Cactus Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Hei datating, er ikke det den sangen michBergen hos ITpro har skrevet ? Uansett, morsom er den okke som Endret 6. desember 2004 av Cactus Lenke til kommentar
prøvekanin Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Når vi har lagt inn Linux blir julefreden søt- da sett vi øss ått bordet og et vår julegrøt. :!: Genial sang God morgen forresten... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Når vi har lagt inn Linux blir julefreden søt- da sett vi øss ått bordet og et vår julegrøt. :!: Genial sang God morgen forresten... Bra ja.. Er ikke sikker hvem som diktet den. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Haha, jeg sjekka ut beyond-sanity.com på en av pc'ene her på skolen n; støtter bare 16 farger... Det var ikke lekkert for å si det sånn.. Men kan ikke ta skjermskudd, så det er litt dumt, sjekka ut noen av deres sider også, ikke så lekre i 16 farger de heller Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 No offence, men det er faktisk bare å stille ned til 16 farger i skrivebord -> egenskaper -> innstillinger. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Ehh.. nei? Er i hvertfall ikke det hos meg, driverene til skjermkortet mitt hindrer meg i det, får bare stilt ned til 256... Men hvis det går hos deg, så er jo det fin fint Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Gikk i alle fall før Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Haha, eid! IT er t3h u1tim4t3 b0red0m Sitte og laga stygge databaser i Access, og hva skal vi med dem? Ingenting! Skal ikke lage en hjemmeside som bruker databasene vi har lagd en gang, men det er fristende å gjøre det Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 ... og jeg sitter og lager en stygg porteføljeside i flash som garantert ikke kommer til å bli brukt i noen sammenheng senere. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) ... og jeg sitter og lager en stygg porteføljeside i flash som garantert ikke kommer til å bli brukt i noen sammenheng senere. Så la vær? Er litt stolt over statistikken til herlig.net igrunn - check teh new post Bed. øk er døll edit: forresten så var den sangen som blei posta over her fryktelig dårlig og eg klarer ikkje forstå ka folk såg av humor/interesse i den. Endret 6. desember 2004 av arve87 Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Bed. øk er døll Stemmer det, proposjonale kostnader meg i rompa... Mr.Berg: Kommer du aldri til å få bruk for flash? Er vel kjekt å kunne det? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 ... og jeg sitter og lager en stygg porteføljeside i flash som garantert ikke kommer til å bli brukt i noen sammenheng senere. Akkurat det samme står det hvordan man gjør i den siste utgaven av CA Projects... Så ikke helt bra ut Men men... Har innstrykk av at CA elsker å bruke flash til sånne ting Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Ok, skal innrømme at jeg er på helt ukjente jaktmarker nå, så ikke le av min dårlige kunnskap: Har konvertert bloggen min til UTF-8, og det gikk jo i og for seg greit. I dag, da jeg skulle sjekke noe, la jeg merke til at jeg hadde glemt å konvertere en del tegn på profilsiden, noe som fører til at den både føkker opp hele strukturen nedover, og selvsagt lager rare tegn. Dette er i og for seg logisk, bare jeg som har vært litt kjapp på labben. I samme stund kom jeg på at jeg ikke har konvertert noen som helst av tegnene i index.php (som holder meny, header/footer), og som det vises på navnet til Marvil (Anders Nedland Røneid) f.eks, så vises "ø"-en riktig (iallefall her). Dette vil med andre ord si at problemet gjelder alle filer som jeg selv inkluderer (ikke fra AJ-Fork), men ikke index.php? Har noen en logisk forklaring på dette? Leste et innlegg hos Anne om dette, kan det være fordi jeg ikke bruker denne header("content-type:text/html;charset=utf-8"); saken? Noen mulighet for at jeg slipper å skrive stygge tegn i koden min? Blir så veldig rotete og uoversiktelig med masse rare tegn i html-visningen. EDIT: Får ikke testet noe nå, siden jeg er på jobb. Endret 6. desember 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Mulig jeg spør dumt nå, men _hvorfor_ skal du ha UTF-8 og ikke ISO-8859-10? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Mulig jeg spør dumt nå, men _hvorfor_ skal du ha UTF-8 og ikke ISO-8859-10? AJ-Fork liker det bedre. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 ... og jeg sitter og lager en stygg porteføljeside i flash som garantert ikke kommer til å bli brukt i noen sammenheng senere. Og jeg sitter og ser på 1000 A4-sider, 4 bøker, og annet dilldall som bør være lest til i morgen tidlig.. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) AJ-Fork liker det bedre. Forklar deg! Er utrolig snodig om AJ-Fork misliker ISO-8859-1 eller ISO-8859-10 og liker UTF-8 bedre. Det er et poeng at man bør sende content-type-header, og her er et hendig lite script som tar seg av den slags: <?php $charset = "iso-8859-1"; $mime = "text/html"; $declaration = '<?xml version="1.0" encoding="' . strtoupper($charset) . '"?>'."\r\n"; $fetch = apache_request_headers(); function fix_code($buffer) { return str_replace(" />", "/>", $buffer); } if(eregi('MSIE[ \/]([0-9\.]+)', $fetch['User-Agent'])) { if(!stristr($fetch['User-Agent'], 'Opera')) { $declaration = ""; } } if(stristr($fetch['Accept'], "application/xhtml+xml")) { if(preg_match("/application\/xhtml\+xml;q=0(\.[1-9]+)/i", $fetch['Accept'], $matches)) { $xhtml_q = $matches[1]; if(preg_match("/text\/html;q=0(\.[1-9]+)/i", $fetch['Accept'], $matches)) { $html_q = $matches[1]; if($xhtml_q >= $html_q) { $mime = "application/xhtml+xml"; } } } else { $mime = "application/xhtml+xml"; } } if($mime == "application/xhtml+xml") { ob_start("fix_code"); } header("Content-Type: $mime; charset=$charset"); header("Vary: Accept"); echo $declaration; ?> Sender også application/xhtml+xml til gode nettlesere. Endret 6. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Sender også application/xhtml+xml til gode nettlesere. Correct me if I'm wrong, men gjelder ikke det bare Opera i det scriptet? EDIT: Eller kanskje ikke.. *gidder ikke sette meg inn i det* Endret 6. desember 2004 av Loomy Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 AJ-Fork liker det bedre. Forklar deg! Er utrolig snodig om AJ-Fork misliker ISO-8859-1 eller ISO-8859-10 og liker UTF-8 bedre. Vetta eff jeg vel. Det så iallefall ikke ut med -1 eller -10, så derfor switcha jeg til UTF-8. Skal ta en titt på resten når jeg kommer himatt. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Correct me if I'm wrong, men gjelder ikke det bare Opera i det scriptet? Nei, for både Mozilla og FireFox (og sikkert mange flere) sender en Accept-Type-header som sier at nettleseren kan tolke application/xhtml+xml. Edit @ PC: Definer "å ikke se ut"! Edit2: Med iso-8859-1(0) så skal du ikke bruke entities for æ, ø og å. I -1 så kan du også bruke « og » uten å skrive entitiene. Men husk at du alltid må bytte ut ", &, < og >. Endret 6. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå