Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her kommer jeg tilbake til hw etter en lang pause, og hva ser jeg? Jo, webkaféen har fått 672 sider! :dribble:

Yes indeed!

 

Bruker tida her på jobb til å fylle opp litt på herlig.net/ur.org :w00t:

 

- ...skal ha blekkpatron til en skriver, eg - har du det?

- Jada, klart det! Kas skrivar er det snakk om - merke/modell?

- Ja...

 

Altså - ka slags svar er «Ja...» i den sammenhengen?

Lenke til kommentar

Jeg synes nivået i kafeen har sunket betraktelig den siste tiden. Dette er ingen personlig blogg. Jeg driter i at Arve kjeder seg på jobb. Jeg er ikke interressert i å høre at folk er fulle (selv om Arve faktisk gjorde et respektabelt forsøk på å hjelpe). De som syne HL2 er kult kan pelle seg til spillforumet. Dette er en tråd som omhandler webdesign, htm og css. Den skal være løsere i snippen enn andre tråder, men strikken er dratt litt langt i det siste.

 

(sorry at ditt navn ble trukket fram spesielt Arve. Dette gjelder alle deltakere i denne tråden)

Lenke til kommentar

Har et aldri så lite problem...fikk et tips fra arve tidligere om å bruke et gjennomsiktig bilde for å få flyttet footeren ned på siden(om jeg brukte margin:0 ble den forskjøvet til siden i noen browsere)..vet ikke om jeg har gjort det riktig, men har i hvert fall justert størrelsen på dette bildet for å justere footeren..

 

Har laget en horisontal liste med klikkbare bilder(de er ikke klikkbare ennå ;) ) men har nå fått et lite problem...det vises forskjellig i iexplorer, mozilla og opera..i iexplorer ligger footer nesten helt nede i browser vinduet, mens i mozilla og opera ligger den et stykke lengre opp..og en ting til, i iexplorer ligger bildene fra venstre og helt til kanten på høyresiden, 6 bilder i bredden..mens i mozilla og opera er det kun 4 bilder i bredden, og stor margin på høyresiden..hvordan skal jeg få dette likt i alle tre browsere? Problemsiden ligger under "Album" på siden ;)

 

Er det noen som kan anbefale et webhotell? Får domenet Metallica.no etter jul og kommer til å "flytte" da en gang..Linken er fortsatt den samme:

 

http://www.home.no/andersaa65/

Lenke til kommentar
This Page Is Valid HTML 4.01 Strict!

:thumbup:

 

Forresten en annen ting.. er html 4.01 gammelt?

 

EDIT: når jeg legger til

overflow: scroll;

får jeg opp rullefelt på alle sidene, selv om det er mange linjer som er tomme bare.. hvordan får jeg fjernet det så det bare kommer hvis det er flere linjer med skrift enn div'en har plass til?

Endret av datating
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal ha et sånt oppsett (se bilde under)

 

hvordan skal koden se ut da?

har prøvd, men får ikke opp meny div'en! :hmm:

 

div#header {
width: 618px;
height: 120px;
}

div#meny {
width: 200px;
height: 30px;
float: right;
overflow: scroll;
}

div#innhold {
width: 418px;
height: 389px;
float: left;
overflow: scroll;
}

div#footer {
width: 618px;
height: 60px;
overflow: hidden;
clear: both;
}

post-76-1100991024_thumb.jpg

Lenke til kommentar
(sorry at ditt navn ble trukket fram spesielt Arve. Dette gjelder alle deltakere i denne tråden)

Gjør meg null og ingenting - er vant til å bli peika stygt på, men er forsåvidt enig - nivået her har gått nedover (igjen). Skal vi slutte å fylleposte, poste om HL2, og om kjedelig jobb? Skal vi sjå om vi klarer å holde oss on topic i ti sider i strekk? Skal starte litt her :D

 

 

Mr. Mezzoblue er fryktelig treig - eg har endå ikkje fått svar ang. zengarden designet mitt! Det er lenge sida no!

 

datating: kan dette vere til hjelp? :)

Lenke til kommentar
Fikk ikke noe svar på spørsmålet mitt, men har funnet ut hva som er problemet...bredden på "innhold" div`en min er forskjellig i iexplorer og mozilla/opera..hva kan dette komme av? Er det noen hack som kan fikse dette? Eller er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg? ;)

Er vel IE sin feile tolkning av box-modelen som har slått til, da... IE6 skal vel tolke den riktig så lenge du har doctype og noenlunde valid kode, så med mindre det er i IE5 den ser feil ut er det nok koden din du bør ta en titt på ;)

 

<offtopic>

Wenche Foss 0wnz :w00t:

</offtopic>

Lenke til kommentar
Nå, kan de fargene kombineres??

Ja, fine de, når du får nye... :!:

 

Nei da, men det ble av en eller annen grunn så flatt... Den blåfargen med teksten "test" gikk greit sammen den fargen på motsatt side, men i forhold til den over, så ble det et eller annet rart...

 

Rettelse: Det under ble flatt i forhold til den headergreien...

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Nå, kan de fargene kombineres??

Ja, fine de, når du får nye... :!:

 

Nei da, men det ble av en eller annen grunn så flatt... Den blåfargen med teksten "test" gikk greit sammen den fargen på motsatt side, men i forhold til den over, så ble det et eller annet rart...

 

Rettelse: Det under ble flatt i forhold til den headergreien...

Hm.. litt enig der.. kanskje en lysere farge da.. eller.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...