Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh, guess what, jeg kasta min egen backend i søppla og tok i bruk Wordpress istedet :D

 

Det er noen småbugs i HTML, men dette er noe Wordpress generer, og er egentlig ikke bugs, men har noe med at jeg vil ha HTML 4.01 strict, mens WP spyr ut XHTML kode.

 

Er muligens noen bugs, siden jeg måtte knote litt med nytt template til Wordpress. Resultat hittil => http://fulu.auruminteractive.com/

 

Fixa på template, nå skal alt være XHTML, enn så lenge :whistle:

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få en boks til å bli midtstillt? (css)

#top {

margin: 20px 20px 0px 20px;
padding: 10px;
border: 5px solid #ccc;
background: #666;
height: 100px; /* ie5win fudge begins */
voice-family: "\"}\"";
voice-family:inherit;
height: 70px;
width: 800px;
}

Nå er den 20px fra venstre..men jeg vil ha den til å være midtstillt.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde Wordpress her tidligere, men jeg må si jeg ikke likte det i det hele tatt... Så jeg begynte like gjerne på min egen backend jeg, sånn som Waldmeister gjorde... Er kommet et godt stykke på vei, men jeg sliter litt med noen få ting.. Akkurat nå driver jeg med kommentarer, så får vi se hvordan det blir til slutt!

 

Så til det jeg egentlig skulle si:

 

Blogdesign!

 

Bare å si hva dere liker/ikke liker, så endrer jeg på det fort som fy... Vet header ikke er mye å skryte av, men den er bare slengt sammen for å faktisk ha noe der ;)

Lenke til kommentar

En ting til jeg lurer på:

#top {
margin: 20px 20px 0px 20px;
padding: 10px;
background: #ffffff;
height: 100px; /* ie5win fudge begins */
width: 800px;
}
html>body #top {
height: 100px;
width: 800px; /* ie5win fudge ends */
}

hva er vitsen med:

html>body #top {
height: 100px;
width: 800px; /* ie5win fudge ends */
}

??

Lenke til kommentar
hva er vitsen med:

html>body #top {
height: 100px;
width: 800px; /* ie5win fudge ends */
}

Heh, si det, her er jo verdiene helt like i begge tilfellene (width).

 

Det pleier å være problem med padding|margin|border og boxedmodel med IE. Dvs, IE tolker det annerledes enn Opera/FF derfor den IE5-fudge metoden. Metoden er slik at IE ikke skjønner html>body regelen og vil ignorere den, mens Opera og FF fint tolker den. Men i dette tilfellet, hva er vitsen, verdiene er de samme.

 

Uansett, sånne CSS 'voice-family' hacks gidder jeg ikke engang drive med. Jeg synes faktisk dette er bedre:

width: 100px !important; // Denne vil Opera/FF bruke, siden denne skal ha høyere prio enn den etter
width: 80px; // Denne vil IE bruke fordi den tolker ikke !important

 

Edit: for å være ærlig, så er jeg ikke 100% sikker på hva det er med IE og !important. Vet bare at det fungerer i praksis og har egentlig snappet opp den metoden her på forumet og muligens på noen andre sites. Kanskje jeg skulle lese litt mer om det :hmm: hehe

 

Kjapt søk på google ga med denne link, den sier omtrent det samme og er og blir en slags hack som alt annet: http://www.makikoitoh.com/archives/2004/04...e_important.php

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Hoho, er her liv i kveld eller??

 

Har sendt inn registrering på nytt domene (til blogg) hos STW, får det sikkert opp og sånt på mandag. Det blir morro. Så blir det berre å sette sammen en blogg, og greier og greier.

 

Men til dere som har fleire domener på samme webhotell hos STW - blir det nye domenet berre ei mappe i root av webhotellet elns? Og åssn blir det med kontrollpanelet?

Lenke til kommentar

datating: www.php.net ;)

 

arve87: Hmm. Er ikke sikker. Du får jo nytt passord for hvert domene du legger til, men CP har støtte for flere domener. Hos meg står det plutselig at jeg har mulighet til et domene til.

 

EDIT: Har prøvd mambo nå ( http://mambo.jorgis.com ), og holder på med å teste wordpress nå. Skal se hvilke konsepter de bruker, så jeg kan få dem til i mitt eget CMS/pub.sys.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...