Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
#container {
width: 660px !important; /*polecat er glemsom */
width /**/ : 700px;
text-align: left;
padding-right: 20px;
padding-left: 20px;
}

Ser ut som om tiden har gått fra meg her. Må sette meg inn i ting igjen...

 

Hva i huleste er poenget med to vidder og kommentaren inne den siste?

Antar at det har noe med IE sin box model å gjøre. IE ignorerer !important og neste linje, siden vidden alt er definert? Men hva med kommentaren?

Lenke til kommentar
Hva i huleste er poenget med to vidder og kommentaren inne den siste?

Antar at det har noe med IE sin box model å gjøre. IE ignorerer !important og neste linje, siden vidden alt er definert? Men hva med kommentaren?

Diskuterer så blodet spruter på MSN med sommerfuglen vår her nå, men jeg mener jeg har rett.

 

Det har seg slik at Internet Explorer 5 og lavere ikke legger til padding på bredde/høyde og derfor må vi bruke en liten "hack" for å få alle lesere til å skjønne hva vi egentlig vil. I utgangspunktet skal den prioriterte verdien (!important) tas hensyn til, men av en eller annen grunn forstår ikke Internet Explorer (alle versjoner) dette. For at IE6 også skal ta hensyn til den første verdien, legger vil til "/**/", som egentlig er definisjonen på en kommentar i CSS, slik at IE6 leser fra den første, og IE5 fra den andre.

 

:shrug:

Lenke til kommentar
Nei, virker fortsatt ikke, men nå bugger den i FF og  :p

 

Da får det bli omregning av piksler da  :ermm:

Den er lik i IE/FF hos meg nå. Tror du bør senke bredden på #infobar med 10px eller lignende, da ser det helt fint ut her iallefall.

Hva mener du? Hvis den ser lik ut så er vel det bare bra? Hvor må jeg fjerne noe? Har beregnet det helt akkurat nå, har lagt til 10px padding på infobaren, og dermed også trukket fra 10 i bredde ;)

 

Siden ser forresten helt lik ut i opera også nå :love:

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar

Takk :)

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en ganske enkel medlemsliste i PHP, eventuelt lage en? (hvis jeg må lage den selv bør den være veldig enkel :p ) Skal være slik at admin kan logge inn å legge til eller fjerne medlemmer, evnt legget til noe info.

 

Hotscript har jeg prøvd, men der finner jeg bare dating communities og PHP Nuke... skal bare ha en enkel liste jeg :ermm:

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan få tak i en ganske enkel medlemsliste i PHP, eventuelt lage en? (hvis jeg må lage den selv bør den være veldig enkel :p ) Skal være slik at admin kan logge inn å legge til eller fjerne medlemmer, evnt legget til noe info.

Hvis du har MySQL så kan du jo ta en titt på disse guidene her Sindrem.com.

Det burde være enkelt nok for en nybegynner å forstå.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan få tak i en ganske enkel medlemsliste i PHP, eventuelt lage en? (hvis jeg må lage den selv bør den være veldig enkel :p ) Skal være slik at admin kan logge inn å legge til eller fjerne medlemmer, evnt legget til noe info.

Hvis du har MySQL så kan du jo ta en titt på disse guidene her Sindrem.com.

Det burde være enkelt nok for en nybegynner å forstå.

Tror serveren støtter det, men jeg har ikke detaljene for dette. Hvilken guide burde jeg bruke da? Var litt avansert dette :blush:

 

Jeg forstår kodingen, men jeg må vel sette sammen flere av disse kodene for å lage en slik liste med admin login og greier... Dessuten så skjønner jeg ingenting av MySQL tabellene, selv om jeg har satt opp et forum før (Invision).

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar

/me ser på klokka og tenker "Å herregud!" :lol:

 

Men når man er i farta med koding av backend, så flyr tiden gitt. Nå er siden ikke lengre statisk men med PHP osv. Skrevet backend selv fra scratch. Lærte litt om Smarty :) Uansett, for de som er våkne eller kommer til å våkne, så har jeg en animert GIF av hvordan backend er akuratt nå. (ca 100KB stor)

Lenke til kommentar
Det har seg slik at Internet Explorer 5 og lavere ikke legger til padding på bredde/høyde og derfor må vi bruke en liten "hack" for å få alle lesere til å skjønne hva vi egentlig vil. I utgangspunktet skal den prioriterte verdien (!important) tas hensyn til, men av en eller annen grunn forstår ikke Internet Explorer (alle versjoner) dette. For at IE6 også skal ta hensyn til den første verdien, legger vil til "/**/", som egentlig er definisjonen på en kommentar i CSS, slik at IE6 leser fra den første, og IE5 fra den andre.

:shrug:

en litt festelig ting: I nesten ALLE guds programmeringsspråk definerer et utropstegn en ikke - atså en motsetning. Mener du virkelig å si at CSS er mosatt?

Lenke til kommentar
PoleCat - du vet at Demoted.org v6 ser rimelig odelagt ut i IE5? Orker ikke laste opp, sitter paa skolen med engelsk tastatur og slikt, saa det kan bli problematisk.

Du hadde vel ikke gidde å sjekke min side? IE5 er mangelvare nå til dags, så jeg skulle likt å visst hvordan den ser ut (trenger ikke bilde, bare en overfladisk rapport :p)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
/me ser på klokka og tenker "Å herregud!" :lol:

 

Men når man er i farta med koding av backend, så flyr tiden gitt. Nå er siden ikke lengre statisk men med PHP osv. Skrevet backend selv fra scratch. Lærte litt om Smarty :) Uansett, for de som er våkne eller kommer til å våkne, så har jeg en animert GIF av hvordan backend er akuratt nå. (ca 100KB stor)

Gjorde ikke du nøyaktig det samme med en annen side du hadde? Mener å huske at du har laget en animert gif med noe backendgreier før.

Lenke til kommentar
Gjorde ikke du nøyaktig det samme med en annen side du hadde? Mener å huske at du har laget en animert gif med noe backendgreier før.

Jo, men det var noe helt annet opplegg. Den genererte statiske sider som jeg måtte laste opp på chello. På en måte ga jeg opp den ideen hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...