Haraldson Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hva skal du med artikkel? Skal ikke du på konsert i kveld da, og spille? Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Er det mulig å få en div til å strekke seg slik at den fyller hele høyden, av den tilgjengelig plassen den har? Kan ikke bruke faux collums men det er en slik effekt jeg ønsker. Jeg kan ikke bruke det fordi det skal være noen mellomrom og greier, da kan jeg ikke sette bakgrunnsbilde. Tilleggs-spørsmål: Er det mulig å sette høyde 0 på en usynlig hr, slik at den ikke skaper et ekstra mellomrom nederst på siden? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg har bare et kort spørsmål; Går det an å bruke target="_blank" i XHTML 1.0 Strict? Eller vil den ikke validere da? Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg fikk denne valideringfeimeldingen: there is no attribute "target" Lenke til kommentar
Purify Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hva skal du med artikkel? Skal ikke du på konsert i kveld da, og spille? Joda, men konserten starter 10, jeg må være der 9, og det tar meg 5 minutter å gå. Ergo er det ennå en stund til. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Jeg har bare et kort spørsmål; Går det an å bruke target="_blank" i XHTML 1.0 Strict? Eller vil den ikke validere da? Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg fikk denne valideringfeimeldingen: there is no attribute "target" Om du MÅ bruke target er du nødt til å gå over til XHTML 1.0 Frameset, som har støtte for denne attributten. Endret 29. oktober 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Er det en annen måte å få linken til å åpne seg i et nytt vindu på som støttes av XHTML 1.0 Strict, så er jeg åpen for ideer... Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Har noen link til en laaaaaaang artikkel angående webdesign? Jeg kjeder meg som faen. 456 Berea Street har som regel mye interessant. Ta f. eks. en titt på det nyeste innlegget Bring on the Tables eller Developing width Webstandards. Kom akkurat over denne, Building a Web Application av Jonathan Snook. Endret 29. oktober 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Noen meninger? Kan vel kalles en slags fisk, siden jeg aldri lagde noen, men gikk rett på kodinga. Edit: Er ikke helt sikker på om jeg kommer til å bruke den headeren men resten er vel ca ferdig Endret 29. oktober 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hvor finner jeg det Lorem Ipsum språket? Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 http://www.lipsum.com Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Likte den jeg gompen Synes den var velbalansert Lenke til kommentar
N* Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 har et lite spørsmål: når jeg har border-style:double; hvordan bestemmer jeg fargen og bredden på begge linjene da? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 når jeg har border-style:double; hvordan bestemmer jeg fargen og bredden på begge linjene da? Det kan du ikke. Du kan bestemme fargen på begge linjene, og bredden. 3px = to linjer på 1 px med 1 px mellomrom, 4px = en 2px-linje, en 1px-linje med 1px mellomrom osv. Om du trenger forskjellige farger kan du legge en div med en border utenpå en annen div med border. Lenke til kommentar
N* Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 æsj, da dropper jeg det. det er ikke så viktig. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Likte den jeg gompen Synes den var velbalansert Tusen takk Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Tilleggs-spørsmål: Er det mulig å sette høyde 0 på en usynlig hr, slik at den ikke skaper et ekstra mellomrom nederst på siden? div.item hr { display: block; clear: left; margin: -0.66em 0; visibility: hidden; } Da blir den ganske mye usynlig. Negative verdier er faktisk mulig, vettu. Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg får dette når jeg skal validere siden min: Sorry, I am unable to validate this document because on lines 24, 35, 47 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication. hva betyr det?? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det betyr at du bruker tegn som ikke tilhører tegnsettet UTF-8. Sjekk dokumentet ditt på de linjene, og se etter noe spesielle karakterer, du Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg får dette når jeg skal validere siden min: Sorry, I am unable to validate this document because on lines 24, 35, 47 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication. hva betyr det?? det betyr at du har noen feil i linjene 24, 35 og 47. du må derfor ta en nøyere titt på disse linjene og evt. hva bruker du til å validere siden? prøvd denne: http://www.w3schools.com/site/site_validate.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå