Haraldson Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hadde vært greit å få en endelig avklaring på hva som er rett og galt i denne sammenhengen, og om det virkelig er forskjell på CRT og LCD/TFT. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hadde vært greit å få en endelig avklaring på hva som er rett og galt i denne sammenhengen, og om det virkelig er forskjell på CRT og LCD/TFT. Er vel berre å måle høgde/bredde på skjermen din og finne forholdet vel? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Var det ikke slik at TVer hadde 5:4 i bildeforhold, og ikke LCD-skjermer? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Er vel berre å måle høgde/bredde på skjermen din og finne forholdet vel? enden ga inntrykk av at noe av det som sto i artikkelen er feil, men det gjaldt kanskje bare laptop..? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Sorry for å gå litt OT her i en fin diskusjon, men eg MÅ berre få det ut: http://www.humor911.com/innslagID.aspx?innslagID=1276 :lol: Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Alle 17- og 19-tommers LCD-er har et bildeforhold på 5:4, men han/hun tar gresselig feil ang laptoppskjermer. Her er det mye rart ute og går, men sjelden 5:4... 364 mm og ei høgd på 273 mm. Forholdet er altso 364/273 = 1,333… = 4/3[1]. Så 5/4 blir vel litt feil. Eg målte vel min monitor nettopp omtrent til det samme - og da er jo faktisk 4/3 riktig. Kan selfølgelig vere at du skreiv feil, da Kan være at du leste litt feil også, siden du ikke har LCD Slutt på OT nå snart? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Slutt på OT nå snart? Bortsett fra mitt forige innlegg så har vi da ikkje vert veldig OT på lenge? Diskusjonen ang. " var ikkje OT. Diskusjon ang. oppløsning er relevant når det gjelder grafisk utsjåande - som har stor relevanse til webdesign. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Trenger noen tips til utforming av linker på vedlegget. Se bort i fra de slurvete pikselfeilene på rutene. Generelle forbedringstips mottas også med stor takknemlighet. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ang. menyen; heter det ikke navigasjon? "Navigering" høres litt feil ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ang. menyen; heter det ikke navigasjon? "Navigering" høres litt feil ut Takk for tipset. Skal forandre det Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Ang. menyen; heter det ikke navigasjon? "Navigering" høres litt feil ut Takk for tipset. Skal forandre det For å pirke enda mer. Det skal være tre prikker, altså ... i steden for .. Utforming av linker? Mener du menyen da eller? Endret 30. november 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Bare så det er sagt på det vedlegget, base 02 egner seg ikke bra som font på en side. Men til navigasjonen. Ta noe enkelt tekst og ha en mouseover slik at feltet rundt teksten skifter farge. Det hadde blitt fint Lenke til kommentar
huf Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Noen som har et godt forslag til nytt domene til meg? Det skal ivære i stilarten www.hufETT_ELLER_ANNET.com. Kommer ikke på noen gode selv... Vet bare at det ikke skal være hufweb eller hufnet. Noen idèrike julenisser her? Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Noen som har et godt forslag til nytt domene til meg? Det skal ivære i stilarten www.hufETT_ELLER_ANNET.com. Kommer ikke på noen gode selv... Vet bare at det ikke skal være hufweb eller hufnet. Noen idèrike julenisser her? Norskklingende da eller? Hufsa Hufferiet Huf-huf Huff-da Endret 30. november 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
huf Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Haha Sigmoideus . Tenkte noe litt mer, hmm, hva skal jeg si, eeh, mindre dumt.. Helst ikke norskklingende. Noe som er anonymt er bra. EDIT Helst ikke bindestrek heller... bare huf og så et kort ord som sier noe.. .com Endret 30. november 2004 av huf Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Haha Sigmoideus . Tenkte noe litt mer, hmm, hva skal jeg si, eeh, mindre dumt.. Hest ikke norskklingende. He he, ja, regnet med det, men kunne ikke dy meg... Huf-loaded? Nå er jo ikke akkurat Huf så veldig engelskklingende egentlig da, dette må jeg gruble litt på Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Huff (fornærmelse, Sinne, skryter, knep, puss) Huffer (praler, skryter, tyrann) Huffish (adj. hoven) Huffed (adj. krenket, fornærmet, støtt) Hug (klem) Lenke til kommentar
huf Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Takk for forslag Waldmeister. Skal tenke igjen dem. Huffish kan vel kanskje gå an. Huffer var opptatt. Andre gode? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå