Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Haha. Du beskrev sånn ca alle mine dager på VGS.. Det du må lære deg, er å utnytte det;

Gjør så godt eg kan.. Nesten ivertfall.

- Sove f.eks, det kan du gjøre i timene. Det betyr at du kan sitte oppe hele natten i forveien. Funker fett.

I klasserommet vi har norsk og tysk så sitter eg desverre på fremste rekke - men tru meg, når muligheten byr seg så er det å slenge huet på pulten med armane som pute :p

- Sett deg ved siden av noen som har det likt. Lite som slår tiden vi hadde på VGS, pokkern så vi lo..

Trur ikkje det er andre i klassen som er fullt like negativt innstilt som meg, desverre. Dessuten sitter eg med en som er igrunn heilt ålreit, men av og til forstår eg ikkje meg på engasjementet hans.

- Radio på mobilen er en slager, evt iPod e.l..

iPod er en fin ting, men den har eg blitt kommentert på alt for mange ganger no. Dessuten har eg ødelagt headsettet mitt :grumpy:

Lurer på ka min norsklærar(som også er klassestyrer) kommer til å sei til meg på elevsamtalen. To venninner av meg som har kødda litt med han og fortalt en del sprø ting om at eg har diverse problemer og sånt. Trur eg kommer først til å le av han, og så kjefte på han.. elns :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm. Sløse tiden vår er noe vi driver med også. Har vikarer i annenhver engelsktime, og nesten alle norsktimene. Vikarene har seff ikke peiling, så vi får oppgaven "tolk ett dikt". Da vi hverken har lært dikttolkning eller noe, gjør vi ingenting. Greit nok, men vi lærer ikke en drit. Og når tentamener/eksamener er såpass standardiserte som de er, lover det ikke bra. :(

Vikarer er skadelige greier. Hadde det likt i tysktimene et år, vi hadde 3-4 forskjellige lærere, og aldri den samme en måned i strekk. Jeg gikk ned 2 karakterer i tysk det året, og det kan jeg love at ikke var min feil. Selv om tysk ikke akkurat var det mest engasjerende faget, så merket vi faktisk godt at vi nesten ikke lærte noe som helst.

edit: Men denne diskusjonen er vel fryktelig OT?

Endret av svamp
Lenke til kommentar

jo, fryktelig OT er den jo - men likevel interresant.

Sitter å mikser litt i wordpress no, men virker å vere et reint helvete å konfigurere til mitt bruk. Tenker da særlig på å faktisk legge inn mitt eget design blant masse surrete php kode :p

edit: fant et anna cms, http://www.xoops.org/ - virker litt ålreit. *teste ut og sånn*

edit2: når eg tenker meg om, så har cutenews en fryktelig genial måte å la deg modifisere templates på. Korfor gjør ikkje wordpress det på samme måten? Når det først er en vanvittig diger php-sak, korfor ikkje skrive ei lita fil eller to til som gjør det mulig?

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Føler at jeg har ganske effektive timer på skolen, jeg.. Iallfall i de vanlige timene. Studietimene går nok litt for mye med til å sitte på datarommet med en cola og surfe, men timer med ordentlig undervisning er det skjelden muligheter for å ikke gjøre noe særlig i.

----

Jeg sitter gjør om på plassreservasjonsscript for KlubbLAN. Nå har jeg skrevet om omtrent halve scriptet, og det importerer nå brukere fra KlubbLAN-forumet. Du skriver altså inn brukernavn og passord for å reservere en plass, og det samme for å slette den. :)

Over til problemet.

Når du holder musa over en reservert plass, skal det komme opp informasjon om hvem som sitter der. Dette funker enda bare i FireFox. Ikke at jeg vet hvorfor, men jeg har ikke hatt tid til å se på det. Men. Omtrent en fjerdedel av gangene jeg refresher sida, blir ikke informasjonen usynlig (display: none; ) ! Den skal komme fram på :hover.

Noen som vet hva som kan være feil?

Link

EDIT:

_NÅ_ skal "fenomenet" skje. Kom på at det vil jo ikke skje når det ikke er reservert noen plasser :blush:

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Jepp. Wordpress mangler vel egentlig bare én ting for at det skal være perfekt: en template-motor. Istedenfor å redigere masse PHP-tull, kan man i så fall gjøre noe slikt:

..litt html...
{show_menu}
..html for diverse innhold...
{show_comments} 
...osv

Ganske luddig.

Kan du forklare meg akkurat åssen det er gjort? :)

Lenke til kommentar
Jepp. Wordpress mangler vel egentlig bare én ting for at det skal være perfekt: en template-motor. Istedenfor å redigere masse PHP-tull, kan man i så fall gjøre noe slikt:

..litt html...
{show_menu}
..html for diverse innhold...
{show_comments} 
...osv

Ganske luddig.

Kan du forklare meg akkurat åssen det er gjort? :)

ereg_replace?

Lenke til kommentar

<FuLu enters the silly-mood-mode and might not even leave that mode ever>

PHP er jo i seg selv en template engine, er liksom det som var poenget med det. Jeg har på en måte innsett at egne template engines (f.eks. smarty) er og blir bortkastet. Hva er så vitsen med å ha en komplisert template engine som takler for-while-loops osv og bruke enda mer CPU-tid/minne til å vise frem en side? Må jo for **** lese enda en manual for å bruke den. Isj, jeg synes template engines er overrated. PHP er bra nok, å lage et PHP script for å parse/rendre et egetdefinert "script/template" blir i mine øyne ganske koko.

</endofsillymode>

Nok for meg, dere tror jeg er en gal/surrete geek bak en PC som sitter seint oppe om natta og skal se enda en film før jeg legger meg. Vel, dere har lest rett :D

Kanskje litt mer OnTopic/OffTopic, fikk bare en litt kul ide/"kunstnerisk" tanke som jeg fikk. Dunno om jeg får den realisert.

