AndersGustav Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 255 = FF = (15^16)+(15) Det der stemmer ivertfall ikkje: 15^16 = 6,57E+18 = (HEX) 5B27AC994F166800 Men nok matte for no, eh? Det er: (15*16)+F (dvs 15) = 255.. Nerder! er ikke normalt å gå rundt å vite sånt!! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Haha..Selvfølgelig! Sorry! Hjernen min fungerer ikke aldeles bra for tida. =) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvordan senterer jeg en div? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 div#idnavn { margin: 0 auto; } Essensen: Ha auto som margin på høyre- og venstresiden. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Marvil: Har en bok til deg om prosessorer. Finner den ikke nå, men send meg en msn nudge imnorgen kveld så skal jeg fikse det. Forøvrig fikk jeg faktisk bruk for å regne om RGB til hex (eller omvent) en gang da jeg jobbet med to ulike grafiske programmer.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvordan senterer jeg en div? Pluss at du burde legge en "container" div rundt den div'en du skal midtstille og skrive i CSS fila di: text-align: center; Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvordan senterer jeg en div? Pluss at du burde legge en "container" div rundt den div'en du skal midtstille og skrive i CSS fila di: text-align: center; Takker, det tror jeg virker best for meg nå. Hadde visst allerede definert margin Css er artig. Lager en blogg nå.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvordan senterer jeg en div? Nesten utrolig hvor mange ganger dette spørsmålet er blitt stilt. En gang for alle: http://www.unrealized.org/artikkel/css/midtstilling_i_css/ Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) @McSense: Pleier ikke å se på meg selv som nerd, men utrolig hva jeg klarte å lære meg mellom 23 og 03.00, og 06.00 og 08.00 går/dag.. @enden: Aha. Har sikkert pensumbøker som forteller om det også, men fyr løs.. Må forresten pugge Typografi resten av uka, til eksamenen på fredag.. Endret 7. desember 2004 av Marvil Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvordan får jeg plassert teksten som står i meny linkene der jeg vil ha den? Link: http://home.no.net/kaiern04/ Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 For alle wds'ere som har prata på å ta turen til TG05 og treffes der... BILLETTSALGET STARTER FØRSTKOMMENDE LØRDAG, 11. DESEMBER KL. 19:00!! mer info finner dere på gathering.org Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg vil ha TG-billetter, men er nok kanskje blakk. Marvil: Later til at NK endelig har fått ut fingeren. Kommer kanskje over littegranne snart. Lenke til kommentar
Valagar Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg er ikke sikker på om dette er helt rett tråd, men jeg prøver likevel, ettersom dette spørsmålet er litt "enkelt" for å få en egen tråd. Vet noen av dere om gode artikler om typografi på web? Jeg er spesielt interessert i å lese argumenter for og mot serif/sans-serif, venstrejustering kontra blokkjustering og lignende, gjerne med litt empirisk data som kan bekrefte hva folk liker når. Ettersom jeg ikke har noen opplæring på dette området følger jeg utelukkende min egen smak, men det hadde jo vært kjekt å vite hva andre mener om dette. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Hvordan kommer jeg rundt at IE dytter hvert liste element ca 15 px nedover selv om de er inline elementer? www.plain-design.net/v1 - si gjerne ifra om du ser engelsk feil... Endret 8. desember 2004 av harald_ Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg må bare spørre, harald_ har dere tenkt å selge noe eller skremme kundene til andre siden av kloden? http://plain-design.net/v1/?page=about Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hvordan tar man vekk .tk pop-upen.. ? Kompis av meg som skal ha .tk Lenke til kommentar
joffar Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hvordan kommer jeg rundt at IE dytter hvert liste element ca 15 px nedover selv om de er inline elementer? www.plain-design.net/v1 - si gjerne ifra om du ser engelsk feil... Jepp det er en del engelsk feil der. Home - Noe krøkkete engelsk.. Forside bør vel inneholde grove trekk om hva dere kan gøre og hva slags services dere har. Deretter kan dere gi mere detaljer i selve services siden. Services - sliter endel med feil engelsk. det css bildet virker noe malplassert. Aboutus - dersom dere skal presentere dere som seriøse webdesignere passer ikke det store bildet helt inn.. det er ok som et mindre bilde, men burde ikke være blikkfanget på den siden. Engelsken har noen feil der også. Dere trenger vel henvisning til prising ett eller annet sted også... TIP: start opp Word og kjør en engelsk spell check. Lykke til. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 For alle wds'ere som har prata på å ta turen til TG05 og treffes der...BILLETTSALGET STARTER FØRSTKOMMENDE LØRDAG, 11. DESEMBER KL. 19:00!! I'll be there. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) For alle wds'ere som har prata på å ta turen til TG05 og treffes der...BILLETTSALGET STARTER FØRSTKOMMENDE LØRDAG, 11. DESEMBER KL. 19:00!! I'll be there. Alle WDS folk som skal på TG: Skriv dere inn! edit: eh, vent littegrann. edit2: sånn ja. no funker den Endret 8. desember 2004 av arve87 Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hm, er jeg på lista nå? Ser bare arve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå