Loomy Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvordan vart det man gjorde at linker ble target="_blank" i XHTML og validerer? Husker at jeg så noe om det en gang, noe med et JS ellerno? Hvorfor ikke bare bruke XHTML Transistional istedenfor å rote til med noe JS som 10% av brukerne ikke får til å funke? Neidu, styr unna JS så mye som mulig. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hva synes folket om den offisielle logoen til unrealized.org? (selvlaget) Bra den! Men jeg synes vingen foran trynet burdte fjernes, eller flyttes litt bak den andre som en slags skygge, om du forstår. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvordan vart det man gjorde at linker ble target="_blank" i XHTML og validerer? Husker at jeg så noe om det en gang, noe med et JS ellerno? Eller droppe å bruke target og heller la brukeren bestemme om linken skal i nytt vindu eller ei? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Forskjellen på a { og a:link ? Trodde det var sånn ca. det samme? a {} og a:link {} er ikke det samme. Når du endrer farge, f.eks. a {color: #ff0000;} så endres fargen på hele a-taggen. Hvis du derimot endrer farge på bare a:link {color: #ff0000;} så endres bare fargen når a har "linkstatus" link. Det her ble kanskje litt dårlig forklart og det beste er når man tester det selv og ser forskjellene med egne øyne. Ellers kan du lese mer her: w3schools - Pseudo klasser CSS 2.1 W3schools - a-taggen Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) *lese om a:link* Jeg skriver bare tullball idag ... a og a:link er vel igrunnen det samme. a:link betyr en link som ikke har blitt besøkt. Endret 20. oktober 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
N* Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 har et spørsmål: hvorfor funker ikke line-height noen ganger? det pleier å funke men noen ganger (f.eks nå) funker det ikke. det skjer altså ingenting når jeg setter det på. hvis det skulle være til hjelp så er dette koden: #heisann p { line-height:18px; color:#A7A7A7; font:12px verdana; } ----------------------------------------------------------------------------- lokaltog:Kul logo! ...hva er egentlig greia med "SE! FLYGENDE GRISER?" Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 så det er egentlig unødvendig å blande a { inn i dette, siden jeg bare skal ha en bestemt farge ved en bestemt status? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) http://www.unrealized.org/les_guide/css/enkle_pseudoklassar/ <= Les kommentaren fra sat edit: er det forresten noken som har erfaringer med innsending av Koss Headset til reparasjon? Endret 20. oktober 2004 av arve87 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 edit: er det forresten noken som har erfaringer med innsending av Koss Headset til reparasjon? Ikke personlig, men en kompis av meg byttet sitt sett. Fikk nye på stedet (datakjeden Bergen). Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har byttet mine, og da ble de sendt inn (av Elkjøp). Tok LANG tid, det føltes i alle fall slik. Dere vet, skoledagene blir lange uten musikk (i all fall for meg). Det er vel bare å gå til butikken der du kjøpte de og si at det er noe galt, så ordner butikken alt. Har du ikke kvitteringa må du betale porto. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Med andre ord det motsatte av hva du sa til meg, og det jeg sa med bruk av ! stemmer allikevel. Jeg misforstod formuleringen din, men tenkte at du forstod såpass at «prioritert» betyr "den som skal velges". Skal forumlere meg bedre neste gang og lese postene dine skikkelig. Beklager. Neida, det er jeg som ikke skjønner her Dumme w3... Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Driver med en web-side nå åsså har jeg fått et problem.Siden vises nesten bra i IE og FF, men ikke i Opera. Det er menyen det er noe feil med. Hvis dere ser i IE eller FF ser dere at den ene linken ligger under de andre og i Opera vises ingen. Noen som kan hjelpe? Link til sida: www.haavard.maraak.com Link til CSS: www.maraak.com/haavard/stilark.css Håper !important praten er ferdig så jeg får stilt spørsmålet på nytt fordi jeg ikke gidder å lage en ny tråd får så lite . Quoter megselv. Endret 20. oktober 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 @Skomaker: Uten å ha testet noe særlig så ser det rett og slett ut som om du har definert div#menu ul 2 ganger i StyleSheetet ditt. Hvis du tar bort den siste(nederste) så fungerer det i hvert fall i FireFox. Correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Wohoo der virket den i IE og FF. Tusen takk! Men Opera er fortsatt et mysterium... Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hm. Opera bruker da ikke være noe problem. Vent litt så skal jeg se om vi får ordna det der også. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Her er noe som burde fungere i IE, FF og Opera. web.acopy.org/www1/hw/skomaker/ Endret 20. oktober 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Virker ikke. Da kommer f.eks teksten "Home" over Home-bildet. Og i FF blir lengden på bildet like langt som lengden på ordet/teksten som er linken. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Skriv text-indent: 9999px; i ul.menyen klassen for å "fjærne" linken. Har du lyst til å legge ut resultat som det er nå med bilder på nett. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvilken position type må jeg bruke for å få en div til å ligge helt på bunnen, sentrert, i nettleseren? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvilken position type må jeg bruke for å få en div til å ligge helt på bunnen, sentrert, i nettleseren? #div { position: absolute; bottom: 0; } Da må riktignok resten av siden være sentrert. Du kan selvfølgelig sette margin: 0 auto; innenfor den aktuelle divisjonen også, sammen med text-align: center; i body-elementet. Hvis du ikke vil ha sentrert tekst i #div, setter du simpelten text-align: left; i #div. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå