Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan jeg sette   til å bli lengre? Altså ta mer plass i piksler? Skal ha dette kun i listeelementet som utgjør menyen.

Edit: Finnes det noe CSS som feks viser alle h2 elementer med store bokstaver (caps)?

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar

jeg har en horisontal meny som består av et liste element. Jeg vil ikke bruke display block med faste størrelser på hver link, så derfor blir det bare plain tekst. Derimot fører dette til at ordene kommer helt oppi hverandre. Derfor puttet jeg inn et mellomrom mellom hver link, men det ble for lite, menyen skal fylle ut et bestemt område. Hadde den enda ville midtstille seg så kunne det vel gått greit uten men :no:

Edit: Har prøvd word-spacing, men det virker ikke siden hvert ord er en ny <li>

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar
Edit: Finnes det noe CSS som feks viser alle h2 elementer med store bokstaver (caps)?

h2 {
   text-transform: capitalize|uppercase;
}

Kan ta med at forskjellen på capitalize (kapiteler) og uppercase er at uppercase er vanlige store bokstaver, mens kapiteler er store bokstaver i minuskelhøyde (dvs samma høyde som små bokstaver (skalert ned uten kvalitetstap)).

@g0mpen: Hva med padding: 0 20px; da ? Da blir det likt antall padding på begge sider.

:)

Lenke til kommentar
Hva med padding: 0 20px; da ? Da blir det likt antall padding på begge sider.

:)

Får prøve den da :)

h2 {
   text-transform: capitalize|uppercase;
}

Kan jeg velge her? Altså fjerne capitalize| og bare ha uppercase?

Ja, begge vil gi store bokstaver, mens den ene vil gi høyere bokstaver enn den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...