Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

AHRG! *rive meg i håret til jeg blir skallet!*

ok, jeg sitter og prøver å få til en liten mouseover på et bilde, slik som Mr.Berg var så snill og vise meg, (

http://wellstyled.com/css-nopreload-rollovers.html) men jeg får det ikke til å funke, poster kode også jeg. Foresten blir effekten forskjellig i IE, FF og Opera..

CSS:

#menu a {
 display:block;
 color:#c60;
 width: 50px;
 background: url("main.gif") 0 0 no-repeat;
 text-decoration: none;
 }

#menu a:hover {	
 background-position: 50px 100px;
 color: rgb(127,86,58);
 } 

HTML:

<div id="menu">
<a href="heihei"><br /><br /><br />Main</a>
</div>

 

edit: trykkfeil og feil kodeeksempler :blush:

post-76-1099346529_thumb.gif

Endret av LordZyfeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CSS:

 

#menu a {

  display:block;

  color:#c60;

  width: 50px;

  background: url("main.gif") 0 0 no-repeat;

  text-decoration: none;

  }

 

#menu a:hover {

  background-position: 50px 100px;

  color: rgb(127,86,58);

  }

Stussa litt over den linja der. Vil ikke hover bli utenfor bildet?

Lenke til kommentar

Gud jeg savner RSS feed av "Web-design, HTML og CSS" forumet :D eventuelt for alle forum/tråder e.l. Hadde vært kjekk funksjon å hatt en php script som tok parametere som forum, tråd e.l. og genererte en liste på 10 nyeste poster i RSS format.

 

Men akuratt nå er det dussanlull på meg :sleep:

Lenke til kommentar
Ctrl+Shift+S i Web Developer Tool i FireFox gir nesten samme effekt ...

Synes RSS-Feed blir så trist (ingen grafikk) bare ren komprimert informasjon, men det er jo meget praktisk da.

Du mente vel Ctrl+Shift+D? Uansett, det er jo langt fra samme effekt. Har et program her som jeg tester, SharpReader. Poenget var at jeg da får opp en notis når det er f.eks nye meldinger i en tråd/forum, blir på en måte slags epost.

 

Men når jeg tenker meg om, har ikke dette forumet sånn abonneringfunksjon, så man får notis i mail når det kommer nye meldinger i en tråd? :whistle:

 

Mulig jeg bare har blitt bitt av RSS basillen, for selv om jeg abonnerer på vg, dagbladet, aftenposten og andre tjenester via RSS, så foretrekker jeg enda å sjekke forsiden i en nettleser. Er bare ikke blitt vant med å lese bare overskrift i en RSS reader :p

Lenke til kommentar
http://rogalan.net/test/

Kode + layout = sett før?

Skjønner ikke hvorfor alle driver å ripper hverandre hele tiden, er virkelig verden av ideer så liten at den nå er tom(!), og man rett og slett har begynt å resirkulere.

Usj, den dag jeg finner min webside resirkulert av en eller annen fjortis, da... :realmad: (RIP = Rest In Pease)

 

Reg. Ja, å skru av Styles er ikke akkurat det samme som en RSS Feed, men jeg ville bare illustrere hvor kjedelig RSS Feeder er.

Forumet har en abonnent ting, men da må du regne med å få en del mail...

 

RSS basillen... Don't bite me!

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Teit rip, btw.. Men vi får se positivt på det: Den var i hvert fall ikke dårlig rippet! ;)

Vel, den testsiden kræsjet totalt i FireFox :p så dårlig "rip" etter min mening. Men ja, det er tydelig hvor godt inspirert denne var av paradoxia, kanskje litt for mye. På grensen til å være en "rip" eller plagiat... er bare noen få ting som er annerledes.

 

Edit: Jeg får da ikke håpe rip/plagiat er noe som blir veldig "in" om dagen. For hvis noen stjeler "egget" mitt, blir det bitchslapp2k'ass :lol:

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...