Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, jeg har en side som er sentrert og med 100% høyde. Siden skal ha en footer som ligger _helt_ på bunnen av siden, uansett hvor mye innhold det ellers måtte være. Hvordan kan jeg gjøre dette i CSS? Den skal selvfølgelig flyttes lengre ned dersom siden strekker seg vertikalt.

Lenke til kommentar
Ok, jeg har en side som er sentrert og med 100% høyde. Siden skal ha en footer som ligger _helt_ på bunnen av siden, uansett hvor mye innhold det ellers måtte være. Hvordan kan jeg gjøre dette i CSS? Den skal selvfølgelig flyttes lengre ned dersom siden strekker seg vertikalt.

Det jeg gav deg skal holde footeren i bunn, uansett.

 

Prøv dette, da.

 

#div {
positon: absolute;
bottom: 0;
}

 

Edit: jeg misforsto litt.

Endret av Purify
Lenke til kommentar

Det er jo det samme du ga meg sist, og det virker ikke :ermm:

 

Den blir helt "låst", og bare flyter på samme stedet slik at innholdet går under den.

 

Edit: Har det noe å si at den er inne i en annen div?

 

Edit2: Du trodde kanskje at jeg mente på bunnen av vinduet? Det jeg mener er at den skal ligge helt nederst, under innholdet, slik at den flytter seg nedover dersom det blir mer innhold, hvis du skjønner. Da må man også scrolle for å se den.

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar
Finnes det ingen standard syntaxfarger i CSS og eller HTML? Finner ingenting på w3.org, så jeg regner ikke med at det er noen, egentlig... Men jeg har ikke noe annet å gjøre her i IT'en nå, så da kan jeg likesågodt konfigurere HTML-Kit til å ha korrekte farger ;)

Nei, men de fargene jeg liker godt å bruke (som nesten samtlige editorer også bruker) er de fargene HTMLizeren min dytter ut. Ta en titt i koden den genererer, så finner du det ut.

Lenke til kommentar
Edit2: Du trodde kanskje at jeg mente på bunnen av vinduet? Det jeg mener er at den skal ligge helt nederst, under innholdet, slik at den flytter seg nedover dersom det blir mer innhold, hvis du skjønner. Da må man også scrolle for å se den.

Ja, jeg trodde at du mente at footeren skulle ligge nederst i vinduet. :)

Lenke til kommentar
Edit2: Du trodde kanskje at jeg mente på bunnen av vinduet? Det jeg mener er at den skal ligge helt nederst, under innholdet, slik at den flytter seg nedover dersom det blir mer innhold, hvis du skjønner. Da må man også scrolle for å se den.

Ja, jeg trodde at du mente at footeren skulle ligge nederst i vinduet. :)

Beklager, min feil som ga dårlig forklaring :blush:

Lenke til kommentar
Designet eller at han blir mer sosial ?

Først og fremst designet. Livet hans skal jeg ikke blande meg opp i (mer enn det jeg allerede har gjort.)

 

Kommer også til å "forlate" dere en stund nå. Rundt en måneds tid i første omgang.

Flytting er mye arbeid gitt. Utrolig hvor mye dritt man finner når man skal pakke ned alt.

 

EDIT: "I'll be back" :wee:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Lykke til, da Geir! :)

 

SirIce, eg har sagt det før, og eg seier det igjen. Den innholdsdelen din, som no er lysegrå - den skal egentlig vere kvit! :p

Dessuten må eg berre beklage, men sida som en heilhet minner meg somehow om en miks av stopdesign og mezzoblue.. Trur det er header og bakgrunnsfargen som gjør utslaget :blush:

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Synes også det nye designet var ganske så kult, SirIce! Likte blåfargen din veldig godt. "Overskrift-bildene" dine var det også stil over synes jeg, enkelt, men samtidig ganske stilig og lugnt ;) Tror stikkordet er lugnt jeg :w00t:

 

EDIT:@Polert: Lykke til med flyttingen da, kan tenke meg det er mye som skal pakkes ned, mye småtteri og slikt. Skal ut på flyttingens fot etter hvert selv, skal bli spennende :p

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...