Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker så meget for hjelpen..

Nå er det kun en liten bug i IE igjen..

 

Når jeg holder over nederste linken hopper den ant øverste opp slik at det ikke er noe margin mellom den første og den andre. Når jeg tar over den første eller andre igjen "detter" det ned igjen.. Heh.. Jeg blir litt irritert :roll::D

 

Slik ser koden ut nå:

a#lenke {
display: block;
padding: 5px 10px;
height /**/: 10px;
background: #C10000;
width: 80px;
border: 1px solid #828282;
margin-bottom: 5px;
}

 

<div id="meny">
<a id="lenke" href="index.htm">Forsiden</a>
<a id="lenke" href="mine.htm">Mine ting</a>
<a id="lenke" href="meg.htm">Om meg</a>
</div>

Lenke til kommentar
Nå er det kun en liten bug i IE igjen..

 

Når jeg holder over nederste linken hopper den ant øverste opp slik at det ikke er noe margin mellom den første og den andre. Når jeg tar over den første eller andre igjen "detter" det ned igjen.. Heh.. Jeg blir litt irritert :roll::D

Skjønner deg godt, er så mange irriterende "features" fra nettleser til nettleser at det egentlig er håpløst å få en og samme opplevelse.

 

Uansett, problemet ditt har jeg og opplevd, lurer faktisk på om det har noe med margin collapse e.l.

 

Det du kan prøve, bruker det på min egen side, er å droppe margin-bottom, og heller skrive margin: 3px 0 2px 0; Eneste problem med dette er at første link vil få en margin top, men du slipper hvertfall at de hopper opp og ned.

 

Og sist men ikke minst, ikke bruk samme id flere ganger, bytt heller #lenke til .lenke (class). Id'er skal være unike i html'en ;)

Lenke til kommentar

@arve: Nice :)

 

Btw, er det bare jeg som syns det er morro med galleri i bloggen..? Syns det hører litt hjemme der også..

 

_________________

 

Hm, slik der session-remember-ting til FF, slik at når je gåpner FF, så åpner den alle tabsene jeg hadde åpen fra forrige session, kan noen linke til det..? Finner den ikke igjen.. :blush:

Lenke til kommentar

Siden det ikke finnes et eget "lover og regler for websider"-forum her, så spør jeg om noen av dere har oversiktikt over lovverket på følgende punkt:

Gaysir.no meddeler at de har solgt "retten til å måten vi har bygd opp nettstedet på" til russ.no.

 

Russ.no er ikke designmessig eller kodemessig lik Gaysir, hva har de kjøpt? Og hvilken "måte" har Gaysir retten til? Har spurt Gaysir-folka og avventer svar der, men det er kanskje noen av dere som har noen tanker om det.

Endret av fjartan
Lenke til kommentar

Detta tar kaka!

 

Sitter på skulen, og ser en ting eg burde fiksa på på herlig.net. Laster ned groenn.css (einaste fila med den feilen) - og gjør et forsøk på å rette det. Fjerner den linja som ødelegger, og laster opp igjen. Så funker ingenting, uten at eg forstår bæret av korfor - eg har jo berre fjerna ei lita linje i et stilark!

Så når eg opner den igjen, har frontpage faktisk prestert å:

 

1. Legge til nye filbaner overalt i stilarket, til lokalmaskina her.

2. Dele opp Background egenskapane til background-image, background-position, background-attatchment og litt slikt, som gjør alt veldig veldig forvirrande.

3. Fjerne _masse_ mellomrom og whitespace og shitt. Æsj, Frontpage er tragisk.

 

*fjerne groenn.css så lenge - bruk et anna til eg får lasta opp et feilfritt et når eg kommer heim*

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noe erfaring fra Gaysir.no, kan bare tenke meg hva det er forno.. Russ.no har vel enhver person med litt respekt surfet på.

Det kan være de har hatt en "portalmotor" ellerno, som de har solgt..

 

Edit:

@arve: Hvorfor i f*tta på dovre bruker du FrontPage til det..? De har vel Notepad e.l der..?

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Edit:

@arve: Hvorfor i f*tta på dovre bruker du FrontPage til det..? De har vel Notepad e.l der..?

Fordi når eg skriver inn filbane til stilarket i IE5 her, så opner frontpage seg automatisk - og eg tenker jo at "jaja, årleit, her har eg jo faktisk syntax highlighting også, så korfor bry meg med notepad?".

