Loomy Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvorfor vises ikke menyen min i Opera?Menyen funker fint i FF og IE, men ikke i Opera. www.maraak.com/business Du kan prøve å fjerne anførselstegnene inni url(). Tror ikke Opera skal ha noe problemer med det, men det er verdt et forsøk - så sparer du noen byte på filstørrelsen og! Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hehe, skal prøve. EDIT: Nope, men verdt et forsøk. Endret 14. desember 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Mira Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Loomy: Det har seg sånn at på grunn av en litt spesiel konstruksjon så må det bli sånn, er så mye å forklare at jeg bare sier det sånn;) Men spørsmålet blir vel, er det sånn at dette er en forskjell på Opera og IE? At IE ikke kan vise, mens Opera kan? Er det i såfall noe gjøre med det? Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvilke nettlesere støtter xhtml? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvilke nettlesere støtter xhtml? Det kommer vel ann på hva du mener med å støtte det Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg leste i en eller annen sin blog om mime-typer og sånt. Der stod det at ikke alle nettlesere støtter xhtml med application/xhtml-xml som mime-type. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Det stemmer, det var akkurat en tråd om det her på forumet: Link Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Til dere som sitter inne med litt kunnskaper om serverside scripting: Vil det la seg gjøre å imitere en annen webside perfekt? Altså å lage et slags «speil», bare at speilserveren ikke har de faktiske filene. Grunnen til at jeg lurer på dette, er at det ryktes at skolen min snart skal stenge enkelte URLer/domener. Men om jeg kunne ha et slikt script på en webside som ikke var sperret, kunne jeg kanskje bruke det? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Til dere som sitter inne med litt kunnskaper om serverside scripting:Vil det la seg gjøre å imitere en annen webside perfekt? Altså å lage et slags «speil», bare at speilserveren ikke har de faktiske filene. Grunnen til at jeg lurer på dette, er at det ryktes at skolen min snart skal stenge enkelte URLer/domener. Men om jeg kunne ha et slikt script på en webside som ikke var sperret, kunne jeg kanskje bruke det? Include()? ..eller frames, kanskje? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Nei, include og frames vil ikke fungere. Frames vil ikke fungere fordi de i realiteten ikke gjør noe i det hele tatt. Include vil ikke fungere fordi klienten fortsatt vil prøve å hente bilder/css-filer og alle linker direkte fra den «egentlige» serveren. Kan vel nevne at URLene/domenene/webområdene skal stenges på en proxyserver. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Kan kanskje bruke file_get_contents('http://url'); og skrive den ut, og lage regex eller noe for css'en. Hente ut websiden ved hjelp av url. eller noe. Bare tenker høyt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Så lenge proxyen/serveren forsvinner fra offentligheten er del vel lite du kan gjøre. Hvorfor ikke bare flytte alt? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hmm.. Er noe liknende jeg også har tenkt på, LoS. Uten at jeg forstod alt det du sa.. Bruker en del str_replace() til å fikse URL'er etc. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Forståelig, snakker litt i tåka nå Skulle gjerne ha prøvd litt selv, men har noe annet jeg må prioritere først. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 ok Holder på å teste ut litt jeg også. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jaja... jeg og webdesign tror jeg ikke passer sammen, får aldri noe til.. ... men har prøvd igjen da.. kritikk ønskes! og slakt den! Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hvordan lager jeg png-bilder? Vil prøve å lage sånt som er på http://blogg.lokaltog.net. Noen som har toturials?? En ting til: Jeg får ikke bakgrunnsfargen til å strekke seg helt ned når siden blir større enn 100%. Hva gjør jeg feil? Koden: /* --- GENERELT --- */ * { margin:0; padding:0; list-style:none; } body, html { height:100%; } body { background:#99AFCA repeat-y; font-family: "Lucida Sans Unicode", "Trebuchet MS", Tahoma, Arial, Verdana, sans-serif; } #wrap { width:550px; margin: 0 auto; min-height: 100%; height: auto !important; height: 100%; } #container { float:left; width:478px; margin: 0 auto; min-height:100%; height:auto !important; height:100%; border:1px solid #fff; padding:50px 10px 50px 10px; } #navigation { float:right; width:50px; background:#f0f0f0; } EDIT: Og når jeg først er igang: Hva er filendelsen til en xhtml-fil? Er det .xhtml? Og vet dere om ServeTheWorld støtter dette? Endret 14. desember 2004 av Doffar Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Vær sympatisk litt framover, værsåsnill Snart blir det bestilling av ny skjerm! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Vær sympatisk litt framover, værsåsnill Snart blir det bestilling av ny skjerm! Hva har skjedd??? :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå