Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å lager en meny som er absolutt posisjonert i en relativ div. Har testet i litt forskjellige nettlesere(FF1.0PR, IE6, NN7, Opera7.54), men mangler fortsatt noen.

 

Er det noen her som orker å se om det funker i IE5, IE5.5 og IE5(mac) også? Vil bare være sikker på at den metoden fungerer for de fleste nettleserene før jeg faktisk benytter den på en nettside.

 

Reg. Fant ut at noe av samme metode blir brukt på Adaptive Path nettsiden som er designet av Douglas Bowman, så da regner jeg med at det går greit.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Er det noen her som orker å se om det funker i IE5, IE5.5 og IE5(mac) også? Vil bare være sikker på at den metoden fungerer for de fleste nettleserene før jeg faktisk benytter den på en nettside.

Eksemplet ditt feiler i IE5.01 og 5.5 for windows ;) Her blir også eksemplet ikke sentrert.

post-76-1099566858_thumb.png

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

lurer på en liten ting i html. kan man angi størrelsen på et vindu, som er en popup, på en måte. omtrent sånn som dette (men dette funker ikke da):

 

<a href="bilde.htm" target="_blank" width="500" height="500">stort bilde</a>

 

hvis noen skjønner hva jeg mener da... :blush:

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Eksemplet ditt feiler i IE5.01 og 5.5 for windows. Her blir også eksemplet ikke sentrert.

Sentrereringen er ikke farlig, men at menyen feiler er litt dumt, Takk for hjelpen.

Er det noen som har en direkte link til en side hvor man kan laste ned de eldre versjonene av IE? Greide ikke å finne noe på Explorer sine side.

 

Forresten, Jeg tror løsningen på problemet ligger i at jeg har brukt padding i eksemplet mitt. Det er vel noe med de eldre nettleserene som ikke liker det så godt.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

Rahahahaha!

 

Snuste litt mer rundt på ripoff'en av lokaltog.net og leste dette:

 

For dere ute der som ikke vet hva IRC er les det som står under her, for dere som vet hva IRC er og har lyst til å joine min kanal for å snakke med meg: hopp over det første avsnittet.

 

IRC heter vel egentlig mIRC men oss data "geeker" kaller det bare IRC og jeg vil kalle det IRC resten av teksten min her også :)

IRC er et chatteprogram, på en måte som MSN bare du kan snakke med tusenvis av folk på en gang, det er ikke like bra "design" på dette programmet som på MSN. Nå er ikke jeg akkuratt en ekspert på IRC da så dere får stikke innom her, det står på engelsk da. Du kan sikkert søke på google for en norsk instruksjon eller hva det heter, jeg har lagt til en google search boks litt nedenfor her:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...