_Paulsen_ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 CobraM skrev: Morn. Knappene mine på www.jungelen.net loades ikke med en gang. Altså bildet som skal dukke opp når man holder over knappen. Hvordan fikser jeg det på en enkel måte? Ta en kikk på denne siden; Well Styled. Funker utmerket for meg hvertfall! Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Noen som har sett den kule menyen til Hydro? Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 ahh, det var da meget fett ... anyways ... sliter litt med koding på den nye siden min her er den vist dere titter på menyen i IE, så er der en irriterende glippe mellom hver link. har satt margin:0; padding:0; på både ul og li, men ingen effekt Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Siden lasta helt utrolig kult Det så ut som om en og en link kom flygende ned fra høyre - nesten som en powerpointeffekt Det sier kanskje litt om hvor tung grafikken er Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Men som det nevnes i kommentarene på digi.no er det brukt JS... Dessuten er jo resten av sida et eneste rot av tabeller, font-tagger, spacer-gifs og mer. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Snakket ikke om koden, men intuiviteten. Noen ganger dreper dere all morroa med alt semantikkpratet deres... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Takk skal dere ha, svamp og Oshea22. Skal få fiksa det... ...en gang. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Enden: jo, den var stilig, brukervennlig og nyskapende. Minner meg litt om måten man gjerne tegner opp forholdet forskjellige tabeller i en database har til hverandre. Ellers så var jo og så Jotuns fargevelger helt rå. Endret 26. oktober 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Waldmeister skrev: Enden: jo, den var stilig, brukervennlig og nyskapende. Minner meg litt om måten man gjerne tegner opp forholdet forskjellige tabeller i en database har til hverandre.Ellers så var jo og så Jotuns fargevelger helt rå. Den minner litt om Modelator (ahh, mimre (sant enden) ).. *lekemedjotun* Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 enden skrev: Snakket ikke om koden, men intuiviteten. Noen ganger dreper dere all morroa med alt semantikkpratet deres... Jeg tenkte mest på at den vant konkurransen, men det er jo greit nok. Ellers syns jeg ikke den var så pen, men nyskapende og nokså brukervennlig var den jo i stor grad. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) enden skrev: Snakket ikke om koden, men intuiviteten. Noen ganger dreper dere all morroa med alt semantikkpratet deres... Så hva er egentlig så nyskapende med en horisontal meny? Har sett det i bruk i titalls sider (riktignok ikke større, kommersielle sådan) før. Brukervennlig er den forresten ihvertfall ikke. Når man tenker på hvor mange skoler og bedrifter som kun lar sine elever/ansatte bruke IE uten JS, er det litt merkelig at hydro vil la en så viktig ting som navigering bli overlatt til JS. EDIT: *oppdage at man kan bruke to eller flere desimaler i em-verdier* Endret 26. oktober 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 jorgis skrev: Brukervennlig er den forresten ihvertfall ikke. Vel, nå var det vel tross alt designet vi snakka om, og designet på menyen er jo i for seg ganske brukervennlig. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) mrberg skrev: syns jeg ikke den var så pen, men nyskapende og nokså brukervennlig var den jo i stor grad. Endret 26. oktober 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ja, se hvordan du vrir på det. Med resten av innlegget mitt hadde det hele fått en helt annen mening. Dessuten sier ikke det sitatet noe annet enn akkurat det som står i innlegget over. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Grunnen til at jeg siterte ditt forrige innlegg var for å vise litt hvor motsigende det var. "var ikke pen, men brukervennlig" til "vi snakket om designet". Designet på menyen kan sies å være litt brukervennlig, ja, men for hvem? De X% som bruker IE eller FF med JS påslått? Menyen fungerer nemlig ikke skikkelig i Opera heller. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg er jo helt enig med deg, for svarte! Men nå snakker vi design, right? Jeg var jo også den første som kommenterte dette, til endens ergrelse. Sitat Grunnen til at jeg siterte ditt forrige innlegg var for å vise litt hvor motsigende det var. "var ikke pen, men brukervennlig" til "vi snakket om designet". Jeg har ment det samme hele tiden, jeg vet ikke hvordan du tolker det jeg har skrevet, men det er i alle fall ikke riktig. Det som er poenget er at vi egentlig ikke snakker kompitabilitet eller kode her, men - om jeg får lov - slik den vises i IE eller FF som du sier. Jeg gir meg her. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg vurderer å skulke IKT timen i morra, vi skal nemmelig lære å bruke tabeller og FRAMES til layout. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Artig den navigeringen til Hydro, og ikke minst fargelek hos Jotun Satt og knota med litt lek med CSS igjen. Lært litt mere om hvordan ting og tang oppfører seg her og der. Uansett, om det er av noe interesse, slang på noen referanser (engelsk) nederest på side 2 og. http://fulu.auruminteractive.com/index.php?p=8 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 harald_ skrev: Jeg vurderer å skulke IKT timen i morra, vi skal nemmelig lære å bruke tabeller og FRAMES til layout. Jeg hadde heller prøvd å finne MASSE sider og lignende som forklarer hvorfor dette er feil, og ikke minst tidkrevende, masete, kronglete osb. Om du har en av disse lærerne som tror de alltid har rett, hadde jeg blitt med deg uten å mukke. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Mr.Berg skrev: Om du har en av disse lærerne som tror de alltid har rett, hadde jeg blitt med deg uten å mukke. Neida, han er ikke så aller værst sånn. Men jeg klarer bare ikke sitte å høre på at han står å sier masse dritt som bare er feil... Får møte opp med MP3 spiller og headphones. /me har akkurat instalert fedora på laptopen, så jeg kan jo haxxe på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå