Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Hmm forsvant dette spørsmålet, så jeg prøver igjen ;) Hvorfor er det sånn at det blir store forskjeller i iexplorer og mozilla når jeg lager en horisontal liste med bilder? virker som om det skjer hver gang jeg bruker lister, og float: left;..er det noen bedre måte å gjøre det på? Det er også litt forskjell på menyen på siden, som også er en liste :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi IE er noe møkk, og tolker koden slik jeg leser kinesisk? :shrug:

 

En må rett og slett bare leve med det, enten gir man beng i IE, eller så tyr man til hacks og litt mer IE-vennlig kode.

 

For horisontale lister, bruker jeg som oftest display: inline og float: left på li, samt display: block på a, dersom jeg bruker bildeerstatning.

Lenke til kommentar
Fordi IE er noe møkk, og tolker koden slik jeg leser kinesisk? :shrug:

 

En må rett og slett bare leve med det, enten gir man beng i IE, eller så tyr man til hacks og litt mer IE-vennlig kode.

 

For horisontale lister, bruker jeg som oftest display: inline og float: left på li, samt display: block på a, dersom jeg bruker bildeerstatning.

Ok takker for svar..får vel bare leve med det da, og prøve å få til at det ser greit ut i alle browserne

Lenke til kommentar
Postcount sto på det samme. (Huska det tilfeldigvis siden jeg skulle til å runde 2200 :p)

 

Merkelig da... :shrug:

 

 

*Våkne* Neida, jeg posta da vel ingenting etter midnatt (du tenker på midnatt i natt, right?) Da er det jo ikke noe rart.

Postcount lagres i en annen databasetabell (ippbe_members). Den som gikk i dass var ippbe_posts, og muligens også ippbe_sessions. Det er bl.a. derfor det er endel tråder som har intet førsteinnlegg osv, siden selve trådene lagres i ippbe_topics.

 

 

At du ikke har postet noenting mellom 23:50 den 30/11 og 23:50 den 1/12 har jeg ikke særlig tro på heller.

Lenke til kommentar
At du ikke har postet noenting mellom 23:50 den 30/11 og 23:50 den 1/12 har jeg ikke særlig tro på heller.

Hmm... Posta nok en del da, jo. Merkelig da, siden alle innleggene er der.

 

Edit: Joda, de er borte, men postcount er på det samme som den var i går. Så postcount hentes ut fra en annen tabell/whatever?

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Trenger hjelp til litt koding.. css-filen min ser sånn ut:

* {
margin: 0;
padding: 0;
}

div.container {
width: 700px;
margin: 0 auto;
}

div#header {
width: 700px;
height: 150px;
background-image: url(header.jpg);
}

div#innhold {
width: 400px;
height: 500px;
padding-top: 30px;
overflow: auto;
float: left;
}


div#meny {
width: 300px;
height: 500px;
overflow: auto;
padding-top: 30px;
float: right;
}

 

Hvorfor blir header midtstilt, mens innhold ligger helt ute til venstre og meny helt ute til høyre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...