g0mpen Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Nei altså, viften dør, da blir jo kjøleribbene gloheite, og plastikken smelter. Det bare selve området der viften er festet som er delvis smeltet, men det er nok til at den sitter fast. For alt jeg vet kan kortet ha varmeskader, og bør kanskje byttes uansett... ser ut som at jeg bare får gå med på å sende den bort, etter helgen, nå som jeg har gitt beskjed nytter det ikke å komme om en måned... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Fant eksempler på hvordan man sender postdata, og jeg tror noe slikt kan fungere for å videresende POST-variabler: if(!empty($_POST)) { $preheaders = "POST $url HTTP/1.0\r\nBlaBlaBla:Blablabla"; fputs($socket, $preheaders); // Her kommer innholdet i requesten, nemlig postdataene foreach($_POST as $varname => $contents) { fputs($socket, "$varname=$contents&"); } } Hva tror du, jorgis? Har ikke fått sett ordentlig gjennom dette enda, men det ser helt OK ut. btw: Hvorfor HTTP/1.0 og ikke HTTP/1.1? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvorfor HTTP/1.0 og ikke HTTP/1.1? Greit, greit, var bare noe jeg slang sammen i en fart! (Jeg glemte meg ) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Er ikke så vanskelig å drive på med HTTP i PHP, faktisk. Skjønner godt at det er opptil flere som har laget webservere i PHP før. EDIT: Vil bare påpeke at den ene jeg spesielt husker faktisk tålte en god runde med slashdotting uten å dukke under. Det er utrolig bra for å bestå av 13KB kildekode. EDIT2: Og jorgis er i gang! Er hittil bare 20 linjer kode som bugger noe helt sinnsykt, men ting er på vei! Endret 15. desember 2004 av jorgis Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 http://sourceforge.net/projects/snoopy/ Den der ser litt aktuell ut. Liten vits å finne opp kruttet på nytt. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 For moro skyld tror jeg jeg setter meg ned for å programmere en likevel. I tillegg hadde det vært gøy å lage en liten funksjon som sender alle bilder, linker etc. gjennom et annet script, slik at du aldri blir sendt direkte til serveren det gjelder. Hehe, tror jeg gyver løs jeg også! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) I tillegg hadde det vært gøy å lage en liten funksjon som sender alle bilder, linker etc. gjennom et annet script, slik at du aldri blir sendt direkte til serveren det gjelder. Hehe, tror jeg gyver løs jeg også! Det funker her Mangler bare formdata nå EDIT: Nettopp det du beskriver var for meg en forutsetning for at scriptet i det hele tatt skulle være noe vits. Ellers hadde alt bare blitt blokkért av proxyserveren. Endret 15. desember 2004 av Mikka Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Haha, genialt: PS. Hentet fra «Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden » @ Søppelforumet Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) EDIT: Argh. align="" var en godkjent HTML-attributt på <p>, ja. EDIT2: Sliter litt med parsing av a-tags i PHP-"proxy"en nå. Hvordan har dere løst det? Målet er at en skal kune surfe fritt, klikke på alle linker og hele pakken, men noen linker blir rett og slett ikke parset. EDIT3: Mikka: Dette bør vel ikke kunne skje? Warning: file_get_contents(http://www.palmekraft.net/viewtopic.php?t=50): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /usr/home/web/wno35918/test.php on line 33 Endret 15. desember 2004 av jorgis Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jorgis: Hvor fant du den erroren? Sitter fortsatt og jobber på scriptet.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Da er jeg så drittlei off topic i kafeen at jeg har begynt å dele ut prosenter. Foreløpig er det bare et varselskudd, men det kommer mer hvis dere ikke skjerper dere - jeg er lei av å si fra... