Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer FireFox!

Jeg vil bare minne om at dette er den store dagen, 9. November Mozilla FireFox 1.0 vil bli sluppet ut.

*SimonGlederSegVeldigMye*

 

RSS (Also known as Rich Site Summary) A system often used with XML to create channels that one suscribes to and views via a news reader or other special system.

Our new RSS feed will make it easier for people to see what's up with us!

Lenke til kommentar
Går det an å ikke bruke position:absolute? Slik bilder kommer inne i en bestemt div? Og hvordan gjør jeg så det?

Dette må du bruke javascript til. Gjorde om eksemplet med bruk av javascript istedet. Da kan du forandre et element hvor som helt i dokumentet, så lenge den har en ID.

 

Eksempel med javascript: http://home.chello.no/alexholm/hw.no/csstemp7/index2.html

 

PS: Det er en "bug" i CSS'en på det forrige eksemplet. Du ville kanskje fått en rar padding/margin på venstre side av den UL/LI (hvertfall i IE5x). Uansett, eksemplet var egentlig ment som en demostrasjon. Regner med at stylinga må endres etter eget behov. Cluet var å vise en <span> inni en <a> til å poppe opp et sted med CSS ;)

Lenke til kommentar

Pleier av å til å leke med søkemotorer og se hva jeg finner om meg selv..

Fant ut at bloggen min tydeligvis blir oppfattet av noen som noe som har med eiendomssalg på Hawaii å gjøre.. FX Hawaii..

 

Menmen, de linkene jeg ville at skulle komme høyt, kom bra høyt (oftest som nr. 1) både hos Google og Kvasir vertfall.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Hehe. Mitt problem er at kontrollpanelet til siden min har høyere pageRank enn selve siden (3 vs. 2), slik at den har en tendens til å poppe opp over selve siden. Ved søk på "jorgis" hos google er fem av ti treff om meg, inkludert de to første, som peker mot jorgis.com og jorgis.com/v4/. De neste sidene google finner er stort sett diverse fora jeg har satt min merkelapp igjen hos og slikt.

 

btw: mozilla.org er kjempetreig i dag. Bombe. :p

Lenke til kommentar

Nei, du har ikke misforstått, men du har blitt misledet.

 

Ja, en URL med parametre i er ikke god for google, men den klarer det. Beviset er f.eks. at google er innom forumet og sniffer uten noe stress. F.eks. kan du søke på marvil hardware, og få opp treff fra forumet her.

 

Men iom. at google ikke er helt stø på det, kan det bli stress med det. Slike URLer er heller ikke helt brukervennlige, så mod_rewrite er uansett å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...