jorgis Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 ARGH!! STW har klikket helt ut! De har skrudd på register_globals! *bli sint* Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 jorgis: Har det ikke alltid vært slik da? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Håper ikke det. Var ganske sikker på at STW var lurere enn så. Problemet er at register_globals kun kan settes av serverroot, så hvis de ikke fikser det kommer jeg til å be om flytting til en annen server. btw: Tok en titt på wordpress. Var ikke så avansert som jeg hadde trodd, men veldig brukervennlig. Ligner litt på mitt, bortsett fra at WP har endel ekstrafeatures, og faktisk er ferdig. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 ARGH!! STW har klikket helt ut! De har skrudd på register_globals! *bli sint* Så gjør variablane dine slik du vil sjøl? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det betyr at den automatisk pumper alt fra POST og GET over til variabler, så følgende fil vil bli sløv: <?php //loginkode //hvis passordet er rett, settes $loggedin = 1. if ($loggedin == 1) { //vis administratorpanel } ?> Den kodesnutten vil være grei med register_globals avslått, men med den påslått er det bare å bruke en slik URL: fil.php?loggedin=1. Den vil da overføre variabelen $_GET['loggedin'] = 1; til $loggedin = 1;, som ødelegger for scriptet totalt. Du skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 btw: Tok en titt på wordpress. Var ikke så avansert som jeg hadde trodd, men veldig brukervennlig. Ligner litt på mitt, bortsett fra at WP har endel ekstrafeatures, og faktisk er ferdig. Problemet mitt med WP og TP var at det krever litt bakgrunnskunnskaper i php for å få ting slik man ønsker, og mine php-kunnskaper == 0. Argh, hadde jeg bare vært Lokaltog + SirIce + jorgis. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det betyr at den automatisk pumper alt fra POST og GET over til variabler, så følgende fil vil bli sløv: <?php //loginkode //hvis passordet er rett, settes $loggedin = 1. if ($loggedin == 1) { //vis administratorpanel } ?> Den kodesnutten vil være grei med register_globals avslått, men med den påslått er det bare å bruke en slik URL: fil.php?loggedin=1. Den vil da overføre variabelen $_GET['loggedin'] = 1; til $loggedin = 1;, som ødelegger for scriptet totalt. Du skjønner hva jeg mener? Mulig eg har for lite peiling, eller har misforstått men: Ka med å gjøre det til en POST variabel, og bestemme at den skal vere global/noke anna sjøl? elns.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har gratulert begge på MSN, men likevel: Gratulerer med dagen, PiRANhA og Lokaltog! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Gratulerer, begge to! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Grattis begge to! Men seriøst, det er lørdag(søndag), det er kveld/natt, man har bursdag, og man sitter @ forum.hw.no. Now, thats what I call a nerd! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Now, thats what I call a nerd! Folk skal få gjøre _nøyaktig_ som dei vil når dei har bursdag! Sådesså! Gjerne det dei liker aller best - å sture foran PCen på forumet, i PS, notepad, dreamweaver, spill, whatever. Av og til er det døll å vere ute blant folk. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hehe, gebursdagen min skal feires i morgen. Nå ligger jeg bare her og koser meg med Damen og noe godt å drikke... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 åh.. skjønte først ikke hvorfor de postet kun et tall jeg.. Grattis!! nå kommer det vel ikke en tråd under Off Topic -> Annet sanrt om: hvordan øl er best vel?? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Folk skal få gjøre _nøyaktig_ som dei vil når dei har bursdag! Sådesså! --------------- En ting jeg har tenkt på, men aldri kommet på å spørre om: Vil en side i IE5 for Win98 se lik ut som en i IE5 for Win2k? Altså spiller OS inn her, har de samme forutsetningene? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Vil en side i IE5 for Win98 se lik ut som en i IE5 for Win2k? Altså spiller OS inn her, har de samme forutsetningene? Vel, vet ikke om jeg har rett, men mener 99% sikker at siden din har sett annerledes ut PoleCat i IE5 i Win2k enn i IE5 i Win 98, eller.. kan hende det var en gamlere versjon t.o.m. på 98'en, bare en gammel pc jeg var på en gang. Btw: Har du sett hvordan siden din er i IE5? Endret 23. oktober 2004 av datating Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Btw: Har du sett hvordan siden din er i IE5? --> Har ikke fått lagt inn IE5 på laptopen enda, så jeg skal få fikse det da. Håper jeg. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Btw: Har du sett hvordan siden din er i IE5? --> Har ikke fått lagt inn IE5 på laptopen enda, så jeg skal få fikse det da. Håper jeg. Okey. Hvis noen vet så gjerne svar: Hvorfor blir siden så rar i IE5 i forhold til Opera 7, IE6, Firefox osv..? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Grattiss til bursdagsbarnene Har nettopp hatt allsang av "Gratulerer med da'n" for en kamerat her på KlubbLAN også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå