Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel gått en uke siden jeg lanserte idéen om et nytt design til EndeligFerie.com. Jeg ser utover klasserommet, og kan ikke se en skog av hender reise seg av frivillige.

 

Saken er nemlig den at med et skikkelig fundament, som jo en skikkelig kodet designside er, så kommer jeg til å satse 100% på denne siden, noe jeg håper vil gjøre den til en av de større reisesidene i Norge, ja, ikke la drømmen min bli knust nå ;) Og skulle den bli den store siden jeg tror den har potensiale til å bli, må da dette også være noe fint å føre opp på en eventuell portfolio for de som står bak design og koding?

 

Så send en mail, eller en PM hvis dere er interessert, hvis ikke får jeg ta et dypdykk ned i hodet, komme opp med et design jeg og andre kan være fornøyd med og prøve og feile hva kode angår. Kanskje litt dumt å si, for da er det vel ingen som kidder å si at de stiller opp, i håp om at jeg omsider skal lære meg CSS, tro meg, hjulene er i gang, men det kommer nok til å ta en stund før jeg har kvaliteteter nok til å kode en slik side.

 

Hadde jeg vært en av dere som faktisk kan en del med koder, så hadde jeg sett på dette som en stor utfodring...

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
For det første har Opera en rar greie der den krever bredde på de forskjellige listeelementene (noe som kom i 7.54) for å flyte dem skikkelig og gi lenkene i en meny rette lengden og marginen.

Og dette er en stor ulempe hvis man vil forstørre teksten, siden den overflødige teksten ikke vil bli synlig om tekststørrelsen overgår bredden på listeelementet.

 

Edit (Dette gjelder selvsagt bare om man ikke har justert overflow-egenskapen, og om man har satt høyde på listeelementet.)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar
Si meg.. Er det bare jeg som opplever en umenneskelig lagging når jeg scroller på sider med en eller annen fixed bakgrunn?

Skjer det samme med meg også, men det er så random at jeg ikke kan si en evt årsak. En dag så lagger det som fy, og andre dager er det greit. :hmm:

 

ps. fikk 19" lcd i dag : woot :

Lenke til kommentar
Forresten så er websiden kanskje litt ensfarget ... For å gjøre det litt mer interessant så ville jeg kanskje prøvd å dra inn en farge til (grønt f.eks.).

Jo, hadde litt grønnfarge saker på linkene "som var" i footer. Må bare fixe litt på kode der så det funker for IE...

 

Ellers bytta jeg litt om på ting og tang, puttet litt på grønnfarge her og der, litt usikker selv men, ble ihvertfall litt mere piffa opp.

Lenke til kommentar
jorgis: Du som har peil på forumer og hacks osv, hadde det vært mye arbeid for de ansvarlige å få inn en CSS-highlightning på dette forumet? [css][/css]

Kunne vært meget nyttig. :)

Mye arbeid? Nei. Unødvendig? Ja.

 

De sitter og betatester IPB 2.0 (ja, den er final, men ikke god nok for hw-bruk enda :p ) as we speak, og der skal det være mulighet for custom BBCodes. Har ikke så altfor mye peiling, siden jeg ikke har råd til å punge ut 50 dollar, nå som IPB er blitt betalvare. :roll:

Lenke til kommentar

Har et lite problem nå..

I FF adlyder den ikke width eller margin. Knappene blir liggende oppå hverandre.

Noen som vet hvorfor og hva jeg kan gjøre for å få det fikset ?

 

CSS:

a#lenke {
padding: 10px 0 0 0;
height: 0 !important;
height /**/: 10px;
background: #C10000;
width: 80px;
border: 1px solid #828282;
padding: 5px 5px;
margin-bottom: 5px;
}

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...