Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angående Pixelstreet så har jeg 200MB serverplass liggende som ikke blir brukt til noen verdens ting. Om det er serveren det står på så melder jeg meg. Kan til og med få satt opp et eget domene for Pixelstreet om det er ønskelig.

 

Har litt tid til overs om dagen, kunne sikkert satt meg ned og skrevet et system i PHP også.. Hva synes dere?

*tumdidumdidum*

 

Har omtrent 1,5 GB ledig :D

Lenke til kommentar
Angående Pixelstreet så har jeg 200MB serverplass liggende som ikke blir brukt til noen verdens ting. Om det er serveren det står på så melder jeg meg. Kan til og med få satt opp et eget domene for Pixelstreet om det er ønskelig.

 

Har litt tid til overs om dagen, kunne sikkert satt meg ned og skrevet et system i PHP også.. Hva synes dere?

*tumdidumdidum*

 

Har omtrent 1,5 GB ledig :D

Tss, har 20GB, og kan slenge inn 120 til om det skulle være nødvendig ;)

Lenke til kommentar

Lite problem her.. Den "fine" IE har selfølgelig klart å plasere en div lengre til høgre enn det den skal. Jeg skjønner ikke hvorfor så jeg spør dere.

 

div#wrap {
width: 541px;
}

div#top {
height: 37px;
width: 541px;
margin-top: 100px;
margin-left: 70px;
background: url(images/topp.gif) no-repeat;
float: left;
}

div#main {
width: 541px;
background: url(images/tekst.gif);
margin-left: 70px;
float: left;
}

div#bunn {
height: 51px;
width: 541px;
background: url(images/bunn.gif) no-repeat;
margin-left: 70px;
float: left;
}

#meny {
width: 100px;
height: 100px;
float:right;
text-align: left;
}

Lenke til kommentar
Mindre, og mer padding.

 

Prøvde meg ut litt i FF:

p {
font-family: "Arial", sans-serif;
font-size: 0.75em;
line-height: 150%;
margin-bottom: 1em;
padding: 5px 10px 5px 10px 
}

Ble mye bedre synes jeg, men det er sikkert bare jeg som er rar.. Igjen... ;):p

Korfor skriver du "Arial" istede for berre Arial ? Anførselstegn rundt fonter skal kun brukast når navnet på fonten er fleire ord ;)

 

Og paddingen din kan du skrive som padding: 5px 10px;

Lenke til kommentar

Hmm. Er det egentlig noen her som har prøvd å se siden sin i en noenlunde moderne bærbar nettleser? Jeg ble redd når jeg prøvde å se min side i IE for iPaq forleden dag. Hovedargumentet for å bruke CSS er at folk med portable lesere likevel får se siden uten noen problemer, men uten fancy grafikk og sånt, var ikke det?

 

Vel... I iPaq'en lastes grafikk, faux columns osv, MEN listen som utgjør hovedmenyen min er hverken klikkbar eller horisontal. Siden ser direkte knust ut, og navigering er umulig.

 

Jeg har også testet ut andre sider. Den som funket best, var absentvoid, mens paradoxia fikk nettleseren til å få frikus og skru seg selv av.

 

Er egentlig CSS så velegnet for mobile lesere, eller er browser detection fremdeles nødvendig, denne gang for mobile enheter?

 

EDIT: Glemte nesten poenget: Sider med tabeller vises nøyaktig likt som på en vanlig nettleser, siden formateringen ikke endres med oppløsning eller instillinger. Det gjorde at det ble endel horisontal scrolling, men ellers var alt helt supert. Er dermed tabeller bedre enn divisjoner på mobile enheter?

 

:dontgetit:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...