Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Du minner litt om en liten unge som holder seg for ørene og roper "blablabla!" nå, enden (no offence). Dette er et diskusjonsforum, og man må kunne diskutere ting, og uttrykke hvorfor man ikke er enig. (Og selv om du er moderator, så kan du ikke bestemme hvorvidt en samtale skal dreie seg om design eller kode i dette tilfellet...:))

 

Forumdelen heter jo også Webdesign, HTML og CSS, og man må jo kunne diskutere alle disse aspektene her inne uten at noen blir sure, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det lov å diskutere hva som helst innenfor rammene som er gitt av kategorien, men det går jo ikke an å vise fram en dritt lenger uten at en eller annen veslevoksen kodeguru skal påpeke at dette er for dårlig. Da gidder ikke jeg mer. Det er ikke morsomt lenger når alt skal være perfekt for å komme gjennom nåløyet.

Lenke til kommentar

DET er så sant som det er sagt enden...

Men om det kun var det visuelle som gjaldt i den kåringa der, så var det ingen av de to nevnte kandidatene som burde vunnet... ;)

 

dog mener nå jeg (min personlige mening) at det burde vært satt litt høyere krav når de skulle kåre "beste norske firmaside" (eller.no lign.. husker ikke tittel på kåringa jeg nå..) ;)

Lenke til kommentar
Er det egentlig nødvendig å ha med at submit skal være id? Jeg har klart meg fint med dette:

 

submit {
color: #333;
}

Takker!

Men nå har jeg et problem.

Noen av tingene jeg skriver i CSS fila mi hører ikke Opera etter.

Sånn som border: 0; og sånne ting slik at "formen" ser helt fucka ut i Opera.

 

Hvordan kan man få fiksa på det?

Lenke til kommentar
Er det egentlig nødvendig å ha med at submit skal være id? Jeg har klart meg fint med dette:

 submit { color: #333;}

Takker!

Men nå har jeg et problem.

Noen av tingene jeg skriver i CSS fila mi hører ikke Opera etter. Sånn som border: 0; og sånne ting slik at "formen" ser helt fucka ut i Opera.

Hvordan kan man få fiksa på det?

1, Jibril2k, det er feil. Testet det akkurat(i Opera) for å være sikker og du lage en id eller klasse som du kan referere til fra CSS-en. Elller så kan du jo sølfølgelig bare style input-taggen.

 

2, Skriv border: none; så fungerer det.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det lov å diskutere hva som helst innenfor rammene som er gitt av kategorien, men det går jo ikke an å vise fram en dritt lenger uten at en eller annen veslevoksen kodeguru skal påpeke at dette er for dårlig. Da gidder ikke jeg mer. Det er ikke morsomt lenger når alt skal være perfekt for å komme gjennom nåløyet.

True story..

Lenke til kommentar

PT gone blogging :w00t:

http://blogg.tomba.no etter krav fra Marvil.

Kommer sikkert til aa legge ut tekster en gang naa og daa.

 

Har dog noen smaaproblemer;

Hvis du ser paa forsiden, sa kommer det heis selv om det egentlig ikke skal det.

Se paa siden i IE, og saa i Opera/FF/Ettellerannet-¡kke-IE, og paa menyen. Rammen vises korrekt i Opera osv, men ikke i IE.

 

Hjelp? :)

 

EDIT: Er det forresten noen som har en oversikt over de forskjellige bloggerne er paa forumet?

 

EDIT2: Er ikke helt ferdig med kategorifordelingen og slikt i menyen, men jeg blir sikkert ferdig en gang.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Hvor plasserer man det lille "sammendraget" som mange bruker til å optimalisere siden sin for søkemotorer? Altså slik at man søker etter et sidenavn, og så kommer det link + et slags sammendrag under, har sett flere som har slikt uten at teksten nødvendigvis befinner seg på selve siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er det noen her som faktisk har peiling på hvordan man forwarder mail? Ja, jeg regnet med det, så da kan sikkert noen fortelle meg hvordan jeg får flyttet alle mails fra hotmail over til gmail?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...