Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Hvis noen vet så gjerne svar: Hvorfor blir siden så rar i IE5 i forhold til Opera 7, IE6, Firefox osv..?

Box-model-buggen har nok mye av skylden for sider som ser fscked ut i IE5. Finnes en hack tho'

 

EDIT:

 

Og grattis med dagen til bursdagsbarna! :w00t::fun:

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil en side i IE5 for Win98 se lik ut som en i IE5 for Win2k? Altså spiller OS inn her, har de samme forutsetningene?

Antar dei vil sjå like ut, med tanke på at det er snakk om samme browser.

 

Trur grunnen til at ting av og til ser føkka ut i IE på mac er at IE på mac er litt annerledes pga. at den ikkje er integrert i resten av operativsystemet.

 

edit:

Hvis noen vet så gjerne svar: Hvorfor blir siden så rar i IE5 i forhold til Opera 7, IE6, Firefox osv..?

 

Fordi IE5 ikkje tolker veldig masse riktig i forhold til standardane.

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Zzz... gud jeg har holdt på i natt. Btw: grattis til bursdagsbarna :fun:

 

Men uff, jeg er trøtt, har knota med WordPress og skrevet en artikkel. Måtte customize noe php-kode slik jeg ville ha det (syntaxhighlighting), måtte modde den så den hentet fra fil, siden ren HTML kode (sample) i WordPress bare ble tull.

 

Uansett, jeg legger meg med håp om at denne artikkelen faller i smak: http://fulu.auruminteractive.com/index.php?p=5

 

Sikkert 100vis av skrivefeil, men jeg har prøvd så best jeg kan, og alle vet, hjernen fungerer bare dårligere og dårligere så seint på "natta" :D

 

Natti

 

Edit: leif måtte jo komme på besøk, pluss en merkelig ting jeg la merke til, artikkel er posta nå, men klokka på artikkel er 23:38... well well... Zzz...

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Ka med å gjøre det til en POST variabel, og bestemme at den skal vere global/noke anna sjøl? elns..

 

Det eksempelet mitt er ett eksempel på dårlig programmering. Hvis dette faktisk skulle vært brukt i en side, ville jeg ha satt $loggedin til f.eks. 0 hvis man ikke er logget inn. Siden register_globals skjer helt i begynnelsen av filen, vil $loggedin da uansett være 0. Problemet er alle nybegynnerne og andre tullinger som enten ikke vet om det, eller ikke bryr seg.

 

btw: Grattis til alle dere oldingser. Hmm. 18 år? Trodde du bare var 17 elns, jeg. Jeje.

 

hjernen fungerer bare dårligere og dårligere så seint på "natta"

 

Akkurat DET er noe som varierer veldig fra person til person. Mine beste linjer kode har faktisk blitt skrevet etter klokken fire. ;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...