Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... likte faktisk ikke den siden så utrolig mye. Den var i og for seg fin, men den ble for oppstykket. En del meny, en del header, en del innhold. Blir som å se på et ferdig puslespill, hvor ikke helt alle bitene passer inn... Var i grunn litt rotete teksting og...

 

... men hvem lager egentlig et design som alle faller for?

Lenke til kommentar
Det jeg ble imponert over var overskriftene. De er liksom vanlig, markerbar tekst, men med antialiasing :dontgetit: Dette må jeg sette meg inn i...

Den metoden som er i bruk der heter sIFR, og er en videreutvikling av Shaun Inmans IFR.

Shaun Inmans metode hadde noen ulemper, blant annet at det var umulig å skalere skriften. Dette er fikset i Mike Davidsons utgave.

Ganske smart, egentlig. :)

Lenke til kommentar
Ganske smart, egentlig. smile.gif

 

Joa, men når man må ha både JS og Flash for å få se det, går vinningen litt opp i spinningen. I så fall må man ha noe serverside som manipulerer siden litt etter om man har JS på eller ikke, og skrur av og på headerne etter om folk har flash eller ikke.

Javascriptet sjekker om brukeren har aktivert Flash, og hvis han ikke har det, da får han servert ren hn-tekst i stedet for den anti-aliaserte flash-teksten.

 

Bare prøv å deaktiver JavaScript på Avalonstar. Teksten er der uansett. ;)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

Marvil: Man kan få SSH-tilgang hos STW, men da må man fylle ut en slags søknad (mest for å hindre at samtlige webhotelleiere kjører SSH med diverse IRC-bots). Tror du kan finne søknaden et eller annet sted i CP eller i FAQ.

 

Bare prøv å deaktiver JavaScript på Avalonstar. Teksten er der uansett. wink.gif

 

På avalonstar skjer ingenting hvis jeg deaktiverer JS på avalonstar, fordi flash-headingene er skrevet inn som <embed>-tags. Dette er ihvertfall utrolig uoptimalt. På mikeindustries.com byttes det heller ut med pur H2-tekst.

Lenke til kommentar

På avalonstar skjer ingenting hvis jeg deaktiverer JS på avalonstar, fordi flash-headingene er skrevet inn som <embed>-tags. Dette er ihvertfall utrolig uoptimalt. På mikeindustries.com byttes det heller ut med pur H2-tekst.

Her vises siden dersom jeg disabler javascript... etter en refresh vises siden med pure H text..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...