Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper ikke det. Var ganske sikker på at STW var lurere enn så. Problemet er at register_globals kun kan settes av serverroot, så hvis de ikke fikser det kommer jeg til å be om flytting til en annen server.

 

btw: Tok en titt på wordpress. Var ikke så avansert som jeg hadde trodd, men veldig brukervennlig. Ligner litt på mitt, bortsett fra at WP har endel ekstrafeatures, og faktisk er ferdig. :p

Lenke til kommentar

Det betyr at den automatisk pumper alt fra POST og GET over til variabler, så følgende fil vil bli sløv:

 

<?php
//loginkode

//hvis passordet er rett, settes $loggedin = 1. 

if ($loggedin == 1)
{
//vis administratorpanel
}

?>

 

Den kodesnutten vil være grei med register_globals avslått, men med den påslått er det bare å bruke en slik URL: fil.php?loggedin=1. Den vil da overføre variabelen $_GET['loggedin'] = 1; til $loggedin = 1;, som ødelegger for scriptet totalt. Du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
btw: Tok en titt på wordpress. Var ikke så avansert som jeg hadde trodd, men veldig brukervennlig. Ligner litt på mitt, bortsett fra at WP har endel ekstrafeatures, og faktisk er ferdig.

Problemet mitt med WP og TP var at det krever litt bakgrunnskunnskaper i php for å få ting slik man ønsker, og mine php-kunnskaper == 0.

 

Argh, hadde jeg bare vært Lokaltog + SirIce + jorgis. :D

Lenke til kommentar
Det betyr at den automatisk pumper alt fra POST og GET over til variabler, så følgende fil vil bli sløv:

 

<?php
//loginkode

//hvis passordet er rett, settes $loggedin = 1. 

if ($loggedin == 1)
{
//vis administratorpanel
}

?>

 

Den kodesnutten vil være grei med register_globals avslått, men med den påslått er det bare å bruke en slik URL: fil.php?loggedin=1. Den vil da overføre variabelen $_GET['loggedin'] = 1; til $loggedin = 1;, som ødelegger for scriptet totalt. Du skjønner hva jeg mener?

Mulig eg har for lite peiling, eller har misforstått men:

 

Ka med å gjøre det til en POST variabel, og bestemme at den skal vere global/noke anna sjøl? elns..

Lenke til kommentar
Vil en side i IE5 for Win98 se lik ut som en i IE5 for Win2k? Altså spiller OS inn her, har de samme forutsetningene?

Vel, vet ikke om jeg har rett, men mener 99% sikker at siden din har sett annerledes ut PoleCat i IE5 i Win2k enn i IE5 i Win 98, eller.. kan hende det var en gamlere versjon t.o.m. på 98'en, bare en gammel pc jeg var på en gang.

 

Btw: Har du sett hvordan siden din er i IE5?

Endret av datating
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...