Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Resten kan gjørast med serverside include script

Åkei. Fortell meg så hvordan jeg kan få en del av en side til å refreshes/oppdateres _UTEN_ at resten oppdateres. Sa noen "umulig"? ;)

*tumdidum*

Uansett er ikkje det et problem lenger, fordi denslags menyer o.l. du vil beholde uansett blir cacha første gangen dei er lasta, og vil derfor gå fort å laste nestegang. Det er ikkje et problem med dagens linjer (56k og oppover - ironisk, men sant)

Lenke til kommentar
Uansett er ikkje det et problem lenger, fordi denslags menyer o.l. du vil beholde uansett blir cacha første gangen dei er lasta, og vil derfor gå fort å laste nestegang. Det er ikkje et problem med dagens linjer (56k og oppover - ironisk, men sant)

Så det faktum at man (nesten) ikke kan lage f.eks. chat-løsninger med automatisk/instant refresh uten bruk av enten frames, JS eller skurrete metatags er ikke et problem? Tenk deg litt om neste gang, da. ;)

EDIT: Vis meg hvordan man kan lage en chatløsning med øyeblikkelig/helautomatisk av et eller annet slag refresh når noen poster noe nytt _UTEN_ frames, JS eller kjipe meta refresh-tags. Kom igjen.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
EDIT: Hvis hvordan man kan lage en chatløsning med øyeblikkelig/helautomatisk av et eller annet slag refresh når noen poster noe nytt _UTEN_ frames, JS eller kjipe meta refresh-tags. Kom igjen.

Flash?

www.bamsemums.com elns (jupp, var meget aktiv der for noen år siden :p) bruker vel flash så vidt jeg vet.

EDIT: Ikke at jeg har peiling på prinsippet som ligger bak elns, men de brukte da flash :p

Endret av PT
Lenke til kommentar
Så kommer vi til hvor flott og semantisk flash er, da. Vil tro at arvis, som den semantikkfriken han er, ikke engang vil vurdere å bruke det. Dessuten er det uaktuelt med tanke på usability, selv i forhold til frames.

Joda, men det var ikke et av kravene dine :)

*mekke videre på (EDIT: TEH suparo avansertaro) blog-script*

Endret av PT
Lenke til kommentar
PT: Blog-scripts kan (av natur) ikke være superavanserte. ;) Er ikke store greiene å mekke hvis man ser litt løst på det.

Da kaller vi det et nyhet-script :p

Er uansett mest for læringens skyld jeg gjør det, men hvem vet; kanskje det blir noe seriøst av det en gang :)

Lenke til kommentar
@PT: Er det noen som burde hatt blogg, så er det du.. :)

Jeg hadde vertfall lest det om du hadde posta ting fra turen, hvor du har vært, hva du har gjort osv.. :)

Skriver faktisk litt nå og da, men det meste trenger nok en seriøs omskriving om det skal legges ut på nett :p Skriver vel bare fordi jeg kjeder meg noe kollosalt, så blog har jeg faktisk ikke tenkt på. *vurdere* :hmm:

EDIT: Mulig at det ville blitt litt mange innlegg med "Argh, så utrolig kjedelig det er!" elns :p

Endret av PT
Lenke til kommentar
@PT: Er det noen som burde hatt blogg, så er det du.. :)

Jeg hadde vertfall lest det om du hadde posta ting fra turen, hvor du har vært, hva du har gjort osv.. :)

Skriver faktisk litt nå og da, men det meste trenger nok en seriøs omskriving om det skal legges ut på nett :p Skriver vel bare fordi jeg kjeder meg noe kollosalt, så blog har jeg faktisk ikke tenkt på. *vurdere* :hmm:

Hehe..

Sitter og leser tomba.no nå.. :)

Edit: Du må ikke ha laptopen din på fanget (link, det er skadelig for tissemannen (seriøst).. Det var en svenske som våkna dagen etterpå og da var tissen hans svart (han var ikke en person av annen etninsk bakgrunn (evt neger som noen sier)), noe som ble fastslått hadde med laptop å gjøre. Det er faktisk seriøst, leste det i Illustrert Vitenskap ellerno..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Sitter og leser tomba.no nå.. :)

Bare fatter'n som skriver der..

Får vel bli blogg på meg også nå da :)

Men så var det det at jeg _ikke_kan_design_

Edit: Du må ikke ha laptopen din på fanget (link, det er skadelig for tissemannen (seriøst).. Det var en svenske som våkna dagen etterpå og da var tissen hans svart (han var ikke en person av annen etninsk bakgrunn (evt neger som noen sier)), noe som ble fastslått hadde med laptop å gjøre. Det er faktisk seriøst, leste det i Illustrert Vitenskap ellerno..

Scærry :ohmy:

*legge pute mellom laptop og tissemann som en midlertidig løsning (man tager hva man haver)

Endret av PT
Lenke til kommentar

Det var nok heller snakk om noen som hadde sovnet med laptopen på fanget. CPUen hadde svidd seg over natten, og da han våknet, var laptopen så varm at han fikk tredjegrads forbrenning. Ikke noe hokuspokus-stråling som gir deg en stor føflekk over hele tissemannen.

Lenke til kommentar

Det var nok heller snakk om noen som hadde sovnet med laptopen på fanget. CPUen hadde svidd seg over natten, og da han våknet, var laptopen så varm at han fikk tredjegrads forbrenning. Ikke noe hokuspokus-stråling som gir deg en stor føflekk over hele tissemannen.

Det var det vel ikke ? Han jeg leste om hadde ikke sovna med laptopen på fanget.

Med mindre du kan dokumentere at laptop ikke gir stråling..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...