Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Marvil: Har en bok til deg om prosessorer. Finner den ikke nå, men send meg en msn nudge imnorgen kveld så skal jeg fikse det.

Forøvrig fikk jeg faktisk bruk for å regne om RGB til hex (eller omvent) en gang da jeg jobbet med to ulike grafiske programmer..

Lenke til kommentar

@McSense: Pleier ikke å se på meg selv som nerd, men utrolig hva jeg klarte å lære meg mellom 23 og 03.00, og 06.00 og 08.00 går/dag.. :)

@enden: Aha. Har sikkert pensumbøker som forteller om det også, men fyr løs.. :)

Må forresten pugge Typografi resten av uka, til eksamenen på fredag.. :(

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om dette er helt rett tråd, men jeg prøver likevel, ettersom dette spørsmålet er litt "enkelt" for å få en egen tråd. Vet noen av dere om gode artikler om typografi på web? Jeg er spesielt interessert i å lese argumenter for og mot serif/sans-serif, venstrejustering kontra blokkjustering og lignende, gjerne med litt empirisk data som kan bekrefte hva folk liker når.

Ettersom jeg ikke har noen opplæring på dette området følger jeg utelukkende min egen smak, men det hadde jo vært kjekt å vite hva andre mener om dette.

Lenke til kommentar
Hvordan kommer jeg rundt at IE dytter hvert liste element ca 15 px nedover selv om de er inline elementer?

www.plain-design.net/v1 - si gjerne ifra om du ser engelsk feil... :p

Jepp det er en del engelsk feil der. ;)

Home - Noe krøkkete engelsk.. Forside bør vel inneholde grove trekk om hva dere kan gøre og hva slags services dere har. Deretter kan dere gi mere detaljer i selve services siden.

Services - sliter endel med feil engelsk. det css bildet virker noe malplassert.

Aboutus - dersom dere skal presentere dere som seriøse webdesignere passer ikke det store bildet helt inn.. det er ok som et mindre bilde, men burde ikke være blikkfanget på den siden. Engelsken har noen feil der også.

Dere trenger vel henvisning til prising ett eller annet sted også...

TIP: start opp Word og kjør en engelsk spell check.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...