Doffar Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 må en index-fil ha .html eller kan jeg bruke andre endelser som .php og .asp? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Ja Edit: mente at du kunne bruke andre filendelser også, ikke at den må ha .html som endelse Endret 5. november 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Kommer litt an på servern da.. Kan ikke ha .asp på en linux-server med kun PHP liksom Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Nei, men hvem lagrer vel en fil med .asp endelse på en server som ikke støtter ASP? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Vet aldri hva folk finner på Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 hmm, vil egentlig servern klikke over at det hentes en fil med et uventet etternavn? Nei. Vil klienten kalre å lese det så lenge det er klientside, og en mime-type den godtar? Ja. Er det da no problem (i teorien) Nei. Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 det funker ikke på STW. Jeg har ASP.NET stilt på ON. Og min konto er på en windows server. ASP.NET filer funker fint hvis det ikke er index.aspx Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Har tatt en uke fra jeg bestilte webhotell på Web10 nå, og domenet er ikke oppe enda! Hva er det de driver med? Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg bestilte hos STW i går kveld. Jeg bruker det nå Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Har tatt en uke fra jeg bestilte webhotell på Web10 nå, og domenet er ikke oppe enda! Hva er det de driver med? Jeg ville sendt dem en mail, og spurt om akkurat det samme. Skal ikke gå en uke! Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg er ikke noe god på å skrive klagemail, men jeg får vel prøve da Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Er HELT ny på webdesign jeg.. Hvordan legger man inn ett enkelt mellomrom i html dokumentet slik at man får litt avstand mellom foreksempel et bilde og skriften under? margin / padding ? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg er ikke noe god på å skrive klagemail, men jeg får vel prøve da Trenger jo ikke være klagemail. Bare være høflig og spørre hvorfor det ikke har kommet opp enda, og skrive at det er svært viktig for deg at det fungerer så fort som mulig Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Merklig at du ikke har fått enda da. Med meg fikk jeg det med en gang. Send en mail ja. De svarer deg med en gang Det gjør de ihvertfall med Kundeservicen min Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Dere som har blogg; hvordan går dere fram? Først installasjon av pubsys, så styling av standard output, eller design først og integrering av pubsys etterpå? Spør fordi jeg har slitt litt med dette i det siste, og jeg må jo nesten ha et pubsys om jeg skal ha en blogg... Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Dere som har blogg; hvordan går dere fram? Først installasjon av pubsys, så styling av standard output, eller design først og integrering av pubsys etterpå? Spør fordi jeg har slitt litt med dette i det siste, og jeg må jo nesten ha et pubsys om jeg skal ha en blogg... For meg, ble det en slags blanding. Jeg hadde omtrent ferdig layout på forhånd. Tok copy&paste koden min i toppen av index.php som var default med wordpress. Kopierte litt kode fra wordpress som da lå under min egen kode i samme fila. Endret litt på hvilken stylesheet den skulle brukes og diverse småpuss i CSS'en for å få det sånn passe ok. Så sletta jeg da wordpress koden og da var min sak ferdig (hørtes så eeeenkelt ut, men tror jeg plundra litt å begynne med) PS: pubsys.. som f.eks wordpress eller er det noe som heter pubsys? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 PubSys som i WP, TP og alle disse ja. Er egentlig slik du beskriver jeg har prøvd også, er kanskje bare at jeg ikke har hatt ork til å gå gjennom hver eneste fil som inkluderes for å få den outputen jeg vil. Dessuten benytter jo WP seg av et uhorvelig antall divs Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Uff, ja Wordpress for min del var en "snarvei", drev/driver egentlig å mekker eget, er bare et ork det og Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hadde jeg bare kunnet PHP eller et annet serverside-språk... *sigh* Jaja... får vel prøve og feile et par ganger til, så tenker jeg det blir bra til slutt. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) *sukk*, si meg, hvorfor funker ikke margin-bottom som det skal på denne? http://home.chello.no/alexholm/hw.no/csstemp6/ For en gang skyld ser det riktig ut i IE, mens FireFox og Opera nekter plent å gi meg noe margin-bottom Ikke giddet å google enda, men får vel søke etter margin-bottom doesn't work opera firefox eller noe just in case... Uff, forbaska vanskelig ting skal være Leste denne: http://www.complexspiral.com/publications/...apsing-margins/ Så jeg addet en padding-bottom på #container-outer, og da virket margin som det skulle for Opera/FF. Men med denne metoden, blir høyden 100% + 1px for IE og sikkert Opera/FF... men la merke til at i FF og Opera så ble faktisk høyden mer enn 100% selv uten den uncollapse fixen. (Sees best når man resizer) Endret 5. november 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå