Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis det ikke går an å bruke target atributten i XHTML 1.0 Strict, hva bruker man da for å få linkene til å åpnes i nytt vindu?

1, Hva er vitsen med å åpne linker i nytt vindu? Er det virkelig så viktig? Kan du ikke la brukeren få bestemme det selv?

2, Jeg vet det er en artikkel om temaet på A list Apart, men greide ikke å finne den. Let der hvis du er interessert.

Lenke til kommentar

xhtml versonen av target_blank er

 

<a onclick="window.open(this.href,'_blank');return false;" href="hopp/hepp">tudellu</a>

 

det er mange tilfeller det er best å åpne ting i nytt vindu. f.eks dette forumet.

det er også greit å åpne bilder fra f.eks et bildegalleri i nytt vindu.

Lenke til kommentar

det gjør ikke jeg. jeg skal nesten alltid tilbake til siden etter jeg har sett på et bilde, og hvis jeg skal se på fler bilder kan jeg åpne fem bilder på en gang pluss at jeg kan gå tilbake til siden å gjøre noe annet/finne fler bilder mens de andre bildene laster (ganske kjekkt for modembrukere).

 

og man kan jo også høyreklikke og bare velge "open". så åpner den seg i samme vindu.

Lenke til kommentar

Småbarn, prøv å ta med hele sammenhengen da...

 

Pass på signaturen din

 

Dess kortere enn signatur er, dess bedre er den. En signatur skal derfor aldri gå over mer enn 4 linjer. Signaturer på vårt forum kan inneholde kontaktinformasjon, et sitat, en vits eller liknende, men aldri et bilde. Vær forsiktig, det du synes er morsomt, kan være helt smakløst for andre. Se retningslinjene pkt 12. for mer informasjon om signaturen. Også bilder av typen .png som kan være dynamiske bilder oppdatert med din CPU-temperatur eller leserens IP-adresser er ikke tillatt. Dette gjelder også selv om det ikke er noen bakgrunnsfarge på bildet eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...