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Vil det da si at man kun kan snakke webdesign html og css i webcafèen? Eller kan man ta småscripteprat her og? Forøvrig, så lurte jeg på om det finnes noen måte som gjør slik at man preloader "neste side"? Altså neste html side, for jeg får ikke henta ut filnavnet på neste bilde. Bygger uten mysql foreløbig. Driver på med noe slideshowgreier og tror det kan gå treigt hvis jeg legger det ut på nettet og ikke på min private webserver med 100mbit og > 1ms ping. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Da pøver vi igjen... Noen skrev at det koster kun 100 kr. for et .net-domene, hvor får jeg kjøpt det? Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Datating: de fleste tar vel betalt rundt hundrelappen i domeneavgift for.net Du må jo selvsagt betale for tilleggstjenestene også, så det vil vel aldri bli 100,- totalt. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 enden: Regner ikke med at du ser på diskusjonen om dette scriptet som off-topic? Det er jo tross alt en diskusjon om (og rundt) en webrelatert ting? Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 scripting er webrelatert ja. Vifter på skjermkort er ikke... Men blir det for heavy programmering er det gjerne en fordel å ta det i rett kategori, både for oversikten og for å få flere ressurspersoner inn i bildet. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Hmm.. jeg sliter skikkelig med postdataen. Får ikke til å logge inn gjennom scriptet. Kode: <?php $q = & $_GET['q']; $domain = "http://forum.klubblan.net/"; $domain2 = "forum.klubblan.net"; if ($q) { $strekstart = "../"; $q2 = str_replace($strekstart, "", $q); if ($form == "true") { foreach ($_POST as $key => $value) { $postdata = $key."=".urlencode($value)."&"; } $fp = fsockopen("$domain2", 80, $errno, $errstr, 30); if(!$fp) { echo "Kan ikke åpne"; } else { $u = substr($q2,0,strpos($q2,"?")); $preheaders = "POST /$u HTTP/1.0\r\n"; fputs($fp, $preheaders); foreach($_POST as $varname => $contents) { fputs($fp, "$varname=$contents&"); } } } $filetternavn = strrchr($q2, '.'); if ($filetternavn == ".php") {echo "<font size=\"30px\"><b>Powered by Palmekraft.net<b></font>";} if ($filetternavn == ".png") {header('Content-Type: image/png', false);} if ($filetternavn == ".jpg") {header('Content-Type: image/jpeg', false);} if ($filetternavn == ".gif") {header('Content-Type: image/gif', false);} $contents = file_get_contents($domain.$q2); $start = array("href=\"", "src=\"", "background=\"", "action=\""); $ny = array("href=\"test.php?q=", "src=\"test.php?q=", "background=\"test.php?q=", "action=\"test.php?form=true&q="); $nytt = str_replace($start, $ny, $contents); echo $nytt; }else{ echo "<font size=\"30px\"><b>Powered by Palmekraft.net<b></font>"; $contents = file_get_contents($domain); $start = array("href=\"", "src=\"", "background=\"", "action=\""); $ny = array("href=\"test.php?q=", "src=\"test.php?q=", "background=\"test.php?q=", "action=\"test.php?form=true&q="); $nytt = str_replace($start, $ny, $contents); echo $nytt; } ?> Har i min desperasjon lånt kode fra litt over alt... EDIT: Actionen i en form får ?form=true på seg. Dette ikke funker uten register_globals, men det er ikke noe problem. EDIT2: Gjorde om litt på koden. Endret 15. desember 2004 av Mikka Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Husk at alle forum bruker $_SESSION[] til å huske at du er logget inn til neste side, så du bør nesten få med deg det og. Bruk denne til å teste om $_POST[] fungerer med scriptet ditt. EDIT: 4,8K Endret 15. desember 2004 av jorgis Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Husk at alle forum bruker $_SESSION[] til å huske at du er logget inn til neste side, så du bør nesten få med deg det og. Bruk denne til å teste om $_POST[] fungerer med scriptet ditt. EDIT: 4,8K Hmm.. Hva er registerglobals.php? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 En kjapp liten fil jeg lagde for å teste om register_globals var på på serveren min. Fyll inn verdier i formene, og den putter ut diverse info fra $_POST. Du kan bruke den til å sjekke om du får til å sende avgårde $_POST. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå