigende)

Var forsåvidt ingen som sa plagiat heller, akkurat slik som forrige gang du sa det.

 

Edit: Uansett, uten å ha sett for mye på siden og koden, så vil jeg mene at siden er ganske lik den andre.

Nei, det er ikke det samme. Et plagiat er en eksakt kopi. Noe som ligner, ligner bare på noe annet en annen person uavhengig av den første personen lagde. (som tilfeldigvis likna)

Lenke til kommentar

«Er denne velidig lik denne?»

«Nei, de ligna»

 

Er ikke det omtrent det samma..? (dvs motsigende)

Var forsåvidt ingen som sa plagiat heller, akkurat slik som forrige gang du sa det.

 

Edit: Uansett, uten å ha sett for mye på siden og koden, så vil jeg mene at siden er ganske lik den andre.

Nei, det er ikke det samme. Et plagiat er en eksakt kopi. Noe som ligner, ligner bare på noe annet en annen person uavhengig av den første personen lagde. (som tilfeldigvis likna)

Hæ?

Ja, jeg vet hva et plagiat er. Det var ikke det jeg spurte om, var det vel..?

Uansett, noe som ligner, trenger ikke være laget uanhengig av det det ligner på.

 

Mulig jeg misforstår deg, men jeg skjønner ikke helt poenget ditt med den posten.

Lenke til kommentar

«Er denne velidig lik denne?»

«Nei, de ligna»

 

Er ikke det omtrent det samma..? (dvs motsigende)

Var forsåvidt ingen som sa plagiat heller, akkurat slik som forrige gang du sa det.

 

Edit: Uansett, uten å ha sett for mye på siden og koden, så vil jeg mene at siden er ganske lik den andre.

Nei, det er ikke det samme. Et plagiat er en eksakt kopi. Noe som ligner, ligner bare på noe annet en annen person uavhengig av den første personen lagde. (som tilfeldigvis likna)

Hæ?

Ja, jeg vet hva et plagiat er. Det var ikke det jeg spurte om, var det vel..?

Uansett, noe som ligner, trenger ikke være laget uanhengig av det det ligner på.

 

Mulig jeg misforstår deg, men jeg skjønner ikke helt poenget ditt med den posten.

Hehe ser det. Men poenget med whites post var vel at det de var så lik hverandre at det kunne kalles et plagiat. Så da mener ( til en viss grad) jeg at disse sidene ikke har et nok karakteristisk design til å kunne bli beskyldt for plagiat. Blir som å lage en strek, og derretter klage på den neste som lager en strek.

 

jeg er trøtt

Lenke til kommentar
Hehe ser det. Men poenget med whites post var vel at det de var så lik hverandre at det kunne kalles et plagiat. Så da mener ( til en viss grad) jeg at disse sidene ikke har et nok karakteristisk design til å kunne bli beskyldt for plagiat. Blir som å lage en strek, og derretter klage på den neste som lager en strek.

 

jeg er trøtt

Ah, hehe.

 

Angående om det er kopiert eller ikke, velger jeg å la andre uttale seg om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Så har vi linkene da.

 

hovedsiden - main

bilder - pictures

om meg - about

 

Jeg ville kalt det kopi.

HAHA.. mente du dette seriøst ?

 

Og design messing så er det nok flere som har lagd lignende ting som dette!

Men, nå har ikke jeg sett på HTML og CSS da.. (Orker ikke det nå:p )

 

Så utifra designet så vil jeg ikke si det er en RIP.. Men, like... JA

Lenke til kommentar

nei.. nå får det være nok.. JAMBA JAMBA JAMBA!!!! :realmad::yucky::sick:

 

Hva har det her med web å gjøre? jo.. det skal jeg fortelle deg..

Jeg tenkte jeg skulle få med meg et par it-nyheter i dag, og av gammel vane skrev jeg http://itavisen.no/ i adressefeltet... skulle jeg aldri gjort..

Sitter og leser litt om WiFi fra oven, og sliter litt med dagens første kaffekopp.. og plutselig hører jeg det... den lyden.. "bim bimm bimdibim bimbim ååååårn årrrn kapoff poff" (og jeg kjenner følelsen av marerittene som sniker seg innpå meg.. Marerittene om den stemmen.. stemmen til den engelske JAMBA-kvinnen...) jeg ser meg rundt... "hvem i ¤#&%¤"/¤"%..... hvor i ¤&¤%"&¤... " og så skjønner jeg.. lyden kommer fra pc-en.. FRA PC-EN???

Ok.. da blir jeg bekymra.. har JAMBA begynt med spyware/adaware???

Så ser jeg det.. på itavisen.no har den stooore reklamebanneren blitt ferdig med å laste.. og jeg ser en frosk/padde.. og "bim bimm bimdibim bimbim ååååårn årrrn kapoff poff"... CTRL+F4

puuh.. der var den borte.. men.. min nysjerrighet driver meg tilbake.. kan man skru AV lyden?

det kan man.. selvfølgelig.. ikke.. *sukk* :(

 

Et lite skritt tilbake for itavisen.no (dette er jo bare nok et kapittel i deres sørgelige historie mot undergangen..), men et stort skritt tilbake for brukerens rett til selv å velge hva den vil bli "utsatt for" på WWW.... :(

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

Men ja, reklame med lyd (flash) hvor lyd kommer på mouseover eller som du nevner, onload og ikke lar seg skru av er og blir døden for enkelte nettsider. Takk og lov for adblock men ikke mange som vet om denne luksusen.

 

Men lyd på nettsider i form av nyhet/portal egner seg ikke i heletatt. Tenk deg en stakkar som er i dyp transe og leser en nyhet, så plutselig spraker det løs en "froske lyd ala jamba" fordi muspeker ved et uhell kommer i mouseover på en flash når en har brukt scrollwheel for å lese videre nedover en artikkel.

 

Nei, sånt burde vært like "ulovelig" som misbruk av tables og frames... grr

Lenke til kommentar
Ser ikke noe annet enn tekstboksen som kunne minne om kopi, men selv den er annerledes.

Ikke? Hvor er menyen plassert? Over? Ja.

Er det en bred border rundt hovedfeltet? Ja.

Samme bredde? Ja.

Samme farge på linkene? Ja.

 

Ikke verdens beste begrunnelse over, men da skal da

være mulig å se at denne er til de grader inspirert av denne.

Så får Daniel selv avgjøre hva han gjør med dette.

Jeg vil ikke blande meg mer oppi dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...