Cucum(r) Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 http://www.sovavsiti.cz/css/w3c_buttons.html ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 var ingen av dem, men den som het SIMPLE liknet ganske mye, bare den må være litt høyere, også trenger jeg dem i html/xhtml og css! Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Hvordan kan jeg sette til å bli lengre? Altså ta mer plass i piksler? Skal ha dette kun i listeelementet som utgjør menyen. Edit: Finnes det noe CSS som feks viser alle h2 elementer med store bokstaver (caps)? Endret 18. oktober 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Skjønner ikke helt bruksområdet, men om du lager en klasse for <p> som har font-size: svært;, så vil vel den være litt stor ? Tror vel padding/margin er det man skal bruke, men jeg skjønte som sagt ikke hva du skulle med det. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) jeg har en horisontal meny som består av et liste element. Jeg vil ikke bruke display block med faste størrelser på hver link, så derfor blir det bare plain tekst. Derimot fører dette til at ordene kommer helt oppi hverandre. Derfor puttet jeg inn et mellomrom mellom hver link, men det ble for lite, menyen skal fylle ut et bestemt område. Hadde den enda ville midtstille seg så kunne det vel gått greit uten men Edit: Har prøvd word-spacing, men det virker ikke siden hvert ord er en ny <li> Endret 18. oktober 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Edit: Finnes det noe CSS som feks viser alle h2 elementer med store bokstaver (caps)? h2 { text-transform: capitalize|uppercase; } Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Legg på noe padding-left på listepunktene..? Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 PT: Takker Marvil: Ja men da blir det jo ekstra mellomrom i den ene enden, og dermed også ujevnt Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Edit: Finnes det noe CSS som feks viser alle h2 elementer med store bokstaver (caps)? h2 { text-transform: capitalize|uppercase; } Kan ta med at forskjellen på capitalize (kapiteler) og uppercase er at uppercase er vanlige store bokstaver, mens kapiteler er store bokstaver i minuskelhøyde (dvs samma høyde som små bokstaver (skalert ned uten kvalitetstap)). @g0mpen: Hva med padding: 0 20px; da ? Da blir det likt antall padding på begge sider. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hva med padding: 0 20px; da ? Da blir det likt antall padding på begge sider. Får prøve den da h2 { text-transform: capitalize|uppercase; } Kan jeg velge her? Altså fjerne capitalize| og bare ha uppercase? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hva med padding: 0 20px; da ? Da blir det likt antall padding på begge sider. Får prøve den da h2 { text-transform: capitalize|uppercase; } Kan jeg velge her? Altså fjerne capitalize| og bare ha uppercase? Ja, begge vil gi store bokstaver, mens den ene vil gi høyere bokstaver enn den andre. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Okey, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ja, begge vil gi store bokstaver, mens den ene vil gi høyere bokstaver enn den andre. Nei. http://www.w3.org/TR/CSS21/text.html#caps-prop Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ja, begge vil gi store bokstaver, mens den ene vil gi høyere bokstaver enn den andre. Nei. http://www.w3.org/TR/CSS21/text.html#caps-prop Oi. Jeg oversatte litt grovt/feil kanskje Men det jeg sa om kapiteler var vertfall rett. Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 http://www.w3.org/TR/CSS21/text.html#caps-prop Ahh.. Trodde også det var slik som Marvil skrev. Da får du bruke uppercase Lenke til kommentar
svamp Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Kan vel også bruke font-variant : small-caps; , som gir den første bokstaven som en normalt stor "stor bokstav" og de andre som litt lavere (men disse også "store") Endret 19. oktober 2004 av svamp Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Nedlastingsrekord for Mozilla Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 *glede seg til 9. november* Lenke til kommentar
PT Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Blir digg å få se på 1.0 selv om jeg neppe komme til å gå bort fra Opera. Uansett så er det slutt på nett for denne gang, men jeg kommer nok tilbake om ikke så altfor lenge Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Den er grei, PT. Koslig å ha deg her *glede seg mer enn jorgis til 9. november* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå