Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes den blåe/orange versjonen var stilig, men den kunne vært litt fetere og strukket seg mer i bredden enn i høyden.

 

Den egnet seg ikke så veldig godt i svart/hvitt...

 

Men stilig! ;)

 

EDIT: Kjør to farger! Hvis ikke kan det bli vanskeligere å oppfatte hva som står, dvs. vanskelig å se at s'en skiller seg ut fra b'en og d'en. Min mening ihvertfall :).

 

EDIT2: Wohoo! Måtte bare legge til en ting. Har akkurat bestilt webhotell og domene hos web10.nu :cool:. Gleder meg til å få tatt det i bruk. domenet er www.cblanche.net!

Endret av prøvekanin
Lenke til kommentar

Det ble etter min mening litt for firkantet. prøv å gjør litt mer ut av det, kanskje noen runde kanter, bland elementene litt inn i hverandre. Og ikke bruk svart tekst, bruk noe litt gråere. Dette øker lesbarheten. Jeg er heller ikke sikker på om du burde bruke den fonten... :hmm:

 

Men isbjørnen var en god idè! Prøv å bland den litt bedre inn i selve designet.

Endret av prøvekanin
Lenke til kommentar
datating: Om jeg tenker på riktig person nå, har du forbedret deg kraftig. Stå på! :)

Takk! :)

 

Det ble etter min mening litt for firkantet. prøv å gjør litt mer ut av det, kanskje noen runde kanter, bland elementene litt inn i hverandre. Og ikke bruk svart tekst, bruk noe litt gråere. Dette øker lesbarheten. Jeg er heller ikke sikker på om du burde bruke den fonten... :hmm:

 

Men isbjørnen var en god idè! Prøv å bland den litt bedre inn i selve designet.

 

Ok, skal prøve med noe litt gråere, kan nok passe noe bedre inn ja, men jeg sliter virkelig med å finne fonter som passer inn, noen tips eller linker til "universale" fonter??

Lenke til kommentar
Det ble litt bedre :). Prøv å gjør skriften litt lysere, dvs. litt mer grå. Prøv en hex-verdi rundt #525252 kanskje.. :hmm:

 

EDIT: Se hvem som har fått seg jule-avatar! :cool:.

 

*Legge seg*

*gjesp*

Satte den til #525252/RGB: 82,82,82 ble bedre ja! :)

 

Men ang. linker også i meny-delen, passer det best med sånne punkter nedover sånn som f.eks. det kjempefine siden din prøvekanin, eller?

Lenke til kommentar
*vurdere å sette en biiiteliiiten julenisselue på larven min* :p

Det er et MUST! :w00t:

<--- Godkjent?

 

Var uuutrolig vanskelig å finne ut hvor i huleste en larve har luen sin. Vurderte å sette den på baken, men det ble litt for kinky for dette forumet. :p

 

Btw: Ja, den nedtellingsgreien funker, og ja, den blir lei seg når julen er over.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er av interesse, men det er jo webrelatert. Her er litt statistikk jeg hentet ut i dag, fra siden fmnorge.com, som har mellom 2000 og 3000 unike treff per dag. Tallene viser en positiv trend for de som ønsker å se nettlesermonopolet veltet!

 

msie.png Internet Explorer - 82.7%

 

opera.png Opera - 12.0%

 

firefox.png Firefox - 3.5%

 

mozilla.png Mozilla - 0.4%

 

safari.png Safari - 0.2%

 

netscape.png Netscape - 0.1%

 

konqueror.png Konqueror - 0.0%

 

 

Disse tallene er faktisk ganske fine i seg selv, men det som gleder meg langt mer er denne grafen jeg lagde:

 

browser.jpg

 

Forskjellen ser kanskje liten ut på grafen, men den er markant! Internet Explorer har sunket fra 94,6% i januar til 82,7% i november, mens Opera i samme periode har steget fra 4,4% til 12%! Firefox ble for første gang registrert i november, med en oppslutning på 3,5%, mens Mozilla taper en del her (naturlig nok). Safari og Netscape ligger stabilt på 0.1%.

 

Tallene ser selvsagt ikke representative, ettersom mine brukere i all hovedsak er datainteresserte gutter mellom 13 og 25, men jeg håper trenden er mer representativ. Andre som har større sider med tilsvarende statistikk?

 

Det har vært mange medieoppslag rundt problemene med MSIE i det siste, og dersom denne trenden fortsetter kan vi håpe den får noen positive følger for oss webmastere!

Endret av Valagar
Lenke til kommentar

Noen sier meg at vi burde starte en aldri så liten underground-gruppe som fører opprøret mot IE. At vi har en samlet side hvor vi dokumenterer og skriver videre hvorfor alle burde skifte til en sikrere og bedre nettleser. Så får vi en aldri så liten underskriftskampanje og om noen år så har vi samlet en god del folk som alle har banneret (30 000 personer kan ikke ta feil, velg bort IE)... Først da kunne jeg tenkt meg å hatt en nettleserbanner på siden min og ;)

 

Men hvis vi drømmer litt, eller dere i hvert fall, så kan vi vel egentlig se lyst på fremtiden? CSS er kommet for å bli, og vil mest sannsynlig være fremtidens måte å sette opp websider på, right? Og når behovet for CSS blir stort nok, vil de som kan dette utvikle de fleste websider, og hva hater de som sitter med kodinga av CSS? Jo IE. Så hvis alle som kan CSS om noen år gir blanke i å gjøre ekstraarbeidet som følger med å lage en side som er optimal for IE, så vil sidene ikke vises riktig i IE og alle vil måtte bytte nettleser for å se webisidene slik de skal være ment å ses...

 

*minne seg selv på å ikke stå opp tidlig på en lørdag, og i hvert fall ikke kombinere å tenke og skrive* :blush:

Lenke til kommentar
Satte den til #525252/RGB: 82,82,82 ble bedre ja! :)

 

Men ang. linker også i meny-delen, passer det best med sånne punkter nedover sånn som f.eks. det kjempefine siden din prøvekanin, eller?

Du kan prøve med punkter ihvertfall. Da ser det gjern litt mer ryddig ut. Ekserimenter gjerne med forskjellige typer punkter og, se hva som passer :).

 

EDIT: Uææ!

Jeg fant nettopp ut at jeg har bestilt feil type webhotell da jeg bestilte hos web10.nu. Bestilte da altså Windows server istedet for Unix. Dette blir jo ganske uheldig, siden sida mi er bygd opp rundt PHP... Jeg sendte en beskjed til support om dette, har ikke fått svar enda.

Men kan noen med litt erfaring fortelle meg om de tror dette lar seg gjøre? Å endre server-OS?

Endret av prøvekanin
Lenke til kommentar

unrealized.org sin statistikk er jeg redd er en smule urepresentativ, da en god del av treffene kommer herfra. Her er det få som bruker IE, og vi vet at det ikke er situasjonen i resten av verden.

 

Valagar sin statistikk var litt mer interressant, og ligger jo ca på samme linje med offisielle målinger.

 

Personlig kunne jeg tenke meg å se Arve sine treff etter at han fikk ut linken fra css zengarden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...