Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal installere wordpress nå, men har et lite problem.

Error establishing a database connection! This probably means that the connection information in your wp-config.php file is incorrect. Double check it and try again.

 

    * Are you sure you have the correct user/password?

    * Are you sure that you have typed the correct hostname?

    * Are you sure that the database server is running?

1. Ja.

2. Ja, localhost er vel riktig i 99% av tilfellene, tror ikke web10 er noe unntak.

3. Nei, satte den nettopp opp og er ikke sikker på om den er klar. Jeg greier å logge in på phpMyAdmin though.

 

Satte prefixet wp_ i config filen. Betyr dette at jeg må sette opp en tabell i MyAdmin?

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar
(dessverre gjelder det også for register_globals, som STW er så sløv at de kjører med påslått :( )

Men hvis du koder/scripter riktig, så bør du egentlig ikke bekymre deg over globals i heletatt.

Problemet er at slett ikke alle koder riktig, selv ikke folk bak større scripts. Jeg er lut lei av å få "WARNING: register_globals is turned on" når jeg skal installere noe. :roll:

Lenke til kommentar
Problemet er at slett ikke alle koder riktig, selv ikke folk bak større scripts. Jeg er lut lei av å få "WARNING: register_globals is turned on" når jeg skal installere noe. :roll:

Sånt kan være litt irriterende ja. Litt merkelig at de viser en warning, da har dem kanskje ikke oversikt på om de har skrevet god kode :D

 

Men hmm, nå er jeg litt usikker på hva problemet med register globals gikk ut på. Eneste jeg vet er at all data i POST/GET/REQUEST/SESSION/COOKIE osv fikk globale variabler som f.eks $logged_in om den var registrert i $_COOKIE. Men å ha sånt i cookie er dårlig fremgangsmåte uansett. Men det er kanskje sånne ting folk ikke er obs på :)

Lenke til kommentar

Oi! Takk :D

 

I og med at det ikke er mitt domene, fikk jeg heller aldri noen velkomstmail :ermm:

 

Virker fortsatt ikke, men det er sannsynligvis fordi domenet ikke er ferdig registrert enda, bare webhotellet som er oppe. Siden host=db.domene.no så er det vel eneste logiske forklaringen på at det fortsatt ikke virker. Vente til i morgen da.

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar

Men hmm, nå er jeg litt usikker på hva problemet med register globals gikk ut på. Eneste jeg vet er at all data i POST/GET/REQUEST/SESSION/COOKIE osv fikk globale variabler som f.eks $logged_in om den var registrert i $_COOKIE. Men å ha sånt i cookie er dårlig fremgangsmåte uansett. Men det er kanskje sånne ting folk ikke er obs på :)

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3004438 ;)

 

Sånt kan være litt irriterende ja. Litt merkelig at de viser en warning, da har dem kanskje ikke oversikt på om de har skrevet god kode :D

 

Er ikke lett å ha oversikt over 20 000 linjer kode skrevet av 15-20 forskjellige personer, vet du. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, da var det akuratt slik jeg tenkte det :D mao, dårlig koding/logikk.

 

Er ikke lett å ha oversikt over 20 000 linjer kode skrevet av 15-20 forskjellige personer, vet du. ;)

Uff, kunne ikke drømme om å se på 20 000 linjers PHP kode :omg:

 

Edit: hmm, prisene hos web10 virket sykt billig? 337 kr for et .com domene. Er dette inkl. mva?

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
Edit: hmm, prisene hos web10 virket sykt billig? 337 kr for et .com domene. Er dette inkl. mva?

 

*se på en regning fra STW, som sier at jeg har betalt 460,- for et .com domene med 1GB plass og alt ekstra* :p

 

 

Uff, kunne ikke drømme om å se på 20 000 linjers PHP kode

 

Sitter her med 4 000 linjer kode for mitt lille CMS, og nå er nok VB oppe i 8000-9000 linjer, så jeg kan tenke meg at ting som IPB og andre, større løsninger bruker enda mer. Har ikke gått gjennom alle filene og alle includes, men det er nok over 10K linjer.

 

EDIT: Kan forresten ikke tenke meg at 20K linjer ASP-kode eller perl-kode er noe mer fryd for øynene. perl-kode er direkte stygt å se på. :p

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Edit: hmm, prisene hos web10 virket sykt billig? 337 kr for et .com domene. Er dette inkl. mva?

 

*se på en regning fra STW, som sier at jeg har betalt 460,- for et .com domene med 1GB plass og alt ekstra* :p

 

 

Uff, kunne ikke drømme om å se på 20 000 linjers PHP kode

 

Sitter her med 4 000 linjer kode for mitt lille CMS, og nå er nok VB oppe i 8000-9000 linjer, så jeg kan tenke meg at ting som IPB og andre, større løsninger bruker enda mer. Har ikke gått gjennom alle filene og alle includes, men det er nok over 10K linjer.

 

EDIT: Kan forresten ikke tenke meg at 20K linjer ASP-kode eller perl-kode er noe mer fryd for øynene. perl-kode er direkte stygt å se på. :p

Men det koster jo 79,- i måneden, web10 tar kun 9,-

 

Du har jo betraktelig mer plass da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...