Tanken er som følger:

- det er et bilde

- du ser en person, kanskje i sort/hvitt/graytones, kanskje i farger

- personen sitter i et rom med et vindu bak seg hvor du kan se ut i gata personen bor i

- personen ser deprimert/trist/engstlig ut

- på utsiden av vinduet ser du en person løper med bombebelte (selvmordsbomber)

- meningen med bilde er å vise at selv folk i "trygge" vesten føler krig og elendighet rett utenfor, selv om det ikke er det

Men ok, da var det å rulle film :D God natt :sleep:

Edit: glemte par ting :blush:

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
Det her suger så vilt.

Sitter nå på skolebiblioteket, og her skal jeg tilbringe en time og 30 minutter til. Det er én ulempe med å være slaskete, og det er når du er så slaskete at du ikke får med deg at du har fri i fransktimen første økt på en fredag. Dette suger. :hrm:

[/OT]

Vet jo ikke hvordan det er hos deg, men på skolen vår er det ihvertfall enormt mye man kan gjøre med de datane... (ironi)

Er jo ikke lov til å gjøre en dritt, alt er sperra, inkl. å skifte bakgrunn :ermm:

btw? :p

edit: Skulle ikke den linken over innlegget ta folk ned på siden til der innlegget står? Havna jo bare øverst på siden :S Sikta ihvertfall til mitt innlegg på forrige side :)

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar
Mikka: I Opera, så kommer ikke informasjonen når du drar musepekeren over firkanten, men den kommer så fort du drar den litt under, der informasjonen kommer opp.. vet ikke åssen du skal fikse det, men...

Ja. Sant. Synes det er veldig rart at det blir sånn. Skal prøve å teste litt forskjellige muligheter senere i dag, og se om jeg finner noe som funker. Hvis ikke må jeg vel ty til javascript eller noe slikt.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Mikka: I Opera, så kommer ikke informasjonen når du drar musepekeren over firkanten, men den kommer så fort du drar den litt under, der informasjonen kommer opp.. vet ikke åssen du skal fikse det, men...

Ja. Sant. Synes det er veldig rart at det blir sånn. Skal prøve å teste litt forskjellige muligheter senere i dag, og se om jeg finner noe som funker. Hvis ikke må jeg vel ty til javascript eller noe slikt.. :dontgetit:

Jeg måtte ty til javascript når jeg skulle prøve på noe lignende på

mitt forslag til redesign for www.dikt.no. Tror nok du må gjøre det samme. :(

Lenke til kommentar

PHP er jo i seg selv en template engine, er liksom det som var poenget med det. Jeg har på en måte innsett at egne template engines (f.eks. smarty) er og blir bortkastet. Hva er så vitsen med å ha en komplisert template engine som takler for-while-loops osv og bruke enda mer CPU-tid/minne til å vise frem en side? Må jo for **** lese enda en manual for å bruke den. Isj, jeg synes template engines er overrated. PHP er bra nok, å lage et PHP script for å parse/rendre et egetdefinert "script/template" blir i mine øyne ganske koko.

Hvorfor bruker man CSS i eksterne stilark? Hvorfor ikke bare skrive alt inline midt i hver eneste tagg? Nøkkelordet her er adskillelse av struktur og presentasjon. Hvorfor ikke gjøre det samme med PHP-script? Seperasjon av PHP-kode og output.

Tenk deg følgende scenario: Du bruker et CMS som ikke har template-muligheter, men må redesigne siden din. Du blir nå nødt til å rote gjennom 7000 kodelinjer etter akkurat den HTML-kodesnutten du gjerne vil ha til lowercase. Seff er den gjemt inni et funksjonskall i en while-løkke. Skal du redesigne alt av HTML samtidig, bruker du vannvittig med tid på å rote frem alt.

Tenk deg hvis du hadde hatt en template-motot: Du må redesigne siden din. Du lager et nytt designforslag i en eller annen editor, og det ser fint ut. Så paster du det inn i databasen via phpMyAdmin, og erstatter spesifikke ting med slikt som {-show-comments-} og slike "stikkord" til PHP om at den skal parse det. Så paster du også inn CSS-koden i phpMyAdmin. Resten tar scriptet hånd om for deg.

Klarer man dette godt nok, lager man det uten at du ser en eneste fnugg av HTML/CSS-kode i selve scriptet.

Er jo ikke lov til å gjøre en dritt, alt er sperra, inkl. å skifte bakgrunn ermm.gif

Hihi. Jeg har tre datarom på skolen min. Ett er et sånt monget terminalrom som du ikke kan gjøre noe på (unntatt å installere FF :p ). Ett er et utrolig kult rom, fylt med 2.8GHz Dell optiplex-maskiner. Der har hver elev admintilgang til hver enkelt maskin, dog ikke mot serverne. I tillegg er det et grupperom med 1.6GHz-maskiner. Der har alle elever admin-tilgang til maskin, men ikke server.

Lenke til kommentar

Er jo ikke lov til å gjøre en dritt, alt er sperra, inkl. å skifte bakgrunn ermm.gif

Hihi. Jeg har tre datarom på skolen min. Ett er et sånt monget terminalrom som du ikke kan gjøre noe på (unntatt å installere FF :p ). Ett er et utrolig kult rom, fylt med 2.8GHz Dell optiplex-maskiner. Der har hver elev admintilgang til hver enkelt maskin, dog ikke mot serverne. I tillegg er det et grupperom med 1.6GHz-maskiner. Der har alle elever admin-tilgang til maskin, men ikke server.

Bytte skole? :innocent:

EDIT: Fjerna unødvendig quoting

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...