NuckChorris Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hmm forsvant dette spørsmålet, så jeg prøver igjen Hvorfor er det sånn at det blir store forskjeller i iexplorer og mozilla når jeg lager en horisontal liste med bilder? virker som om det skjer hver gang jeg bruker lister, og float: left;..er det noen bedre måte å gjøre det på? Det er også litt forskjell på menyen på siden, som også er en liste Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Fordi IE er noe møkk, og tolker koden slik jeg leser kinesisk? En må rett og slett bare leve med det, enten gir man beng i IE, eller så tyr man til hacks og litt mer IE-vennlig kode. For horisontale lister, bruker jeg som oftest display: inline og float: left på li, samt display: block på a, dersom jeg bruker bildeerstatning. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Fordi IE er noe møkk, og tolker koden slik jeg leser kinesisk? En må rett og slett bare leve med det, enten gir man beng i IE, eller så tyr man til hacks og litt mer IE-vennlig kode. For horisontale lister, bruker jeg som oftest display: inline og float: left på li, samt display: block på a, dersom jeg bruker bildeerstatning. Ok takker for svar..får vel bare leve med det da, og prøve å få til at det ser greit ut i alle browserne Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Er f.eks Opera 7.54 for Mac mye annerledes enn Opera 7.54 for PC..? Dvs, tolker den annerledes, eller er det helt det samma..? Har/hadde et problem med en side, men litt usikker på om Operaversjonen på laptopen og Operaversjonen på Maclabben på skolen er den samma.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 ...men den backupen de brukte var jo bare 23 timer og 50 minutter gammel. Mista jeg viktige postcounts da..?!?!? Seff. Tror det gikk med ca. 4000 innlegg, så ikke bli forundret om noen innlegg du postet i går forsvant. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg mista ingen, merkelig nok, og forumet kræsja når..? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 I går kveld, rundt midnatt. Sikker på at du ikke mistet noen? Er ikke spess lett å huske alle sine innlegg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Postcount sto på det samme. (Huska det tilfeldigvis siden jeg skulle til å runde 2200 ) Merkelig da... *Våkne* Neida, jeg posta da vel ingenting etter midnatt (du tenker på midnatt i natt, right?) Da er det jo ikke noe rart. Endret 2. desember 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Nå i disse tider da barnene her begynner å vokse til og kanskje må henge litt lenger enn mine 17 timer innenfor forsvarets rekker, så kan man vel gjøre det litt mer morsomt; Forsvarets Mediesenter er kanskje ikke en så dum idè.. F.eks Webdesignstilling ledig.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Marvil: Så på det for en stund siden, og det er i tilfelle det jeg satser på om jeg erklæres tjenestedyktig, tror jeg. Kunne jo faktisk bruke året til noe artig. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Marvil: Så på det for en stund siden, og det er i tilfelle det jeg satser på om jeg erklæres tjenestedyktig, tror jeg. Kunne jo faktisk bruke året til noe artig. Jepp. Evt dimme og leve livet og stryke på en haug med eksamener, slik som visse andre gjør (kommer til å gjøre).. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvordan vil det i tilfelle være (til noen som evt. vet)? Blir det opplæring, eller er det bare de som kan ting fra før som kommer inn der? Og den webdesign-jobben/whatever, det er vel kanskje helst mer en webmaster-jobb? På tide å tenke litt på det her nå. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Nå i disse tider da barnene her begynner å vokse til og kanskje må henge litt lenger enn mine 17 timer innenfor forsvarets rekker, så kan man vel gjøre det litt mer morsomt; Forsvarets Mediesenter er kanskje ikke en så dum idè.. F.eks Webdesignstilling ledig.. Takk for tipset! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Postcount sto på det samme. (Huska det tilfeldigvis siden jeg skulle til å runde 2200 ) Merkelig da... *Våkne* Neida, jeg posta da vel ingenting etter midnatt (du tenker på midnatt i natt, right?) Da er det jo ikke noe rart. Postcount lagres i en annen databasetabell (ippbe_members). Den som gikk i dass var ippbe_posts, og muligens også ippbe_sessions. Det er bl.a. derfor det er endel tråder som har intet førsteinnlegg osv, siden selve trådene lagres i ippbe_topics. At du ikke har postet noenting mellom 23:50 den 30/11 og 23:50 den 1/12 har jeg ikke særlig tro på heller. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) At du ikke har postet noenting mellom 23:50 den 30/11 og 23:50 den 1/12 har jeg ikke særlig tro på heller. Hmm... Posta nok en del da, jo. Merkelig da, siden alle innleggene er der. Edit: Joda, de er borte, men postcount er på det samme som den var i går. Så postcount hentes ut fra en annen tabell/whatever? Endret 2. desember 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Så postcount hentes ut fra en annen tabell/whatever? Postcount lagres i en annen databasetabell Mao: ja. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Ahh. Der fikk jeg det i klartekst uten masse PHP-uttrykk fletta inn. Takk. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 PHP er ikke det samme som mySQL Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Trenger hjelp til litt koding.. css-filen min ser sånn ut: * { margin: 0; padding: 0; } div.container { width: 700px; margin: 0 auto; } div#header { width: 700px; height: 150px; background-image: url(header.jpg); } div#innhold { width: 400px; height: 500px; padding-top: 30px; overflow: auto; float: left; } div#meny { width: 300px; height: 500px; overflow: auto; padding-top: 30px; float: right; } Hvorfor blir header midtstilt, mens innhold ligger helt ute til venstre og meny helt ute til høyre? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Tror det gikk med ca. 4000 innlegg, så ikke bli forundret om noen innlegg du postet i går forsvant. Var det ikke 10k som gikk med da? Mener jeg hørte det i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå