Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Har akkurat gått over til Firefox (Opera før), digger det, utenom en ting: Hvordan får jeg alle linker til å åpne seg i ny tab?

Spør bare her siden det virker som dere er bevandret i browser-verdenen ;)

Dette er det ikkje du som bestemmer, men den som lager sida.

Fordi target-atributten er utdatert i XHTML, så vil du sjå lite til det framover.

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste har jeg vel plaget allerede, men resten av dere --> Nytt design

 

Tar i mot kritikk, men ikke om koding. Ja, det er sikkert flott med CSS og alt det der, men det hjelper meg lite når jeg ikke har lært det ennå, og det viktigeste for meg foreløpig er at siden ser bra ut, ikke hvordan den er kodet. Sier ikke dette for å provosere, men for å være ærlig :whistle:

 

Siden er ment for å være litt dyster, dermed ingen regnbuefarger...

Lenke til kommentar
Har akkurat gått over til Firefox (Opera før), digger det, utenom en ting: Hvordan får jeg alle linker til å åpne seg i ny tab?

Spør bare her siden det virker som dere er bevandret i browser-verdenen ;)

Klikk med midterste museknapp for eksempel?

Ja det fungerte jo, men vil at linker som ellers ville bli åpnet i nytt vindu (eks. denne linken.) , heller åpnes i ny tab.

Lenke til kommentar

Ekstremt sein? det er jo bare såvidt november jo! Her venter jeg ikke snø på disse kanter før tidligst i desember...

 

Hoho! Så tidlig? Her er det som regel ikke snø som varer før etter jul. Snøsesongen her er fra begynnelsen av Januar til slutten av Januar. :p

 

 

Sigmo: Likte ikke helt mouseoveren i menyen. Var litt rotete. Savner også litt mer kontraster i hovedoppbygningen. Kanskje en mørkere bakgrunnsfarge, og en litt annen farge på menyen?

Lenke til kommentar
Sigmo: Likte ikke helt mouseoveren i menyen. Var litt rotete. Savner også litt mer kontraster i hovedoppbygningen. Kanskje en mørkere bakgrunnsfarge, og en litt annen farge på menyen?

 

Rotete, altså, uleselig, eller likte du bare ikke "varianten"? Siden det skal være en litt mørk og dyster side, så tenkte jeg at den røde fargen skulle være konstrasten på siden, men mulig det ble for lite? Prøvde med en mørkere bakgrunnsfarge (jeg regner med du mener den som er bak hele siden, og ikke den som brødteksten er på) på bakgrunnen, men da ble det i grunn helt rart, vet ikke hvorfor, men alt så helt blåst ut...

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Rotete, altså, uleselig, eller likte du bare ikke "varianten"?

 

Rotete. Er noen steder ("curriculum vitae") det er helt umulig å lese hva som står der, så i min mening hadde det nok vært bedre med noe litt lettere.

 

Synes også at siden var litt flat. Hva med å løfte området hvor brødteksten er, enten fargemessig eller ved å legge en tynn, sublim dropshadow på selve siden?

Lenke til kommentar

har denne koden per i dag:

div#header {
width: 612px;
height: 150px;
background-image: url(header.jpg);
}

div#innhold {
width: 412px;
height: 389px;
padding-top: 30px;
background-image: url(main.jpg);
float: left;
}

div#footer {
width: 612px;
height: 30px;
overflow: hidden;
background-image: url(footer.jpg);
clear: both;
}

 

blir det riktig hvis jeg setter inn denne da?

div#meny {
width: 200px;
height: 389px;
float: right;
}

 

menyen skal jeg ha til venstre for innholdet, altså sånn:

post-76-1100431242_thumb.jpg

Endret av datating
Lenke til kommentar
Rotete. Er noen steder ("curriculum vitae") det er helt umulig å lese hva som står der, så i min mening hadde det nok vært bedre med noe litt lettere.

 

Umulig å lese? Jeg regner ikke med du mener den store lyse bakgrunnsteksten, for den er det ikke meningen at du skal kunne lese så godt heller. Men selve menyteksten er uleselig ved mouseover altså?

 

 

Synes også at siden var litt flat. Hva med å løfte området hvor brødteksten er, enten fargemessig eller ved å legge en tynn, sublim dropshadow på selve siden?

 

Enig der, den ser litt flat ut, og litt blass kanskje? Menneh, siden jeg er så heldig som kan utforme med tabeller å slikt, (big :blush:), lar det seg gjøre å skyggelegge hele siden da?

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

Umulig å lese? Jeg regner ikke med du mener den store lyse bakgrunnsteksten, for den er det ikke meningen at du skal kunne lese så godt heller. Men selve menyteksten er uleselig ved mouseover altså?

 

Menyteksten er leselig, men den bakgrunnsgreien ble bare veldig forvirrende og rar. Hvorfor det skal være masse kruseduller der skjønner ikke jeg.

 

Enig der, den ser litt flat ut, og litt blass kanskje? Menneh, siden jeg er så heldig som kan utforme med tabeller å slikt, (big blush.gif), lar det seg gjøre å skyggelegge hele siden da?

 

Litt blass er den, ja, men det var vel meningen? Kanskje den rødfargen kan gjøres litt mindre matt, og fremheves litt mer?

 

Ang. skyggelegging: Hvis du hadde migrert til den herlige CSS-verden, kunne du laget et bilde som repeterte seg nedover, og inneholdt borderne på selve siden, samt lagt litt skygge på den.

 

Eks: Hvordan kantene på jorgis.com lages:

 

faux.png

 

Denne repeteres nedover fra bunn til topp, og avbrytes kun av header og footer.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...