Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Hehe, knotet nettopp sammen noe særdeles lite IE-vennlig, men likevel fancy (synes jeg). Jeg kommer neppe til å forandre noe med mindre det er mange som er enig i at akkurat den ene tingen er feil. Likevel kunne jeg gjerne tenke meg noen synspunkter på bloggdesignet mitt!

 

Noen som vil kritisere? (No big deal, derfor tar jeg det i kaféen og ikke en egen tråd.) :innocent:

 

Bloggfisken finner du her.

 

Edit: knotet det ikke sammen nettopp da, men ble ferdig med det nettopp. :!:

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hehe, knotet nettopp sammen noe særdeles lite IE-vennlig, men likevel fancy (synes jeg). Jeg kommer neppe til å forandre noe med mindre det er mange som er enig i at akkurat den ene tingen er feil. Likevel kunne jeg gjerne tenke meg noen synspunkter på bloggdesignet mitt!

 

Noen som vil kritisere? (No big deal, derfor tar jeg det i kaféen og ikke en egen tråd.) :innocent:

 

Bloggfisken finner du her.

 

Edit: knotet det ikke sammen nettopp da, men ble ferdig med det nettopp. :!:

Likte den veldig godt jeg. En ting jeg lurer på; hvordan har du fått til den transparente footer-saken?

Lenke til kommentar
Likte den veldig godt jeg. En ting jeg lurer på; hvordan har du fått til den transparente footer-saken?

Takk! :)

 

Jeg sa til meg selv: «Dra til helvete, Internet Explorer», og så satte jeg meg ned og eksperimenterte med CSS3 og litt sånt.

 

position:fixed

... gjør susen! :) (Trenger litt gjennomsiktig PNG også!)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Ahh, PNG, what at sight! Ting hadde vært sinnsykt mye penere og letter med transparent PNG i IE.

 

Ok, nå hater jeg virkelig IE. Jævlig bra at du sier i fra :D

 

Edit: Takk loomy, lærer nye ting hele tida nå :thumbup:

 

Btw, css er genialt.

 

Edit^2: Når jeg først er i gang, er det noe spesielt man må gjøre for at diven skal strekke seg helt ned (100%) ?

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Lokaltog, bare ett lite tips: i stedet for å slenge på rel="external" på alle outside-links, sleng inn dette i CSS-fila di:

 

a[href^="http:"] {
background: url(/gfx/external.png) no-repeat 0 3px !important;
padding-left: 11px;
}

a[href^="http://blogg.lokaltog.net"] { 
background: none!important; 
padding-left: 0; 
}

 

En liten skriveleif. :)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

Mørk kaffe / sepia stil :p

 

Snack det der Lokaltog, mulig teksten under hver heading (kategori, dato og klokkeslett) ble litt for mørkt, klarer ikke lese det noe særlig.

 

Noe annet som slo meg.. bruker du ttf filer på serverside og genererer bilder på de headingene med PHP?

 

Artig den "footer" som er transparent i bunnen, men kunne kanskje vært annerledes. Hva med en kaffekoppmerke (google søk)?

Lenke til kommentar
Edit^2: Når jeg først er i gang, er det noe spesielt man må gjøre for at diven skal strekke seg helt ned (100%) ?

Jepp!

Dette:

 

min-height: 100%;
height: auto !important;
height: 100%;

Æsj, får det ikke til. Har valgt dette til alle diver som har med hele greia og gjøre. Har #wrap, #container og #content. Skal det settes på alle? Enn med body, html ?

 

Arg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...