Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bry deg om at folk kjører en mer plain stil..

Jeg syns «interface»-design er stilig som pokker..! Ikke mange kjører den stilen lenger, noe som er synd. Jeg har selv prøvd, men jeg tror vi utelater å poste bilder :) tjcombo er og var flink, savner han igrunn, selv om jeg snakker og ser arbeider fra den kanten til tider..

 

Syns headeren er pen. Noe skurrer med de blå laserstrålene, men ser ikke helt hva.. :blush:

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

@Jibril

Det er bare å lage mer interfaces det da, ittno som stopper deg! :)

 

@Marvil

Det er bra å høre! Akter å ikke gi opp interface, leker meg litt i blant, og hvem vet, kanskje det kommer noe godt ut av det? tjcombo har skills, har du linker til noen av arbeidene han har gjort? Synd han ikke er her lenger.

 

Er ikke sikkert jeg skal ha de strålene der, men jeg skal bygge litt mer på headeren så får vi se.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om dette blir å fungere. Du kan jo prøve.

 

HTML

 

<div id="meny">
<li><a href="#"><span id="blabla"></span>Menytekst</a></li>
</div>

 

CSS

 

#menu li a span {
display: none;
}

#menu li a:hover span {
background: url(dittdatt.jpg);
width: 100px;
}

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har store problemer med russesiden min/vår. Ingen som har lyst å bidra med tips? Ikke det...

 

Er glad jeg ikke skal skrive koden (helt) selv.

 

Så, et konkret spørsmål: hvis jeg får satt opp et slags nyhetspubliseringssystem, er det da vanskelig å "poste" nye nyheter uten at ting skyver seg til helsike osv, hva design angår?

Lenke til kommentar

Igrunn ikke.. De fleste systemer har vel et kontrollapanel der du kan velge selv hvordan du vil at nyheten skal publiseres. Da er det bare å leke litt med CSS osv, så blir det bra :)

 

Jeg har vertfall ikke hatt noe problem med det, og jeg er ganske grønn igrunn.. :blush:

 

Edit: Gå og lek i trafikken Berg. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Mekket et eksempel til deg, har ikke brukt bilder, men prinsippet er det samme: http://home.chello.no/alexholm/hw.no/csstemp7/

Går det an å ikke bruke position:absolute? Slik bilder kommer inne i en bestemt div? Og hvordan gjør jeg så det?

 

Edit: En ting til: På listene ul/li så kommer det et felt til venstre for selve det som står der.(feltet er der som prikken skulle vært). Går det an å få det vekk?

 

siden jeg skal gjøre det på er:doffar

Der kan du se at til venstre for "menuitem2" er det åpent fra kanten og inn..

Det stedet hvor jeg skal ha hover-bildet er over det bildet som allerede er der..

link til css-fil ligger på siden.

Endret av Doffar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...