Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://rogalan.net/test/ :hmm:

 

Kode + layout = sett før?

Får bare 404 nå. Hvilken side var det som var rippet her?

Klare likheter med paradoxia.org :thumbdown:

 

*Undersøke og finne ut kem som rippa den*

http://www.rogalan.net/forum/profile.php?m...viewprofile&u=5 <=

=> http://forum.gamer.no/index.php?showuser=24972

 

ehm... no, it cant be.

Uansett, om du espen ser detta, så veit vel kanskje du kem som står bak rippinga? Med mindre det er deg sjøl da selfølgelig.

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Ser at det i det siste har kommet inn klager over at vi kommer med anbefalninger og råd, i stedet for å faktisk svare på spørsmålet.

 

Hvis en person kommer til deg og spør om hvordan han kan ta livet sitt, fraråder du han selvfølgelig til å IKKE ta livet sitt, og ikke HVORDAN han kan ta livet sitt.

 

Jeg mener at vi med god samvittighet kan fortsette denne praksisen.

Lenke til kommentar
Ser at det i det siste har kommet inn klager over at vi kommer med anbefalninger og råd, i stedet for å faktisk svare på spørsmålet.

 

Hvis en person kommer til deg og spør om hvordan han kan ta livet sitt, fraråder du han selvfølgelig til å IKKE ta livet sitt, og ikke HVORDAN han kan ta livet sitt.

 

Jeg mener at vi med god samvittighet kan fortsette denne praksisen.

Dette temaet har vært oppe vanvittig mange ganger nå, ikke minst sammen med temaet med tabellayout. Jeg er bare til en viss grad enig med deg.

 

Siden spørsmålet sannsynligvis ikke er like viktig som et selvmordsspørsmål, synes jeg godt man kan gi et konkret svar på spørsmålet, men jeg synes også at man kan si noe om hvorfor man burde unngå å bruke dette.

Lenke til kommentar

Regner med at dette var noe som dukket opp etter tråden til fjartan? Å svare noen enkelt at "sorry, er ikke mulig", og fylle på med "hva er egentlig vitsen?" skal være helt greit, IMO.

 

...men det skal sies at det ikke er helt greit når en fyr som kanskje trenger hjelp til FP blir oversvømmet av klager på koden sin, og nesten skjellet ut for å ikke bruke DIV/CSS til å kode siden sin. Da er det bedre å gi kritikk på designet (ikke koden), og heller gi en høflig og grei link til www.htmldog.com eller www.w3schools.com, og forklare hvorfor det vil fungere bedre.

 

EDIT:

 

arve: Ikke lag så bred strek. Forumbredden blir jo helt knust. Synes at PTs originale bør få brukes fremdeles:

 

strek.PNG

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Jeg syns at begge deler er greit nok, men jeg syns ikke at man skal føle seg skyldig som en voldtektsmann fordi man i ny og ne bare forklarer greia og ikke gidder å si noe mer...Det er faktisk ikke mitt og ditt ansvar at en eller annen kar fra Kløfta skriver semantisk og valid kode... :shrug:

 

«Hvordan får jeg et bakgrunnsbilde i en tabellcelle?»

[svar her]

 

Her ligger det i kortene at vedkommende vil bruke tabeller som layoutverktøy (jada, dårlig eksempel..), men han spør faktisk om hvordan noe gjøres, og det burde være greit å svare konktret på det, uten formaninger om at «her driver vi ikke med vranglære» osv.

 

Gidder ikke ta denne diskusjonen flere ganger...

 

 

(Sorry jorgis, streken din var ikke gyldig :p)

Lenke til kommentar
Hvilket format er disse tekstene skrevet i? (Er de skrevet i word eller et annet slikt skriveprog?

De kan være i hvilket som helst format du vil, men det må inneholde ren tekst og HTML, samt at det jo kan inneholde PHP og andre språk.

 

Mange inkluderingsskript er «låst» til én filtype, for sikkerhetens skyld. Personlig bruker jeg php-filer der, uten noen spesiell grunn til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...