Så gjør eg meg ferdig, og lagrer. Endringane i stilarket som eg ikkje viste om skjedde tydeligvis idet eg lukka frontpage, og hadde lagra og allting. *huff*

 

Russ.no er ikke designmessig eller kodemessig lik Gaysir, hva har de kjøpt? Og hvilken "måte" har Gaysir retten til? Har spurt Gaysir-folka og avventer svar der, men det er kanskje noen av dere som har noen tanker om det.

 

Kanskje strukturen på sida (CMS) er den samme?

 

edit: typo :blush:

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Arve - du vet da bedre enn som så. MS-produkter forsøker å lokke deg med all slags glorete fancy dritt, men i bunnen vet du at det lurer en møkkamotor... Fatter fortsatt ikke hvordan Polert fikk det til jeg :hmm:

Vel - korleis Geir fikk det til er nok et av dei store spørsmåla her i livet - og vi må nok akseptere at "slik er det berre".

 

Uansett så er det sprøtt at frontpage automatisk skal ødelegge det som blir opna i den. Rett og slett dumt er det. Men, får fikse det igjen når eg kommer heim etter neste time. Og så må eg få prestert å ordna kommentarsystemet i CMSet eg fikk av SirIce - var et par småfeil i det *antireklame* :p

 

Har nettopp hatt samf. lære prøve, har ikkje lest på den, men svarte igrunn rimelig bra på alt sammen om eg skal være ærlig :D

 

Så håper eg at posten har klart å gi meg HL2 i dag - ellers blir eg sur.

Lenke til kommentar
Nå er det kun en liten bug i IE igjen..

 

Når jeg holder over nederste linken hopper den ant øverste opp slik at det ikke er noe margin mellom den første og den andre. Når jeg tar over den første eller andre igjen "detter" det ned igjen.. Heh.. Jeg blir litt irritert  :roll:  :D

Skjønner deg godt, er så mange irriterende "features" fra nettleser til nettleser at det egentlig er håpløst å få en og samme opplevelse.

 

Uansett, problemet ditt har jeg og opplevd, lurer faktisk på om det har noe med margin collapse e.l.

 

Det du kan prøve, bruker det på min egen side, er å droppe margin-bottom, og heller skrive margin: 3px 0 2px 0; Eneste problem med dette er at første link vil få en margin top, men du slipper hvertfall at de hopper opp og ned.

 

Og sist men ikke minst, ikke bruk samme id flere ganger, bytt heller #lenke til .lenke (class). Id'er skal være unike i html'en ;)

Thanxer så meget.

Funket fett det der..

Driver på med juledesign :p:xmas:

Lenke til kommentar
Ah, *mimre om den eneste 6-ern jeg fikk gjennom VGS (som jeg kommer på)*

Skolenerd!

 

Vil med denne pressemelding medele befolkningen her inne at jeg har begynt å sett så smått på CSS og at jeg stadig gjør fremskritt. Det er med et stort glis om kjeften at jeg nå endelig tar et steg videre, og ser fremover i tåkeheimen der jeg vet dere andre ligger og gjemmer dere. Bare pass dere, om ikke lenge er jeg forbi dere (les: :no: ).

 

Får med meg noen løse biter her og der, men vet sånn cirka hvordan puslespillet skal se ut. Det er fortsatt mange ubesvarte spørsmål, men før jeg har lest mye mye mer om dette, kommer jeg ikke til å spørre så mye her inne. Først skal jeg lese igjennom alt på egenhånd, prøve og feile litt, for så å se om jeg trenger noe hjelp (Igjen, les: :yes:)

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Uansett så er det sprøtt at frontpage automatisk skal ødelegge det som blir opna i den. Rett og slett dumt er det. Men, får fikse det igjen når eg kommer heim etter neste time. Og så må eg få prestert å ordna kommentarsystemet i CMSet eg fikk av SirIce - var et par småfeil i det *antireklame* tongue.gif

 

Mener å ha lest en kjapp test av slike WYSIWYG-programmer, og hva de gjør med koden din. Han laget en kjapp testside i notepad elns, og bare åpnet og lagret igjen i forskjellige programmer. Word97 presterte å legge til 145 kodefeil elns, mens FP (2002, tror jeg) bare hadde 45 feil. DW hadde to feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...