Tha_Zaynt Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 hvis det ikke går an å bruke target atributten i XHTML 1.0 Strict, hva bruker man da for å få linkene til å åpnes i nytt vindu? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Enten lar man brukeren velge selv, som vel er det som er best (jeg liker nå i alle fall det best, jeg sitter med FF, og hater mer enn ett vindu), eller så går man over til XHTML Frameset som Lokaltog sa. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 hvis det ikke går an å bruke target atributten i XHTML 1.0 Strict, hva bruker man da for å få linkene til å åpnes i nytt vindu? 1, Hva er vitsen med å åpne linker i nytt vindu? Er det virkelig så viktig? Kan du ikke la brukeren få bestemme det selv? 2, Jeg vet det er en artikkel om temaet på A list Apart, men greide ikke å finne den. Let der hvis du er interessert. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 http://www.alistapart.com/articles/popuplinks/ Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 http://www.alistapart.com/articles/popuplinks/ Det var ikke den jeg var ute etter. Mulig at jeg har lest en artikkel et annet sted og forveksler med a list apart. Lenke til kommentar
N* Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 xhtml versonen av target_blank er <a onclick="window.open(this.href,'_blank');return false;" href="hopp/hepp">tudellu</a> det er mange tilfeller det er best å åpne ting i nytt vindu. f.eks dette forumet. det er også greit å åpne bilder fra f.eks et bildegalleri i nytt vindu. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 det er også greit å åpne bilder fra f.eks et bildegalleri i nytt vindu. Uenig der. Liker mye bedre at bildene vises i det samme vinduet/tabben. Lenke til kommentar
N* Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 det gjør ikke jeg. jeg skal nesten alltid tilbake til siden etter jeg har sett på et bilde, og hvis jeg skal se på fler bilder kan jeg åpne fem bilder på en gang pluss at jeg kan gå tilbake til siden å gjøre noe annet/finne fler bilder mens de andre bildene laster (ganske kjekkt for modembrukere). og man kan jo også høyreklikke og bare velge "open". så åpner den seg i samme vindu. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Dette er en splittet sak, og jeg er på Mr.Berg sin side. Jeg synes at folk som vil åpne sidene i nytt vindu bør gjøre det manuelt, så alle har full kontroll over nettleservinduene. *krysse over target="_blank"* Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 hm..det er vel en smakssak, men jeg må si meg enig i at det er viktig å la brukeren selv bestemme mest mulig. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det er derfor jeg elsker FF. Et klikk med scroll'en og linken åpnes i ny tab Lenke til kommentar
Purify Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg er på satyriums og Mr.Bergs side her. Det er lite som er mer irriterende enn at linker åpnes i et nytt vindu, spør du meg. Det reduserer brukervennligheten rimelig kraftig, ettersom man må begynne å fomle med å lukke vinduet og komme seg tilbake til siden man egentlig var på. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Også bilder av typen .png som kan være dynamiske bilder oppdatert med din CPU-temperatur eller leserens IP-adresser er ikke tillatt. *endre til .jpg* Endret 30. oktober 2004 av jorgis Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Småbarn, prøv å ta med hele sammenhengen da... Pass på signaturen din Dess kortere enn signatur er, dess bedre er den. En signatur skal derfor aldri gå over mer enn 4 linjer. Signaturer på vårt forum kan inneholde kontaktinformasjon, et sitat, en vits eller liknende, men aldri et bilde. Vær forsiktig, det du synes er morsomt, kan være helt smakløst for andre. Se retningslinjene pkt 12. for mer informasjon om signaturen. Også bilder av typen .png som kan være dynamiske bilder oppdatert med din CPU-temperatur eller leserens IP-adresser er ikke tillatt. Dette gjelder også selv om det ikke er noen bakgrunnsfarge på bildet eller lignende. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) At noen legger til at det gjelder for avatarer også er ikke utenkelig. Hvorfor står det at det kun gjelder for .png? Det er jo like lett å generere .gif, .jpg osv. EDIT: Sånn i samme slengen: Hvorfor er login-knappen her skjev i IE? Endret 30. oktober 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det er derfor jeg elsker FF. Et klikk med scroll'en og linken åpnes i ny tab Shift+venstreklikk = ny tab i alle tabed browsere, og nytt vindu i IE Så det er ingenting spesielt med firefox sia du kan opne i nytt vindu så enkelt Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg tipper at dere tenker på New-Window Links in a Standards-Compliant World på Sitepoint. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Student utvist pga bruk av PHP Hahahaha! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Student utvist pga bruk av PHPHahahaha! :lol: Altså.... psst... Henrik Lied aka SirIce går på PHP Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 *kremt* *host*OLD*hark* (dessuten postet i humorkategorien) *bræk* Seriøst, tror dere sånt skjer? Greit nok at det er USA, men det skal mye til for at en skole utviser en elev på grunnlag av en forkortelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå