Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Noen som synest denne siden ser ok ut ?

Jeg syns :)

Syns du har fått til å lage den annerledes, særlig menyen og den stripa menyen ligger i var jo nytt og stilig..

Men syns det mangler noe der det står "Juledesign på maraak.com". Vet ikke hva, men ble litt tomt der. Kanskje et eller annet som stikker utom det avrunda rektangelet oppe ved/rundt overskriften hadde vært noe?

Likte den mørkeste rødfargen best.

 

edit: og så var det noe med overgangen der med den innholdsboksen og den horisontale stripa, litt brått liksom, eller noe med skyggene, vet ikke helt :hmm:

Og kanskje innholdsboksen kan ha kantlinje? Syns ikke helt at den "innoverskyggen" (jeg husker aldri PS-språk :) ) passet.

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvilken browser som blir brukt mest i norge? Er det noen oversikt på det? Og er det mulig å lage en side helt likt i feks iexplorer, mozilla og opera? Blir vel uansett noen forskjeller, selv om de kanskje ikke trenger å være store?

Er vel neppe noen stor hemmelighet at IE er den mest brukte nettleseren. Dagbladet hadde vel foretatt en test på sine sider, de kan jo gi en stor pekepinn på hvordan der er...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

To websider laget av meg og en annen kamerat ble nettopp litt for inspirerende for en tredje kamerat. #!"%¤"¤&%

 

:hrm:

 

Alle tre er russesider og han kopierte til en viss grad header av meg og selve stilen av han andre. Skal jeg be ham om å fikse litt eller er slikt "lov"? Litt åpenlyst da han var oppe hos meg en kveld, fikk se de to sidene og re-designet så sin egen side samme kveld. Crap.

Lenke til kommentar
Jepp, CP er drittreigt, og har vært det så lenge jeg har hatt hotell der (mars elns.). Spør kundeservice om de ikke kan flytte det til en bedre server, eller om det er selve CP som er så ufattelig treigt av konstruksjon.

Etter at eg fikk herlig.net - så har faktisk CP gått forbaska fort her. Aner ikkje korfor, men slik er det vertfall. Kanskje det blir bedre med to domener? :p

 

To websider laget av meg og en annen kamerat ble nettopp litt for inspirerende for en tredje kamerat. #!"%¤"¤&%

 

Ah, det suger nok. Fortell han at slikt er tullball, og at du synest det er dårlig gjort. Om han da er en årntli kamerat så skal han akseptere det.

Lenke til kommentar
Skomaker: Dempe skriftfargen noen hakk? Får vondt i øynene av å lese.

Jo det hadde vert en ide..

Driver på med en liten modifikasjon nå.. Sliter litt da..

 

Ikke le hvis jeg har mye feil i koden fordi jeg kan ikke floating så godt :p

:D:D

 

CSS:

div#wrap {
width: 595px;
margin: 0 auto;
}

div#top {
width: 541px;
text-align: left;
background: url(images/topp.gif) no-repeat;
float: left;
clear: both;
}

div#main {
width: 595px;
text-align: left;
background: url(images/tekst.gif);
float: left;
clear: both;
}

div#bunn {
width: 544px;
text-align: left;
background: url(images/bunn.gif) no-repeat;
float: left;
clear: both;
}

 

Jeg får kunn div#main til å funke !

Trøtt så jeg ser ikke feilen..! :cry:

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar
Etter at eg fikk herlig.net - så har faktisk CP gått forbaska fort her. Aner ikkje korfor, men slik er det vertfall. Kanskje det blir bedre med to domener? :p

Har to domener jeg også, så jeg tror ikke vi kan slå oss fast med det som konklusjon:p

 

Jeg håper for all det det er servern som er flaskehalsen. For dette er det beste systemet jeg har vært borti...

Lenke til kommentar

Begynner snart å lure på om jeg er nattens fortapte sjel, jeg er uten tvil mer kreativ om natten enn om dagen, og ikke minst mer våken, som til tider kan være irriterende, men på en annen måte, tankene flyr som regel da... Og før enden går fra grønn til rød, dette lurte jeg litt på:

 

Hvordan vil egentlig Internet utvikle seg videre? Vil vi noen gang få et endelig system med hensyn til koding og design, eller vil det være slik at det alltid kommer nye standarder og nye måter å sette opp sider på. Vil kaféen her om noen år være kommentarer som "For det første, så ville jeg latt være å kode med CSS, det er ikke lengre brukanes", eller er CSS et ledd i en utvikling som er kommet for å bli.

 

Og hvis ikke, hvor lenge kommer egentlig dere til å holde på så lenge det stadig er nye ting som kommer. Ser dere utfordringen i det, eller blir det til slutt så mye å sette seg inn i at det bli demotiverende?

 

Jeg kan i hvert fall ikke tenke meg noe mer deprimerende hvis det kommer noe nytt når jeg endelig får litt dreisen på CSS.

 

Og hvordan vil en fremtidig webdesigner se ut? For det er vel liten vits i å gå noe særlig skole, det de lærer er som regel litt gammelt stoff allerede, og det kommer til å bli mer avleggs etter endt utdanning.

 

Jeg må si at jeg er imponert av de av dere som til stadighet kommer på nye og bedre design, som ser mulighetene fremfor problemene, og som finner det motiverende med nye ting, fremfor deprimerende. Men er det slik at dere kommer til å fortsatte i det uendelige med dette, eller vil det til slutt få en slutt, og dere ganske enkelt gir opp, for det blir for mye av det?

 

Og er det slik at webdesign er i ferd med å bli mer samlet, eller er det heller omvendt at det oppstår små grupperinger som utvilker seg i hver sin retning? Og hvis så, vil ikke det til slutt ta drepen på alt som heter design og koding som passer alt?

 

Jeg kunne skrevet flere sider rundt dette temaet, men sannsynligheter for å få et svar minker for hvert ord jeg skriver...

Lenke til kommentar

Sigmoideus: Interessant post :thumbup:

 

Trur nok at CSS har komt for å bli - men det vil antagelig bli utvikla en del innen ti år. Forhåpentligvis så er det å følge standarder en selvfølge hos alt og alle innen ti år, og det vil ikkje bli en "special feature" hos en webdesigner å følge standarder.

 

Husk på at nettlesarane kommer nok også til å utvikle seg en del i løpet av ti år - og forhåpentligvis så rendrer "alle" det heilt likt - og "tabelldesign" og slikt vil vere forelda uttrykk.

 

Trur det kommer til å bli vanskeligare og vanskeligare å leve av webdesign framover, iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...