Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her som vet hva oppløsning vanlige A4 ark er i? Sist jeg tok sånn default a4 i photoshop ble det alt for svært.

Det finnes ikke en bestemt oppløsning på A4-ark. Det finnes fysiske dimensjoner (210mm x 297mm), men selve oppløsningen bestemmer du manuelt i Photoshop. 300dpi er vanligvis bra nok til utskrifter.

 

Default A4 skal fungere perfekt i Photoshop, har brukt den mange ganger selv. Du må evt. huske på å justere egenskapene for printeren din slik at den skriver ut i den oppløsningen.

Lenke til kommentar
Noen her som vet hva oppløsning vanlige A4 ark er i? Sist jeg tok sånn default a4 i photoshop ble det alt for svært.

Man kan vel ikke måle A4 i pixler, men google sier at et A4-ark er 210 x 297mm.

 

EDIT: Slemme, slemme lokaltog

 

EDIT2: Ahh.. Jeg så på www.flexidata.no , ikke www.flexi-data.no :blush:

Endret av PT
Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål til dere CSS-kongene her inne (ja, har allerede snakket med PoleCat ja :cool: )

 

Jeg er på jakt etter en CSS-bok, og har blitt anbefalt Eric Meyer. Det jeg lurer på, er om jeg bør kjøpe den første, Eric Meyer on CSS eller More Eric Meyer on CSS.. Kjipt og kjøpt seg "feil" bok, hvis dere skjønner hva jeg mener, hehe..

 

Skal ha denne boka relativt kjapt, og jeg tror ikke jeg orker å vente til desember, da Dave Shea slipper sin Zen Garden :D

 

Håper noen har inspill! På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...