Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
masse rart om menyen til Hydro og usability
Fundamentalist...

Den visuelle delen av menyen er ok, men det er da mulig å lage en versjon som følger standardene. Er det fundamentalistisk å kritisere "gamle" og "utdaterte" metoder? Med CSS deaktivert vil ikke menyen komme fra i det hele tatt, takket være den elendige koden som ligger panseret.

 

Det er mulig å lage denne menyen i ren CSS (med en /liten/ JS-kode for å få den til å funke i IE). Med semantisk HTML er den uansett alltid tilgjengelig.

 

Jeg er uenig i at webstandarder ødelegger kreativitet, det er bare uvitenhet som ødelegger for webstandarder.

Lenke til kommentar
Når man bestiller webhotell, har det noe å si om serveren er unix basert eller windows basert? (web10)

Det kommer 110% an på hva du skal. Skal du kjøre ASP-scripts eller bruke Frontpage-extensions eller skal du bruke PHP og mySQL?

 

flodhest: Det har faktisk mye å si. Windows støtter for eksempel ikke skikkelig chmod av filer, og endel praktiske ting som uptime og load-måling er heller ikke mulig. PHP for Windows er også mindre stabilt enn for *nix, men kjører du det på en hjemmeserver merker du ikke forskjell.

 

Fundamentalist...

 

fundamentalisme: ~alis´me -n religiøs ideologi som bygger på en strengt bokstavelig tolkning av hellige skrifter og krever at religionen skal danne grunnlaget for samfunnets politiske og sosiale institusjoner / kristen f- /  islamsk f- /  jødisk f- /  usvikelig, kompromissløs tro el. holdning den kommunistiske ideologi er blitt erstattet med en markedsliberal f- .

 

Sa jeg noe om tolkningen av bibelen eller tolkningen av W3Cs spesifikasjoner? :p

 

Det er mulig å lage denne menyen i ren CSS (med en /liten/ JS-kode for å få den til å funke i IE). Med semantisk HTML er den uansett alltid tilgjengelig.

 

Husk nå at det er flest IE-brukere som har JS avslått (spesielt i bedriftsmiljøer og skoler pga. at itansvarlige generelt er paranoide).

 

DATABASEFORUM! :w00t:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Med CSS deaktivert vil ikke menyen komme fra i det hele tatt, takket være den elendige koden som ligger panseret.

Med CSS deaktivert? :ohmy:

 

;)

Menyen forutsetter at både CSS og JS er aktivert, bare sjekk selv.

 

Men etter å ha sett nærmere i kildekoden, virker det som om hele menyen er i en ekstern js-fil,

 

jorgis: Selv om IE-brukere har js-deaktivert, vil menyen uansett komme fram pga semantisk HTML. Jeg tar det som en selvfølgelighet at undermenyen kommer fram når du er inne på den aktuelle siden.

Lenke til kommentar

hmmm... Nye sidene til opera er forsåvidt litt penere enn de gamle, litt mer smooth kanskje, men den var vanskeligere å navigere på.. (my.opera.com og mail-linken er ikke der den var f.eks.) + menyene er ganske forvirrende i forhold til de tidligere... (lete etter skins-biten f.eks. var ikke like lett som tidligere.)

 

RE: digi-no artikkel

Norsk hydro, og jotun-sidene... hehe... godt med en latter på en tirsdagskveld også.. men det får da være måte på... ?

Nyskapende meny? hm... njaaaaaa... som noen sa der så har jo expert brukt slik meny i lengre tid, mtve.com brukte det før, og flere andre store sider som jeg ikke husker navnet på atm.. jotun-siden mindte meg om.. ja.. hmm.. noe jeg kokte i hop i dreamweaver for 4 år sia da jeg ikke hadde bildeprogram på maskina (jaok.. den fargeskifte-saken var jo litt fancy (om den hadde funka), men alikevel..)

Støtter opp om de som:

- vil forby jurymedlemmene der å stille som jury igjen

- Vil slæppe å få flere artikler servert av hu som skrev den der

- ønsker en mer seriøs og ordentlig gjennomført kåring av gode firmasider i norge utifra et faglig standpunkt som er på 2004-nivå

- ønsker den amerikanske, engelske og australske (for å nevne noen) lovgivningen i forhold til tilgjengelighet og standarder her i norge

- ønsker seg norske it-relaterte nettaviser som faktisk skriver om saklige ting, gir et godt utvalg av artikler med en viss faglig relevanse (og forfattere av artikler med et visst nivå på det feltet de skriver om)

 

 

 

det var alle punktene jeg kom på nå.... og.. ja..

 

<rejoyment reason="aniversary">

POST NR 1000!!!! :D :D :w00t:

</rejoyment >

Lenke til kommentar
masse rart om menyen til Hydro og usability
Fundamentalist...

Den visuelle delen av menyen er ok, men det er da mulig å lage en versjon som følger standardene. Er det fundamentalistisk å kritisere "gamle" og "utdaterte" metoder? Med CSS deaktivert vil ikke menyen komme fra i det hele tatt, takket være den elendige koden som ligger panseret.

 

Det er mulig å lage denne menyen i ren CSS (med en /liten/ JS-kode for å få den til å funke i IE). Med semantisk HTML er den uansett alltid tilgjengelig.

 

Jeg er uenig i at webstandarder ødelegger kreativitet, det er bare uvitenhet som ødelegger for webstandarder.

Påpekte ikke jeg at det var snakk om design og, ikke usability og kode det var snakk om? Jeg er så drittlei av at alt skal koke ned til koden bak her i forumet nå at jeg vurderer å droppe hele dritten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...