Lokaltog Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Hehe, knotet nettopp sammen noe særdeles lite IE-vennlig, men likevel fancy (synes jeg). Jeg kommer neppe til å forandre noe med mindre det er mange som er enig i at akkurat den ene tingen er feil. Likevel kunne jeg gjerne tenke meg noen synspunkter på bloggdesignet mitt! Noen som vil kritisere? (No big deal, derfor tar jeg det i kaféen og ikke en egen tråd.) Bloggfisken finner du her. Edit: knotet det ikke sammen nettopp da, men ble ferdig med det nettopp. :!: Endret 9. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Første gang jeg opplever en webside som lagger Veldig fin side da, men det ble fargeløst, livløst på en måte. Tenker på en kirke når jeg ser siden Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Utrolig kult. Ville kanskje hatt litt større kontrast til footeren. Men det var veldig stilig. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Første gang jeg opplever en webside som lagger Veldig fin side da, men det ble fargeløst, livløst på en måte. Tenker på en kirke når jeg ser siden 1: 24-bits PNG! 2: Du kjenner da lokaltog.net-mottoet? «Mot verden siden mai 2003!» Edit: omvendt. Endret 9. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hehe, knotet nettopp sammen noe særdeles lite IE-vennlig, men likevel fancy (synes jeg). Jeg kommer neppe til å forandre noe med mindre det er mange som er enig i at akkurat den ene tingen er feil. Likevel kunne jeg gjerne tenke meg noen synspunkter på bloggdesignet mitt! Noen som vil kritisere? (No big deal, derfor tar jeg det i kaféen og ikke en egen tråd.) Bloggfisken finner du her. Edit: knotet det ikke sammen nettopp da, men ble ferdig med det nettopp. :!: Likte den veldig godt jeg. En ting jeg lurer på; hvordan har du fått til den transparente footer-saken? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Likte den veldig godt jeg. En ting jeg lurer på; hvordan har du fått til den transparente footer-saken? Takk! Jeg sa til meg selv: «Dra til helvete, Internet Explorer», og så satte jeg meg ned og eksperimenterte med CSS3 og litt sånt. position:fixed ... gjør susen! (Trenger litt gjennomsiktig PNG også!) Endret 9. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 teh w00t!! Den var konge, selv om alt gikk i veldig slow-mo når man scrollet Digger footeren, sånne skulle det vært flere av Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Ja fy faen å fett den footer saken var søøøøøt åpner man si i IE blir halve skjermen fylt med en rød firkant, That's the spirit! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Bloggfisken finner du her. Ahh, PNG, what at sight! Ting hadde vært sinnsykt mye penere og letter med transparent PNG i IE. Ok, nå hater jeg virkelig IE. Jævlig bra at du sier i fra Edit: Takk loomy, lærer nye ting hele tida nå Btw, css er genialt. Edit^2: Når jeg først er i gang, er det noe spesielt man må gjøre for at diven skal strekke seg helt ned (100%) ? Endret 9. desember 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Haha, druste opp siden i IE nå. Fet advarsel ! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Haha, druste opp siden i IE nå.Fet advarsel ! Og lenken fører til getfirefox.com, ikke til opera.com! Lokaltog har blitt voksen! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Haha, genial advarsel, Lokaltog! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 @Lokaltog: Finfin blogg, men kunne iriitert meg grønn over «hakkingen».. (mulig jeg er irritabel fordi jeg er sulten og lei av typografi) Lenke til kommentar
huf Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Snasent design Lokaltog! Dette kan du. Jeg synst kanskje den var en smule mørk, og kontrastløs, men alt i alt meget bra. Flott at folk eksprimenterer med css3 osv. også. btw. http://www.hufnet.com er herved mitt. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Grattis. (hint: du har 5 linjers signatur) Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Edit^2: Når jeg først er i gang, er det noe spesielt man må gjøre for at diven skal strekke seg helt ned (100%) ? Jepp! Dette: min-height: 100%; height: auto !important; height: 100%; Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Lokaltog, bare ett lite tips: i stedet for å slenge på rel="external" på alle outside-links, sleng inn dette i CSS-fila di: a[href^="http:"] { background: url(/gfx/external.png) no-repeat 0 3px !important; padding-left: 11px; } a[href^="http://blogg.lokaltog.net"] { background: none!important; padding-left: 0; } En liten skriveleif. Endret 9. desember 2004 av SirIce Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Mørk kaffe / sepia stil Snack det der Lokaltog, mulig teksten under hver heading (kategori, dato og klokkeslett) ble litt for mørkt, klarer ikke lese det noe særlig. Noe annet som slo meg.. bruker du ttf filer på serverside og genererer bilder på de headingene med PHP? Artig den "footer" som er transparent i bunnen, men kunne kanskje vært annerledes. Hva med en kaffekoppmerke (google søk)? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Edit^2: Når jeg først er i gang, er det noe spesielt man må gjøre for at diven skal strekke seg helt ned (100%) ? Jepp! Dette: min-height: 100%; height: auto !important; height: 100%; Æsj, får det ikke til. Har valgt dette til alle diver som har med hele greia og gjøre. Har #wrap, #container og #content. Skal det settes på alle? Enn med body, html ? Arg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå