Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:lol: :lol:

 

quoter fra en anna tråd:

@arve: Bruk « og ». " og " hører ingenplass hjemme..

 

Huh? Er det noke eg ikkje har fått med meg?

Korfor ikkje " " ?

Les her og de neste innleggene..

 

Enhver med litt typografisk innsikt bruker ikke "" som anførselstegn.. En gylden regel innen trykte produkter i Norge er « og », og det er ikke noe bare danskene bruker (som noen mener).

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Vel det er mye som er raskere innen HTML/CSS å gjøre usemantisk, men da blir man jo psykisk mobbet av deg i lengre tid.. :)

 

0171 og 0187 er de magiske kodene..

1. Det er ikkje masse som er raskare å gjøre Usemantisk enn semantisk i HTML.

 

2. Einaste grunnen til at eg kun mobber psykisk er at ingen av dei som fortjener litt mobbing her på forumet bur i nærheten :p

 

Takk for teh magic codes! « »

*lære seg dei utenat*

Lenke til kommentar

hey, trenger bare litt enkel css tips. :)

Har et lite problem når jeg skal bytte ut tables til CSS på en side: http://www.skjeberg.fhs.no/nettavis/Radio.htm

 

Det som er problemet er å få bilde og underteksten til høyre til å stå der, og få teksten til å flytte seg rundt bilde slik det er på siden. :) Noen tips? Sider der jeg kan lære å kode det, eller er det noen som har tiden til å skrive css koden til meg? :)

Endret av andesh
Lenke til kommentar

Noen som veit hvorfor følgende returnerer «E-mailen kunne ikke sendes. Vennligst fyll inn alle felter.» :

 

<?php
$receiverMail	= "[email protected]";

$name  = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['name']))));
$email  = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['email']))));
$subject	= ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['subject']))));
$msg  = ltrim(rtrim(strip_tags($_POST['msg'])));

$ip  = getenv("REMOTE_ADDR");
$msgformat	= "Fra: $name ($ip)\nEmail: $email\n\n$msg";

// VALIDATION
if(empty($name) || empty($email) || empty($subject) || empty($msg)) {
echo "<div id=\"content\"><h2>E-mailen kunne ikke sendes</h2><p>Vennligst fyll inn alle felter.</p>\n";
echo "<p>Gå tilbake til <a href=\"index.php?q=kontakt\">kontaktskjemaet</a>.</p></div>";
}
elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) {
echo "<div id=\"content\"><h2>E-mailen kunne ikke sendes</h2><p>E-mailadressen er ugyldig.</p>\n";
echo "<p>Gå tilbake til <a href=\"index.php?q=kontakt\">kontaktskjemaet</a>.</p></div>";
}
else {
mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "Fra: $name <$email>");
echo "<div id=\"content\"><h2>E-mailen er sendt!</h2><p>Jeg vil svare deg så fort jeg får tid.</p>\n";
echo "<p>Gå tilbake til <a href=\"index.php?q=blogg\">hovedsiden</a>.</p></div>"; }
?>

 

...og

 

<form method="post" action="index.php?q=send">

<label for="name">Navn:</label><input id="name" class="clear" type="text" size="30" maxlength="75" />

<hr />

<label for="email">E-mailadresse:</label><input id="email" class="clear" type="text" size="30" maxlength="75" />

<hr />

<label for="subject">Emne:</label><input id="subject" class="clear" type="text" size="30" maxlength="75" />

<hr />

<label for="msg">Beskjed:</label><textarea id="msg" cols="40" rows="8"></textarea>

<input type="submit" value="Send" class="button" /><input type="reset" value="Nullstill" class="button" />
</form>

 

Har nettopp bytta fra name="" til id="" på input-feltene, slik at labelen funker. Kan det ha noe med det å gjøre?

 

(La spørsmålet her jeg, ettersom jeg mistenker det er en enkel og grei løsning på det...)

 

Edit: Problemet er selvsagt at alle felter er fylt inn med riktig format i de enkelte inputene osv, og at jeg da ennå får feilmeldinga.

» http://undeclined.net/index.php?q=kontakt

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Tenkte det bare var å bytte fra name til id jeg, siden de visstnok har ganske lik funksjon.

 

*teste*

 

 

Edit: Det funka det... Men går det ikke an å bare ha id-attr., og heller få send.php til å hente informasjon fra disse?

 

Eller er name-attr. nødvendig uansett?

 

 

 

Edit2: Sendte en mail til meg selv, og nå står verken mail-adressa eller navnet i avsender-feltet i klienten. Isteden står det et eller annet «[tall].servetheworld.net» osv. Hvordan har det seg?

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Du bør ha definert en name-attributt for alle input-elementer da denne blir lagret som variabelnavnet i PHP. Om du skjønner.

 

Grunnen til at du får [tall].servetheworld.net som avsender er jeg ganske sikker på at er fordi du ikke har definert en header med avsender (From:). Du kan også sende headere med innholdstype (om du har HTML-innhold), i tillegg til tegnsett osv.

 

Istedenfor "Fra: $name <$email>", sett den til å være "From: $name <$email>".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...