Simon Zimmermann Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Edit: Hva er den skriving for web-tingen ? Det var bare en oppfordring til å søke litt rundt etter temaet skriving for web, som ofte tar for seg hvordan man skal strukturere og skrive tekst på websider for lettere lesbarhet. Her er noe jeg fant etter et kort google søk: http://www.useit.com/papers/webwriting/ http://www.dartmouth.edu/~webteach/articles/text.html Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Edit: Hva er den skriving for web-tingen ? Det var bare en oppfordring til å søke litt rundt etter temaet skriving for web, som ofte tar for seg hvordan man skal strukturere og skrive tekst på websider for lettere lesbarhet. Her er noe jeg fant etter et kort google søk: http://www.useit.com/papers/webwriting/ http://www.dartmouth.edu/~webteach/articles/text.html Oh. Trodde det var en tråd jeg hadde oversett.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Jeg kan vanskelig se hvordan man kan lære typografi for web fra de to sidene du linket til, Waldmeister. (Edit: Fordi de hadde elendig typografi selv.) Endret 12. oktober 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Jeg kan vanskelig se hvordan man kan lære typografi for web fra de to sidene du linket til, Waldmeister. (Edit: Fordi de hadde elendig typografi selv.) Nielsen (useit.com) har en svært dårlig strukturert og lite semantisk hjemmeside, men han har utrolig mange gode poeng, og skriver veldig mye interessant lesestoff. Endret 12. oktober 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg kan vanskelig se hvordan man kan lære typografi for web fra de to sidene du linket til, Waldmeister. (Edit: Fordi de hadde elendig typografi selv.) Lese teksten og lære hvordan man skal gjøre det. (se på websiden og lære hvordan man ikke skal gjøre det ...) Joda, det er jo litt rart at de er så dårlig strukturert. Det er litt det samme som at http://www.kvalitetpaanett.net/ bruker tabeller som layout verkøy. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Hvis vi snakker usability her, så er Theo Mandel enda bedre enn Nielsen - han har raffinert tørrpratet til Nielsen ned i logikk Marvil: lyden du hører er ff som sier fra at den ikke fant tegnet "\" i find as you tye. Find as you type fungerer slik at den markerer første bokstavkombinasjon som matcher den du skriver på tastaturet. Når du plutselig taster en kombinasjon som ikke finnes så ser den fra med dennne lyden. Dette er en gennial oppfinnelse, som dessverre er ganske følsom ovenfor semantikk og oppbygging. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Marvil: lyden du hører er ff som sier fra at den ikke fant tegnet "\" i find as you tye. Find as you type fungerer slik at den markerer første bokstavkombinasjon som matcher den du skriver på tastaturet. Når du plutselig taster en kombinasjon som ikke finnes så ser den fra med dennne lyden. Dette er en gennial oppfinnelse, som dessverre er ganske følsom ovenfor semantikk og oppbygging. Oh. Den var ikke så morsom når jeg hadde lyden på fullt.. Lenke til kommentar
huf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Noen som vet om det er mulig å deaktivere denne "søke"-funksjonen i ff? *irriterende* Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 ja, i menyen et sted edit; tools - options - advanced - accesability Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 ja, i menyen et stededit; tools - options - advanced - accesability Når en moderator gjør endringer i et innlegg, kommer det ikke opp noe tekst da..? Når vanlige brukere gjør det, så kommer det opp "Dette innlegget har blitt ..." nederst i innlegget.. Forresten så er enden kongen over alle på jord Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Marvil: Jepp, har sett det mange ganger, at det ikke står noe under etter at en moderator har redigert. huf: Du må jo ikke deaktivere find as you type, den er jo konge! Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Når en moderator gjør endringer i et innlegg, kommer det ikke opp noe tekst da..? Når vanlige brukere gjør det, så kommer det opp "Dette innlegget har blitt ..." nederst i innlegget.. Forresten så er enden kongen over alle på jord Vi kan velge, mens dette valget er disablet for dere Hyggelig at du synes jeg er konge da (for dere som ikke tok den så er det jeg som redigerte inn siste linje i innlegget til mavva ) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Haha, mongo.. Dokumentforfalsk kan straffes med bøter eller fengsel opp til 2 år.. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hyggelig at du synes jeg er konge da (for dere som ikke tok den så er det jeg som redigerte inn siste linje i innlegget til mavva ) Litt av en humor ... Sitter å leker meg med mysql spørringer ... lage blog. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Nå man står i FF, og har aktivert «find as you type», så popper den opp uansett hvilken tast man trykker (så lenge det er en tegn-tast, kverulant) wink.gif Hmm. I FF 0.9 gikk den bare på linktekst, og man måtte trykke / for å få den til å søke i vanlig tekst. La ikke merke til at de hadde endret på det i FF 1.0. Hva er tastesnarveien for å la find as you type søke gjennom kun linktekst, da? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Hmm. I FF 0.9 gikk den bare på linktekst, og man måtte trykke / for å få den til å søke i vanlig tekst. La ikke merke til at de hadde endret på det i FF 1.0. Hva er tastesnarveien for å la find as you type søke gjennom kun linktekst, da? eh, nei? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Enda en liten "by-the-way" - Enavn.no sier de tilbyr det nyeste på markedet på sine webhotell, og forsøker å selge meg webhotell med php3 og php4. Er det normal å ikke kalle php5 for "det nyeste" fordi det er såpass nytt/eventuelt ustabilt? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Hyggelig at du synes jeg er konge da (for dere som ikke tok den så er det jeg som redigerte inn siste linje i innlegget til mavva ) Litt av en humor ... Tja, for utenforstående er den kanskje litt rar. Endret 13. oktober 2004 av Marvil Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Kan godt pubbe MSN-loggen til meg og mavva. Den er full av usakelige diskusjoner og annet tull. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Kan godt pubbe MSN-loggen til meg og mavva. Den er full av usakelige diskusjoner og annet tull. Skal vi prøve å komme oss inn igjen på topic her, eller skal du gi deg sjøl en advarsel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå