Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Hva med at det ble laget et eget forum kun for å få tilbakemeldinger på hjemmesiden sin o.l? Hadde kanskje blitt mer "orden" da. Noen andre som faller for ideen?

Syns det funker fint som det er nå.

 

Er du ansatt som «finn-masse-nye-idèer-til-forumet» ellerno..? Hele tilbakemeldingsforumet er jo omtrent fyllt opp av deg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å slette bokmerket det vel..? :) Men ja, siden var ikke akkurat en fryd for øyet nei.

 

*rydde litt i bookmarks selv*

 

 

Edit: FF1.0 har seriøse problemer... Find as you type dukker opp hele tida, også når man skriver i textarea osv. Dessuten funker ikke [home] i google-boksen og mer :ermm:

 

Edit2: Det var visst forbigående.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Dette innlegget strider kanskje litt mot retningslinjene enden? Du får vurdere det du :) Men det går i hvert fall an å høre hvor mye et slikt "prosjekt" ville kommet på...

 

Føles som om det er ti år siden sist jeg rulset inn dørene her... Jeg har så smått bablet om det før, men nå blir det en realitet. Nå skal det blitt nytt design på EndeligFerie.com og etter å ha prøvd så smått på egenhånd, fant jeg ut at det kanskje var lurest å overlate slikt til folk som faktisk har peiling.

 

Aller helst skulle jeg nok ha sett at hele siden ble røsket opp med rotet, og at det ble plantet et nytt design der, med en god del funksjonaliter som en solid grunnmur, jeg frykter det blir en litt for stor omveltning, ikke minst for pengeboka, for ja, de som lager det designet jeg, og andre, faller for vil bli betalt. Hvor mye vet jeg ikke, men det finnes sikkert folk som vet hva som kan kreves her inne, og hva som bør være krav til slike sider.

 

Kunne med hell laget en egen tråd om dette, men hvis enden er sensurekspert her inne fremdeles, så lar jeg den bli liggende her en liten stund, hvis jeg ikke får audiens hos enden og får laget en egen tråd.

 

Men aller først tenkte jeg å høre om det finnes ting som absolutt bør forbedres, hva som mangler ved siden, og slike ting. Når jeg har fått det klargjort kan jeg sette opp en liste over ting siden skal inneholde, og dermed blir det lettere for dere andre å komme opp med en noenlunde pris for det hele.

 

Foreløpig liste:

  • Nytt design, med farger og grafikk som gir assosiasjoner til ferie, fritid og slikt. Dette skal med andre ord ikke være noen high tech lan-side for de under 18 (Sorry hvis jeg tråkker noen på tærne nå, men dere skjønner pointet --> Hvert design til sitt formål)
  • Et forum som blir mest mulig integrert i resten av designet, hvilket forum og hvordan det meste blir satt opp bestemmer den enkelte.
  • Reisebrev uten bilder, nyheter, oppdateringer og slike ting må jeg bruke en indeksertsatter for nå. Alle kan vel være enig i at screenshoten jeg bruker nå ikke faller i smak hos majoriteten av brukerne. Her trengs det noe friskere.
  • Det hadde også vært kjekt med noen små reklamebannere fra siden, som andre kan ha på sine sider.
  • Det skal være plass til reklamebannere for annonsører på siden, i standardstørrelser. Hvor og hvor store kommer litt an på designet.
  • Headeren bør inneholder EndeligFerie.com og "- varme minner fremfor kalde fakta-. Slagordet kan også med hell plasseres andre steder, men bør være synlig.
  • Siden bør ses grei ut i 800x600 og ikke se helt "fjern" ut i de høyeste oppløsningene heller.
  • I innholdsdelen så kommer det til å bli satt opp noen overskrifter: "Nyheter", "Siste fem reisebrev", "Konkurranser" og "Månedens reisemål". Disse kan selvsagt være vanlig skrift, men kan sikkert også piffes litt opp, eller at man finner en pen måte å skille kategoriene på.
  • Det som hadde vært glimrende, men som jeg tror blir for komplisert er om det gikk an for brukerne av siden og selv laste opp reisebrev, med bilder - med tekstforklaring, tekst, avsnitt, overskrift, hvem som har skrevet det og så videre. De siste fem reisebrevene kunne dukket opp på førstesiden, samt at de la seg inn i riktig kategori. Så hvis noen la inn et reisebrev fra Italia, så dukket det automatisk opp under Europa --> Italia.
  • En eller annen søkefunksjon ville vært ideelt, men ikke noe nødvendig, da kategoriinndelingene burde gjøre at folk fant frem til stedene de er på jakt etter.

Føler at dette blir som juleønskene til jul, jo mer som blir ført opp, desto dyrere blir det, og jo større er sjansene for at noe av det ikke blir realisert...

 

Menyvalgene blir som følger:

 

Hovedside

Dette er da førstesiden, hvor man finner den siste nyheten, gjeldende konkurranse, gjeldene reisemål for den måneden, og de fem siste reisebrevene som har kommet inn.

 

Nyheter

Fra tid til annen velger jeg å skrive noen ord om siden, og da er det greit å ha en side vår alle nyhetene og oppgraderingen som har skjedd, blir å finne på en samleside.

 

Siste reisebrev

ville vært greit å kanskje sett de reisebrevene som har kommet inn siste uke, måneden eller noe, slik at hvis noen ikke har vært innom siden på en måned kan se hvilke reisebrev som har kommet inn i løpet av den tiden de har vært borte.

 

Månedens reisemål

Dette er en litt usikker post ennå. Meningen er nemlig at jeg hver måned får de forskjellige turistkontorene til å skrive noen ord om landet de representerer og hvilke tilbud som de har. For hver måned kommer det et nytt land. Har ikke sendt ut forespørsler ennå, men det vil jeg snart begynne med.

 

Forum

En link til forumet som skal være mest mulig integrert med resten av designet på siden.

 

Europa, Afrika, Asia, Australia, Nord-Amerika, Mellom-Amerika, Sør-Amerika

Klikker man på Europa vil det dukke opp en undermeny over de landene som tilhører Europa, og som det er reisebrev fra. Det kan vel kanskje bli et lite problem hvis jeg skal ha dette til å gå automatisk, for da ville man måtte programmert slik at hvis det kom et reisebrev fra et land som det ikke fantes reisebrev fra før, så skulle det automatisk dukke opp en ny side med dette landet på i den menyen. Klikker man så får man som sagt en undermeny, slik det er på den eksisterende siden, og man vil i innholdssiden enten se hovedsiden, eller de siste reisebrevene som er lagt til fra Europa.

 

Send inn

En aldri så liten guide om hvordan brukerne kan legge inn reisebrevene sine.

 

Ta kontakt

Er ville det vært kjekt med et eller annet skjema som de kunne fylt inn og sendt av gårde til e-posten.

 

Om siden

Her vil det ligge litt historikk og slike ting, samt at de av dere som bidrar til siden vil bli krediert behørlig her. De som designer hele greiene og eventuelt de som programmerer siden, vil også selvsagt få kreditt på hovedsiden.

 

---

 

Videre hadde det vært kjekt med en poll som er enkel å endre på, en og annen quiz som er like enkel å endre på, samt en oversikt over hvem som har skrevet inn flest reisebrev, hvor mange reisebrev det ligger på siden og så videre...

 

Dette ble et utrolig lang og kjedelig innlegg, men håper at staben her inne fortsatt er like kreative som de alltid har vært og er like hjelpsomme...

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Edit: FF1.0 har seriøse problemer... Find as you type dukker opp hele tida, også når man skriver i textarea osv. Dessuten funker ikke [home] i google-boksen og mer :ermm:

 

Edit2: Det var visst forbigående.

Muligens fordi du har skrudd på findasyoutype (FaYT) til å være på hele tiden, altså uten å trykke / først?

 

Home i google-boksen? Teh wut?

Lenke til kommentar

Siggetheman :w00t:

 

Lukter jeg compo her, eller blir det for avansert for folket? Kjøp og salg er seff ikke lov på forumet, men om dette er en compo så vil ikke jeg blande meg opp i hva som skjer privat i ettertid ;)

 

PS; Jorgis kan fortelle alt om viktigheten av en skriftelig kontrakt ved slike anledninger ;)

Lenke til kommentar
Siggetheman :w00t:

 

Lukter jeg compo her, eller blir det for avansert for folket? Kjøp og salg er seff ikke lov på forumet, men om dette er en compo så vil ikke jeg blande meg opp i hva som skjer privat i ettertid ;)

 

PS; Jorgis kan fortelle alt om viktigheten av en skriftelig kontrakt ved slike anledninger ;)

Kutter mitt andre innlegg til å si: Knaskens enden :thumbup:

 

Vil først bare høre reaksjonene (eventuelt sjokkmeldingene), så får vi se hvor veien går videre...

 

Det er selvfølgelig muligheter for å samarbeid her ævv, og det er jo mest designdelen som jeg er interessert i, for tro det eller ei, det er faktisk ikke så mye pes for meg å legge inn reisebrevene manuelt...

 

Ok... så det ble litt lengre innlegg, men pytt...

 

PS. Skulle det være noe så er det bare å spørre i vei på PM eller MSN, og får de som ikke har meg som kontakt på MSN, vennligst skrik ut før dere legger meg til, for jeg er nevrotisk når det gjelder nye kontakter som jeg ikke vet hvem er... :dontgetit:

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Kjøp og salg er seff ikke lov på forumet, men om dette er en compo så vil ikke jeg blande meg opp i hva som skjer privat i ettertid ;)

 

PS; Jorgis kan fortelle alt om viktigheten av en skriftelig kontrakt ved slike anledninger ;)

NOEN SKYLDER MEG PENGER FFS!!!!1111!!!1!1!!1!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Helvette heller..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Hm, fikk litt lyst å ta på meg jobben faktisk - fikk en ørliten idè til åssn grunnoppsettet kan bli. Alt som er av serversidestuffproblem (relatert til min lille kunnskap om emnet) får eg ta seinare, det ornder seg alltids :p

 

Meeen, må nesten bli ferdig med ei eiga side og litt sånt før eg begynner for alvor på detta, meeeen, når eg har idèer til design så begynner eg med det en gang iallefall :D

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...