Marvil Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hva skjedde med den andre..? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Solgt. Sendast med posten i morra. Min Nye skjerm som skal bestillast i løpet av veka en gang. Endret 14. desember 2004 av arve87 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Solgt. Sendast med posten i morra. ah.. adressen min er ***** sender deg en hundrelapp... Hvordan skjerm skal du kjøpe da Arve? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Arve: Eid! :!: ----------------- Doffar: 1. Lag et bilde med delvis gjennomsiktighet og lagre som png24 i Save for web-funksjonen i PS. (dersom du har ps da) 2. Fjern repeat-y fra body (og om ikke det hjelper, hvilken doctype bruker du?) 3. Filendelsen er .phxtp (eller bare .html/.php/.whatever ja). STW støtter det ja. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 BTW: hvor koster .net-domener 100 kr.?? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Vær sympatisk litt framover, værsåsnill Snart blir det bestilling av ny skjerm! Hvordan designe på det der? Du ser jo knapt forskjell mellom rødt og blått.. *evil* Edit: Ja, det var visst en side til her. Ingen dum skjerm, har 1. generasjon, en drøm, to say the least! Endret 14. desember 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 2. Fjern repeat-y fra body (og om ikke det hjelper, hvilken doctype bruker du?) Her er det jeg har i filen: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <title>xhtml-test!</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/body.css" /> </head> Og så bruker jeg filendelsen .xhtml (som funker når jeg åpner lokalt, men funket visst ikke på STW) Det virket ikke å ta vekk repeat-y fra body.... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Lagre som .html, ikke .xhtml. Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Men var det ikke slik at xhtml ikke fungerer i IE? For nå gjør filen det. Men isted så funken den bare i FF(bare det jeg har utenom IE) Nå funker også bakgrunen. Takk PC Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 xHTML funker i IE.. Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Verden er ikke klar for XHTML ennå, og siden IE ikke takler application/xhtml+xml, ser jeg ikke poenget med å bruke XHTML. Hva betyr dette da? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 At IE ikkje takler application/xhtml+xml som mime-type skikkelig. http://misinterpreted.net/articles/MarkUp/xhtml-mime-types/ Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Har nå sittet og puslet litt med det jeg nevnte tidligere i kveld. Koden ser så langt ut slik som dette: <?php $domain = "http://www.domenetditt.no/"; if ($q) { $strekstart = "../"; $q2 = str_replace($strekstart, "", $q); $filetternavn = strstr($q2, '.'); if ($filetternavn == ".php") {echo "<font size=\"30px\"><b>Powered by Palmekraft.net<b></font>";} if ($filetternavn == ".png") {header('Content-Type: image/png', false);} if ($filetternavn == ".jpg") {header('Content-Type: image/jpeg', false);} if ($filetternavn == ".gif") {header('Content-Type: image/gif', false);} $contents = file_get_contents($domain.$q2); $start = array("href=\"", "src=\"", "background=\""); $ny = array("href=\"test.php?q=", "src=\"test.php?q=", "background=\"test.php?q="); $nytt = str_replace($start, $ny, $contents); echo $nytt; }else{ echo "<font size=\"30px\"><b>Powered by Palmekraft.net<b></font>"; $contents = file_get_contents($domain); $start = array("href=\"", "src=\"", "background=\""); $ny = array("href=\"test.php?q=", "src=\"test.php?q=", "background=\"test.php?q="); $nytt = str_replace($start, $ny, $contents); echo $nytt; } ?> Hovedproblemet mitt nå, er former/skjemaer, altså innlogging i hovedsak. Noen som har en ringeste anelse om hvordan jeg kan få til dette? EDIT: Uten at man sender noe data direkte til domenet, selvfølgelig. Da tar proxyserveren det, vil jeg tro. EDIT2: Fila må foreløpig hete test.php Endret 14. desember 2004 av Mikka Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) En liten kommentar til PHP-koden din: Tror kanskje jeg heller ville gått for en variant med fsockopen på port 80, slik at du kan sende headere manuelt (User-Agent, Accept-Type etc.). Et godt eksempel på dette finner du i PHP-manualen. Grunnen til at jeg foreslår dette er at dette også kan løse problemer med sending av form-data. ... Eller har jeg bommet fullstendig på problemstillingen nå? Edit: HELT feil port... Endret 14. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Jaha? Det hørtes da svært så interessant (dog vanskelig) ut! Skal prøve å se litt på det... EDIT: Omformulering. Endret 14. desember 2004 av Mikka Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) vanskelig Hint: Start med å bytte ut file_get_contents() med funksjonseksemplet i manualen. Edit: Fri fra skolen i morra ( ), hvis jeg er i godt humør kanskje jeg hoster opp et script i løpet av formiddagen. Endret 14. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
neb Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) har lagd en fisk jeg gjerne vi ha litt tilbakemelding på.. kan dere gi meg noen tips til endringer som vil forbedre dette designet.. kritikk (ris og ros) tas i mot med åpene armer! link alternativ 2! edit: er klar over at bildet ble litt i minste laget! Endret 15. desember 2004 av bigben247 Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Lokaltog: Takk takk, men jeg kommer til å gjøre mitt ytterste for å skrive et script selv uansett. Dette kan bli lærerikt. bigben: HTML-versjonen vil aldri se slik ut. Du må ta høyde for at man ikke får (like bra) anti-aliaséring av skrifta i en browser. Lenke til kommentar
neb Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 tja, sant nok.. men et resultat som ikke er så langt unna, kan man jo helt fint klare! *er optimist* Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Lokaltog: Har fått til noe nå, men har et problem med at headerene alltid sniker seg med inn i «outputen» eller hva jeg skal kalle det. Dette ødelegger særlig for bilder. Scriptet ser nå slik ut: <?php $domain = "www.vg.no"; if ($q) { $strekstart = "../"; $q2 = str_replace($strekstart, "", $q); $filetternavn = strstr($q2, '.'); if ($filetternavn == ".php") {echo "<font size=\"30px\"><b>Powered by Palmekraft.net<b></font>";} if ($filetternavn == ".png") {header('Content-Type: image/png', false);} if ($filetternavn == ".jpg") {header('Content-Type: image/jpeg', false);} if ($filetternavn == ".gif") {header('Content-Type: image/gif', false);} $fp = fsockopen("$domain", 80, $errno, $errstr, 30); if(!$fp) { echo "Unable to open\n"; } else { fputs($fp, "GET /$q2 HTTP/1.0\n\n"); while (!feof($fp)) { $buffer = fgets($fp, 4096); $contents = $contents.$buffer; } fclose($fp); } $start = array("href=\"", "src=\"", "background=\""); $ny = array("href=\"test.php?q=", "src=\"test.php?q=", "background=\"test.php?q="); $nytt = str_replace($start, $ny, $contents); echo $nytt; }else{ echo "<font size=\"30px\"><b>Powered by Palmekraft.net<b></font>"; $fp = fsockopen("$domain", 80, $errno, $errstr, 30); if(!$fp) { echo "Unable to open\n"; } else { fputs($fp, "GET / HTTP/1.0\n\n"); while (!feof($fp)) { $buffer = fgets($fp, 4096); $contents = $contents.$buffer; } fclose($fp); } $start = array("href=\"", "src=\"", "background=\""); $ny = array("href=\"test.php?q=", "src=\"test.php?q=", "background=\"test.php?q="); $nytt = str_replace($start, $ny, $contents); echo $nytt; } ?> Endret 15. desember 2004 av Mikka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå