Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snakket ikke om koden, men intuiviteten. Noen ganger dreper dere all morroa med alt semantikkpratet deres...

Så hva er egentlig så nyskapende med en horisontal meny? Har sett det i bruk i titalls sider (riktignok ikke større, kommersielle sådan) før. Brukervennlig er den forresten ihvertfall ikke. Når man tenker på hvor mange skoler og bedrifter som kun lar sine elever/ansatte bruke IE uten JS, er det litt merkelig at hydro vil la en så viktig ting som navigering bli overlatt til JS.

 

EDIT: *oppdage at man kan bruke to eller flere desimaler i em-verdier* :love:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg siterte ditt forrige innlegg var for å vise litt hvor motsigende det var. "var ikke pen, men brukervennlig" til "vi snakket om designet". ;)

 

Designet på menyen kan sies å være litt brukervennlig, ja, men for hvem? De X% som bruker IE eller FF med JS påslått? Menyen fungerer nemlig ikke skikkelig i Opera heller.

Lenke til kommentar

Jeg er jo helt enig med deg, for svarte! Men nå snakker vi design, right? Jeg var jo også den første som kommenterte dette, til endens ergrelse.

 

Grunnen til at jeg siterte ditt forrige innlegg var for å vise litt hvor motsigende det var. "var ikke pen, men brukervennlig" til "vi snakket om designet".

 

Jeg har ment det samme hele tiden, jeg vet ikke hvordan du tolker det jeg har skrevet, men det er i alle fall ikke riktig.

 

Det som er poenget er at vi egentlig ikke snakker kompitabilitet eller kode her, men - om jeg får lov - slik den vises i IE eller FF som du sier.

 

Jeg gir meg her.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å skulke IKT timen i morra, vi skal nemmelig lære å bruke tabeller og FRAMES til layout. :mad:

Jeg hadde heller prøvd å finne MASSE sider og lignende som forklarer hvorfor dette er feil, og ikke minst tidkrevende, masete, kronglete osb.

 

Om du har en av disse lærerne som tror de alltid har rett, hadde jeg blitt med deg uten å mukke. :)

Lenke til kommentar
Om du har en av disse lærerne som tror de alltid har rett, hadde jeg blitt med deg uten å mukke. :)

Neida, han er ikke så aller værst sånn. Men jeg klarer bare ikke sitte å høre på at han står å sier masse dritt som bare er feil...

 

Får møte opp med MP3 spiller og headphones. /me har akkurat instalert fedora på laptopen, så jeg kan jo haxxe på den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...