Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

joda, har STW.

Men var litt rart detta her. Får kobla til CP, phpmyadmin, FTP og mail - men ikkje sida sjøl.

Har sendt en mail ang. problemet no da. Satser på svar snart :p

 

edit:

La oss gå litt off-topic, og henge ut vår kjære Klingsheim:

 

/me = drnk

 

PC + (B)(B)(B)(B)(B)(B)(B)(B)(B)(B)(B)(B)(B)(B) = <:o)

 

Vettafaen hvor dama er. tror heg glemte henne på fetsne elns

 

skal eie henne når hun kommer til sengs.

 

omg opera == roxx0rz.

 

Fylle-IRCing/Fylle-MSNing/Fylle-foruming er alltid morro.

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Jeg har 2 spørsmål jeg.

Kanskje litt OT, men :whistle:

 

1. Jorgis, et spørsmål til "overskriftsbildegenereringsscriptet" ditt (forumets lengste ord?): http://jorgis.com/heading.phps <-- Kan man bruke hvilke som helst fonter? Bare laste opp en ttf-fil til serveren? eller virker det kun med forhåndsinstallerte fonter på serveren?

 

2. I mitt Cpanel har jeg mulighet til å velge mellom SquirrelMail, Horde og NeoMail som webmail-programmer. Denne valgmuligheten får alle som bruker webmail på min server hver gang de skal logge på. Kan jeg velge 1 av disse webmailprogrammene som standard, slik at ingen kan velge?

Lenke til kommentar
Hæ?

Ville bare påpeke at 20 var et mer sannsynlig tall når det gjaldt antallet unike besøkende du har.

Aner ikke om du bare ikke har lært å lese, eller om du generelt er litt fraværende, men;

ja, jeg har jo unrealized.org, med ca. 150-200 unike besøkende om dagen, og jeg må si jeg er ganske stolt over nettleserstatistikken min (for november):

:shrug:

Lenke til kommentar

Aaaahaaa... Med

Uansett, syns det er imponerende med 200 unike besøkende om dagen, jeg.. smile.gif
mente du altså ikke at _DU_ hadde 200 unike, ja. Trodde det var det du mente, jeg, iom. at alle andre holdt på å skryte om besøkstats da.

 

1. Jorgis, et spørsmål til "overskriftsbildegenereringsscriptet" ditt (forumets lengste ord?): http://jorgis.com/heading.phps <-- Kan man bruke hvilke som helst fonter? Bare laste opp en ttf-fil til serveren? eller virker det kun med forhåndsinstallerte fonter på serveren?

 

Ja, du kan bruke hvilke som helst fonter, bare de er i den banen scriptet spesifiserer, og er av typen truetype. Du kan også modifisere det til å støtte andre fonttyper, men det er som regel ikke noe vits i. Du kan også endre fontfarge og slikt. Da endrer du de tre siste parametrene (R, G, B) i imagecolorallocate.

 

EDIT: En liten link til en fungerende versjon kan være greit, ja.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Ja, du kan bruke hvilke som helst fonter, bare de er i den banen scriptet spesifiserer, og er av typen truetype. Du kan også modifisere det til å støtte andre fonttyper, men det er som regel ikke noe vits i. Du kan også endre fontfarge og slikt. Da endrer du de tre siste parametrene (R, G, B) i imagecolorallocate.

 

EDIT: En liten link til en fungerende versjon kan være greit, ja.

Visste ikke at man kunne gjøre så mye stilig med PHP jeg :dribble:

Lenke til kommentar
Aaaahaaa... Med
Uansett, syns det er imponerende med 200 unike besøkende om dagen, jeg.. smile.gif
mente du altså ikke at _DU_ hadde 200 unike, ja. Trodde det var det du mente, jeg, iom. at alle andre holdt på å skryte om besøkstats da.

Burde kanskje quota, ja.. :)

Var bare et slags lite svar på at selv om statsen til Lokaltog ikke var spes representativ for alle verdens surfere, så er det imponerende med så mange daglig..

 

:)

Lenke til kommentar
Ja, du kan bruke hvilke som helst fonter, bare de er i den banen scriptet spesifiserer, og er av typen truetype. Du kan også modifisere det til å støtte andre fonttyper, men det er som regel ikke noe vits i. Du kan også endre fontfarge og slikt. Da endrer du de tre siste parametrene (R, G, B) i imagecolorallocate.

 

EDIT: En liten link til en fungerende versjon kan være greit, ja.

Visste ikke at man kunne gjøre så mye stilig med PHP jeg :dribble:

ALT kan gjøres med PHP når man først kan det.... :cool:

Lenke til kommentar
ALT kan gjøres med PHP når man først kan det....  :cool:

Kult..

 

hm... ville det være mulig å lage bildet sånn at man kunne benyttet det i en meny?

Tenker da på sammen med css, sånn at man ikke behøvde å lage ørten forskjellige bilder til menyene, men heller lot de genereres on teh fly med php?

 

klart, det ville kansje ikke være enkelt ved kompliserte knapper og sånt (har i grunn ikke snøring her gitt) men kjekt dersom det reduserte redigering av menyknapper i ettertid til kun litt plunder i et phpscript...

 

hm.. kansje dårlig forklart, håper noen skjønner noe av det.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...