Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere som har blogg; hvordan går dere fram? Først installasjon av pubsys, så styling av standard output, eller design først og integrering av pubsys etterpå?

 

Spør fordi jeg har slitt litt med dette i det siste, og jeg må jo nesten ha et pubsys om jeg skal ha en blogg... :roll:

For meg, ble det en slags blanding. Jeg hadde omtrent ferdig layout på forhånd. Tok copy&paste koden min i toppen av index.php som var default med wordpress. Kopierte litt kode fra wordpress som da lå under min egen kode i samme fila. Endret litt på hvilken stylesheet den skulle brukes og diverse småpuss i CSS'en for å få det sånn passe ok. Så sletta jeg da wordpress koden og da var min sak ferdig :D (hørtes så eeeenkelt ut, men tror jeg plundra litt å begynne med)

 

PS: pubsys.. som f.eks wordpress eller er det noe som heter pubsys? :whistle:

Lenke til kommentar

*sukk*, si meg, hvorfor funker ikke margin-bottom som det skal på denne? http://home.chello.no/alexholm/hw.no/csstemp6/

 

For en gang skyld ser det riktig ut i IE, mens FireFox og Opera nekter plent å gi meg noe margin-bottom :hmm: Ikke giddet å google enda, men får vel søke etter margin-bottom doesn't work opera firefox eller noe :p just in case...

 

Uff, forbaska vanskelig ting skal være :thumbdown:

 

Leste denne: http://www.complexspiral.com/publications/...apsing-margins/

 

Så jeg addet en padding-bottom på #container-outer, og da virket margin som det skulle for Opera/FF.

 

Men med denne metoden, blir høyden 100% + 1px for IE og sikkert Opera/FF... men la merke til at i FF og Opera så ble faktisk høyden mer enn 100% selv uten den uncollapse fixen. (Sees best når man resizer)

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...